Kanske vilken/vilka ministerpost/er ska jag erbjuda SDSkulle vilja veta vad Kristersson tänker.. kanske… ”Ja, det här blir bra, nu enar vi Sverige”
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske vilken/vilka ministerpost/er ska jag erbjuda SDSkulle vilja veta vad Kristersson tänker.. kanske… ”Ja, det här blir bra, nu enar vi Sverige”
Ja det är just det vi som nu bedriver opposition värnar om.Och det är tack vara att demokratin och grundlagen fungerar oavsett vad folk tycker o tänker . Det ska vi vara rädda om
Väljarna är som bekant ingen homogen grupp och väljarna har inte heller avsatt regeringen med tanke på att det tidigare regeringspartiet S ökade i valet. Väljarna har tydligt valt S som fortsatt största parti.Det är faktiskt väljarna som har bestämt att SD ska vara näst största parti och med detta sagt förväntar sig väljarna att SD får in flytande. Men så går det när politiker vägrar lyssna på en relativ stor del av väljarna. När så inte sker så avsätter väljarna dessa politiker och röstar fram andra och ger dom mandatet att göra jobbet åt dessa väljare som har skrikit sig hesa på hur gängkriminella breder ut sig med skjutningar, sprängningar, rån och annan illegal verksamhet. Dessutom oförmågan att utvisa dom som har fått utvisningsbeslut har ju retat upp folk
Eller så kunde S samarbeta med SD, men där har det verkligen kommit prestige emellan. S har förmodligen fler frågor gemensamma med SD än M.Att regeringsbildningen blir som den blir beror mer på prestige i blockpolitiken än något annat. S och M kan göra upp i en regering med majoritet.
Du tänker folket som valde att ge S de allra flesta rösterna och gav färre röster åt L, KD och M än förra gången?Folk tycker uppenbarligen inte så, med tanke på hur de röstade.
Förutom rasismen, misogynin, homofobin, extremkonservatismen och protektionismen då förstås.Eller så kunde S samarbeta med SD, men där har det verkligen kommit prestige emellan. S har förmodligen fler frågor gemensamma med SD än M.
Svårt att göra uppgörelser i sakpolitik när ideologierna blir oförenliga. M försöker nu att kombinera idén om liberal demokrati med antidemokratiskt vurmande. Andra inser att det är oförenligt.Eller så kunde S samarbeta med SD, men där har det verkligen kommit prestige emellan. S har förmodligen fler frågor gemensamma med SD än M.
Det som svider är inte att det är maktskifte, utan enbart att antidemokratiska personer nu får möjlighet att avskaffa vår demokrati.Jag förstår att det svider för er när ert lag röstats bort från makten men så är det i demokrati, majoriteten bestämmer över minoriteten. Håll ut ett tag och försök att se på utvecklingen utan för mycket förutfattade meningar så kanske ni inser att världen inte är på väg att gå under.
För det första, det är inga lag i en tävling vi röstat på. För det andra bygger demokratin på en fördelning av makt, det ska inte vara majoriteten som bestämmer över minoriteten. Majoritetsbeslut ska råda men oppositionen ska höras. Åsiktsutbytet ett grundfundament i demokratin. Idéen är att diskussion och argumentation är det som ger bäst samhällsutveckling. När oppositionen tystnar (oberoende av vem som är i opposition) så är demokratin död!Jag förstår att det svider för er när ert lag röstats bort från makten men så är det i demokrati, majoriteten bestämmer över minoriteten. Håll ut ett tag och försök att se på utvecklingen utan för mycket förutfattade meningar så kanske ni inser att världen inte är på väg att gå under.
Jag har inte röstat på ett ”vinnande lag” nånsin tror jag. Så nästa gång ska nog resultatet bäst predikteras genom att kolla enbart på min röstsedel och kolla vilka som inte vann. Däremot har jag full koll sen runt 1991 på SD och deras politiska visioner och företrädare. Det handlar inte om förutfattade meningar utan om kunskap.Jag förstår att det svider för er när ert lag röstats bort från makten men så är det i demokrati, majoriteten bestämmer över minoriteten. Håll ut ett tag och försök att se på utvecklingen utan för mycket förutfattade meningar så kanske ni inser att världen inte är på väg att gå under.
Hur ska det gå till?Det som svider är inte att det är maktskifte, utan enbart att antidemokratiska personer nu får möjlighet att avskaffa vår demokrati.
Exakt, det spelar betydligt mindre roll att sidan jag normalt röstar på förlorade, problemet är att personer med antidemokratiska tendenser kommit närmare makten..Det som svider är inte att det är maktskifte, utan enbart att antidemokratiska personer nu får möjlighet att avskaffa vår demokrati.
Precis!Det som svider är inte att det är maktskifte, utan enbart att antidemokratiska personer nu får möjlighet att avskaffa vår demokrati.
Hur? Folk som du fortsätter ge förtroende till det parti som vill avskaffa demokratin.Hur ska det gå till?
Men det räcker ju inte. Du måste ju redovisa en arbetsgång för hur SD med sina ca 20% får möjligheten att avskaffa demokratinHur? Folk som du fortsätter ge förtroende till det parti som vill avskaffa demokratin.
Men det räcker ju inte. Du måste ju redovisa en arbetsgång för hur SD med sina ca 20% får möjligheten att avskaffa demokratin
Jag förstår att det svider för er när ert lag röstats bort från makten men så är det i demokrati, majoriteten bestämmer över minoriteten. Håll ut ett tag och försök att se på utvecklingen utan för mycket förutfattade meningar så kanske ni inser att världen inte är på väg att gå under.
Ingen säger att de ska göra det hux flux över en en natt. Däremot har de en politik som strävar mot det målet. De är öppet för att inskränka pressfrihet och yttrandefrihet, att gå emot mänskliga rättigheter, minska jämställdheten, att göra deras ideologi rådande i skolorna m.m. Det är vad de förespråkar nu, men de säger också öppet att de 1, anpassar sin retorik till det parlamentariska läget, 2, inte överger sina rötter, och 3, har Ungern som förebild (som inte längre är en demokrati mycket på grund av lagstiftning i linje med ovan).Men det räcker ju inte. Du måste ju redovisa en arbetsgång för hur SD med sina ca 20% får möjligheten att avskaffa demokratin
Förstår tvärtom inte hur man kan ta så lätt på maktskiftet med tanke på vad partierna står för. Det är ingen här som tror att världen går under imorgon, det som uttrycks är oro inför framtiden, både för en själv och för andra om vad detta maktskifte kan komma att innebära både ekonomiskt, klimatmässigt och humanitärt. Jag förstår inte varför det ska negligeras på det sätt du gör här, men hänvisar väl återigen till privilegier. Det är lätt att sitta lugnt på den höga hästen när man gissningsvis själv inte riskerar drabbas.
Jag förstår att det svider för er när ert lag röstats bort från makten men så är det i demokrati, majoriteten bestämmer över minoriteten. Håll ut ett tag och försök att se på utvecklingen utan för mycket förutfattade meningar så kanske ni inser att världen inte är på väg att gå under.