Jag hade nog också resonerat sådär för några år sedan, men det här sistnämnda du säger låter lite för mycket som hur många hela tiden resonerade om Trump. Även om han aldrig blev lågmäld eller polerad så lyckades hans ställa till med mycket skada, bla. genom något så simpelt som domare till HD. Och det är väl också i led med detta som det känns så illa att någon ens vill peta på diskrimineringslagen, oavsett om det gör någon skillnad nu liksom.
Jo, men det är ändå väsentligt stor skillnad i det politiska systemen. Trump kunde omge sig av ja-sägare och peka med hela handen på ett sätt som inget parti i Sverige kan göra om man inte har över 50 %
Igen, jag vill verkligen inte försköna situationen. Men min bild (eller är det önsketänkande) är att SD håller på att blåsa upp en bild för sina väljare om hur bra de har lyckats i förhandlingarna och samarbetet med M/KD/L, vilken makt man fått och vad man kommer uträtta. Och eftersom väljarna är totalt faktaresistenta spelar det ingen roll om sd blir emotsagda så länge de får ut sitt budskap. Och ju mer oppositionen rasar desto bättre, då gör de ju något bra.