Även jag begriper det. Därför var min fråga hur ser arbetsgången ut för att SD ska ha möjligheten att avskaffa demokratin.Ingen säger att de ska göra det hux flux över en en natt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Även jag begriper det. Därför var min fråga hur ser arbetsgången ut för att SD ska ha möjligheten att avskaffa demokratin.Ingen säger att de ska göra det hux flux över en en natt.
Vilket jag svarade på, och dessutom ställde frågor om hur du ser på det hela. Kan du svara på dem istället för att ignorera merparten av mitt inlägg?Även jag begriper det. Därför var min fråga hur ser arbetsgången ut för att SD ska ha möjligheten att avskaffa demokratin.
Ett första steg kan vara att kväva public service.Hur ska det gå till?
Apropå det här med att anpassa sin retorik, för att Sverige inte är Ungern och SD inte tidigare var i regeringsställning.... (trodde att det var ett montage först, men nej han verkar ha svarat så, Jomshof).Och där fick vi en rasist som ordförande i justitieutskottet. Samma person som bad SD att lugna ned sig och anpassa sin retorik för att kunna komma till makten, där man sedan kan visa sitt sanna jag och genomföra den politik man egentligen vill ha - med stark förebild i Viktor Orbans starkt ifrågasatta demokrati i Ungern.
https://www.gp.se/ledare/teodorescu-jomshof-borde-be-om-ursäkt-1.4392104
https://www.interasistmen.nu/jomshof-och-slaget-om-de-riktiga-svenskarna/
https://www.etc.se/inrikes/10-islamofobiska-uttalanden-fran-richard-jomshof-sd
https://www.bt.se/ledare/lyssna-noga-nar-sd-topparna-talar/
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/jomshof-står-fast-vid-uttalandet-ja-islam-är-en-avskyvärd-religion/13326896
Ur led är tiden.
Apropå det här med att anpassa sin retorik, för att Sverige inte är Ungern och SD inte tidigare var i regeringsställning.... (trodde att det var ett montage först, men nej han verkar ha svarat så, Jomshof).
Visa bifogad fil 101945
I min värld kallas det skadeglädje. Vartenda inlägg dryper av den.Förstår tvärtom inte hur man kan ta så lätt på maktskiftet med tanke på vad partierna står för. Det är ingen här som tror att världen går under imorgon, det som uttrycks är oro inför framtiden, både för en själv och för andra om vad detta maktskifte kan komma att innebära både ekonomiskt, klimatmässigt och humanitärt. Jag förstår inte varför det ska negligeras på det sätt du gör här, men hänvisar väl återigen till privilegier. Det är lätt att sitta lugnt på den höga hästen när man gissningsvis själv inte riskerar drabbas.
Det kommer gå jättebra det här med att borgerligheten tror att de kan tygla SD.
Grejen är att de blir långsamt kokta grodor (helt enligt propagandaminister Jomshofs plan) så man kan nog inte ens hoppas att minst 3 liberaler eller moderater tycker att det får vara nog varmt i helvetet och säger ifrån.Det kommer gå jättebra det här med att borgerligheten tror att de kan tygla SD.
Men det kan dom ju inte. SD är ju störst. Dessutom skrev ju Lena Melin att SD kommer att få som dom vill, nästan alltid. Det låter ju bra om det blir såDet kommer gå jättebra det här med att borgerligheten tror att de kan tygla SD.
Hoppas du har rättGrejen är att de blir långsamt kokta grodor (helt enligt propagandaminister Jomshofs plan) så man kan nog inte ens hoppas att minst 3 liberaler eller moderater tycker att det får vara nog varmt i helvetet och säger ifrån.
Men det kan dom ju inte. SD är ju störst. Dessutom skrev ju Lena Melin att SD kommer att få som dom vill, nästan alltid. Det låter ju bra om det blir så
Inte ens när man får över 50% kan man göra riktigt som man vill. Finns ytterligare spärrar i vår demokrati och ganska mycket system som reglerar de mest absurda förslagen.Fast M+KD+L är större än SD. Så SD kan inte få som de vill utan att ha de andra med sig. Samma som gäller för de andra partierna. Det enda parti som kan göra som de vill är det parti som får över 50% av rösterna vilket inget parti haft i Sverige på länge.
Eftersom SD är störst i högerblocket så kan dom ju rösta nej tex i butgeten och då plötsligt faller ju Ulf. Om nu SD inte får som dom villFast M+KD+L är större än SD. Så SD kan inte få som de vill utan att ha de andra med sig. Samma som gäller för de andra partierna. Det enda parti som kan göra som de vill är det parti som får över 50% av rösterna vilket inget parti haft i Sverige på länge.
Eftersom SD är störst i högerblocket så kan dom ju rösta nej tex i butgeten och då plötsligt faller ju Ulf. Om nu SD inte får som dom vill
Det finns inget som säger att inte S skulle rösta med M bara för att de är i opposition så då kan SD glömma att ha någon påverkan alls.Eftersom SD är störst i högerblocket så kan dom ju rösta nej tex i butgeten och då plötsligt faller ju Ulf. Om nu SD inte får som dom vill
Är det inte så att SD får som dom vill annars blir inte Ulf statsministerJa, och då faller även SDs chans att få delvis som de vill och S+MP-budgeten kan gå igenom istället. Jag undrar om SD tycker att det är så lyckat.
Det skulle S aldrig göraDet finns inget som säger att inte S skulle rösta med M bara för att de är i opposition så då kan SD glömma att ha någon påverkan alls.
Nä, och det finns en viss finess med det för framtiden för vårt land. Men jag tror inte SD är beredda att släppa sitt nyvunna finrum. Tänk deÄr det inte så att SD får som dom vill annars blir inte Ulf statsminister