"Ulf Kristerssons ”mest blankslipade vapen” under valrörelsen var att han hade fyra partier bakom sig som var överens och snabbt och smidigt skulle kunna bilda en stark regering. Drygt tre veckor efter valet bevittnar vi i stället en ”anmärkningsvärt lång regeringsbildning”, skriver GP:s politikreporter Arne Larsson i en analys.
”Om det verkligen hade varit så att de fyra partierna var eniga om det mesta och litade på varandra hade processen självfallet redan varit klar.”
https://omni.se/analyser-tiden-gar-var-ar-enigheten,-kristersson/a/xg8wnV
Ord utan substans. Se där.
Inte specifikt emot dig utan om fenomenet.
Jag gillar inte alls denna retoriken. Jag må ha tyckt illa om Kristerssons snack om hur eniga de var osv men hets och hån i efterhand från oppositionen ser jag verkligen ingen poäng med alls. Det är för mig bara ännu en villoväg ifrån att lyfta viktiga ideologiska skillnader i hanteringen i sakfrågor inom politiken.
Så otroligt låg nivå innan valet, kan vi inte bara få slippa det nu och att det får massa utrymme både i media, i kommentarsfält och runt fikaborden. Det för mig spär bara på polariseringen som enbart SD mfl tjänar på.
Jag vill se att olikheterna mellan partierna och ideologierna lyfts och med resonemang i hur de kommer/inte kommer överens.