Bukes Interiörtråd

Mirabell

Trådstartare
Skapade samma tråd i ÄU förut, men det var lite fel..sååå...

Nu när snart hösten är här har jag börjat vara mer hemma om kvällarna....
Detta resulterar i att (tröttnar lätt) jag vill boa upp inför höst & vinter

Så jag tänkte, inte kan det bara vara jag som gillar INREDNING?
Vore kul om ni kunde skriva vad ni har för planer, eller vad ni gjort i erat hem för att trivas ännu mer. Stora saker som små... Bilder är alltid ett pluss

Sv: Bukes Interiörtråd

Jag längtar så tills jag och sambon kan flytta till en egen lägenhet med förstahandskontrakt. Just nu bor vi tillsammans i hans lilla 2a hands etta. Det fungerar jättebra, men vi har absolut ingen lust att köpa inredning eller möblera om eftersom den är så liten och har så fuuuula tapeter.
Tänk att få flytta till en tvåa eller trea strax utanför tullarna. Vår alldeles egna dessutom! Blir det en trea så kommer vi ha ett vardagsrum/kontor, ett sovrum och ett hobbyrum! Vi kommer väl kriga om det ska bli ett syrum eller studio isf, men ändå :p

Hoppas att tråden blir populär, behöver inspiration

Jag håller på att göra om mitt sovrum i detta ögonblick faktiskt!

Tidigare gick färgskalan i grått och silver medan vardagsrummet gick i brons/guld. Så nu tänkte jag måla sovrummet i en ljus lattefärg så att färgskalan blir mer genomgående för hela lägenheten.

Har köpt två nya byråer från Ikea i mörkbrunt, sen har jag köpt nya fina sängkläder i bomullssatin också. Ska sätta upp insynsskydd för att skärma av lite av ljuset utifrån, eftersom sängen står direkt vid fönstret.

Sen hade jag tänkt att göra någon form av tapettavlor. Har beställt tapetprover gratis över nätet och funderar nu på om jag ska göra någon form av kollage eller använda en och samma tapet. Sen är frågan om jag ska sätta en snygg ram runt, elelr om jag ska spänna den över nån form av ram. Jag har nte riktigt bestämt mig där än :p

1513757-rescaledpic-133x200.gif

Fönsterfilmen

tapet_49929282.jpg

Tapetproverna (fast den röda är utbytt mot en annan i turkost/guld

okt6.jpg

Sovrummet som det ser ut idag

Åååå jag vill med ha ny inskyddsplast, vart köper man en sån med fina blommor på?

vgg_50627234.jpg

Har pysslat lite med nya plastblommor i fönstret. Sen har jag tömt ena väggen i vardagsrummet för att göra plats för ett barbord & 2 barstolar.

Vardagsrummet går i princip i beige(soffan) & mycket vita & beiga detaljer, gröna platväxter. Väggen är vit fast något inslag i beige (skitfult tycker jag) så skulle vilja måla i någon ljus färg.... förslag?

bord_50281832.jpg

Undrar också vart den är köpt?

Precis som i förra tråden så anser jag oss fortfarande nyinflyttade (sen i maj) och vi har en del att fixa fortfarande. Mest tavlor, gardiner i köket (vilket är lite krångligt eftersom fönstret inte är rakt utan vinklat, några idéer?), och arbetsrummet ska fixas iordning. Så småningom ska min klädkammare renoveras, men det är ett senare projekt.

Jag köpte mina på designonline, men de finns på designtorget också. Finns med grafiska mönster, pelargonier och orkideer! :)

Jag håller på för fullt med min nya lägenhet eller nya och nya men jag flyttade in i slutet på maj och i början renoverade jag som sjutton men sen gick luften ur mig :D men nu håller jag på med de småsakerna som är kvar och blir nog klar denna vecka :)

Det enda som stör mig är att min soffa som jag beställde i maj inte kommit ännu *morr* men den ska komma om 3 veckor ungefär hoppas jag.

Sitter på jobbet nu men kan slänga upp någon bild när jag kommer hem.

Jag kommer snart (inom några veckor) att ha möblerat hela huset. Väntar på en ny soffa till vardagsrummet :)
Sen planerar jag att börja med "mysfaktorn". Har bara kommit till basinredningen (möbler och gardiner typ) och vill få in lite mer fina prylar som ger det lilla extra..

Men eftersom att jag numera är fattig student och har ett helt hus att fylla så kommer det nog ta sin lilla tid.. Ett rum i taget och jag ska nog börja i vardagsrummet :laugh:

Vad det blir vet jag dock inte riktigt..

Jag har väldigt mycket planer, men ack så lite tid:p

Min största funderare nu är om vårgrönt (fräsch ljus grön) passar ihop med aqua/turkos eftersom jag vill komplettera mitt vardagsrum med lite av den färgen. I-landsproblem nr 1:D

Sen letar vi mattor, saknar både hallmattor, sovrumsmatta och en vardagsrumsmatta, men har hittat lite på mio. Hallmatta är värst eftersom vår hall är över 5 meter lång och vi vill bara ha en matta, de man kan måttbeställa är så tråkigt mönster...

Annars vill jag ha myyyycket, ska måla lite hyllor så jag kan få upp det nu innan hösten och behöver hitta en STOR snygg tvättkorg.

Jag lovar dig, min chef har ljusgrönt & turkost i sitt vardagsrum (kuddar, plädar, ljus mm) & det är SKITSNYGGT!

Man kanske ska våga sig på lite färger, jag verkar ha hamnat i något beige, vitt & grönt träsk :laugh:

Min mamma har detaljer som tex prydnadskuddar och bordsduk i turkost och ljusgrönt (på samma tyg) i sitt annars ganska beige vardagsrum, jättefint! Även filtplädar, en i varje färg och några vaser.

Så länge det inte blir för mycket utan bara på just detaljer blir det nog jättebra.

Här är det också tid och pengar som spelar in. Och en viss del ork.

Skitsnyggt det också, typ som jag har i sovrummet men utan lyster i det hela. Nu fick jag mig en funderare över att pigga upp sovrummet med lite mer glans på det hela. :d

Jag har dock fått för mig att jag vill ha ut björkmöblerna ut vardagsrummet då jag köpt barbord i ek... Men undrar om man ska ha ek tv-bänk & ekbord till det eller om man ska svart tv-bänk... hmm får fota sen!

Jag köpte mina på designonline, men de finns på designtorget också. Finns med grafiska mönster, pelargonier och orkideer! :)

Rolig sida! Tack för tipset. Hur tror du de funkar på ett fönster som är utsatt för vatten/fukt? Vårt badrumsfönster är helt genomskinligt så jag skulle vilja ha en där.

Och Jenka

Det är ju 2 fräscha färger, så de borde passa ihop! Tack! Resten går i vitt (har enbart vita möbler) och brunt, en metallicbrun vägg och brun soffa och puffar.

Har du lust att PM:a var tapeterna är köpta så får du gärna göra det...

Letar efter någon snygg, cool tapet i turkos och grått/silver att ha i mitt kök
under glas-skiva istället för kakel och den ena du hade såg intressant ut.

Var på tur i stan idag för att hitta någon trevlig färg till mitt vardagsrum.
Har nu ett ganska beige rum med inslag av vita detaljer & gröna växter. Men när jag stod där i affären så drogs jag hela tiden mot det vita eller bruna.... Jag vill ju ha någon färgklick men det får inte sticka ut allt för mycket heller :)

Här är en bild på en vägg i mitt vardagsrum som jag dekorerat. Tavlan på golvet ska hängas upp på en annan vägg.
Har inga mer foton på lägenheten nu, och kan inte ta några nu heller för det är så stökigt:angel:, men jag har renoverat hela lägenheten, en 3:a, och det har blivit så fint. Ska se om jag kan fota i helgen om jag hinner städa:D

IMG_1958.jpg

Var på tur i stan idag för att hitta någon trevlig färg till mitt vardagsrum.
Har nu ett ganska beige rum med inslag av vita detaljer & gröna växter. Men när jag stod där i affären så drogs jag hela tiden mot det vita eller bruna.... Jag vill ju ha någon färgklick men det får inte sticka ut allt för mycket heller :)

Fortsätt på det gröna då eftersom du dras till det också, men välj en grön nyans som syns mera och är varmare t.ex. lime eller ljusgrönt. Och snälla - skaffa riktiga krukväxter istället för plast.;) Vill du ha in färgklickar kan du få lite sådana på köpet om du väljer blommande växter.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 708
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 591
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 877
Hundträning Jag går med jättejobbiga tankar och ständigt dåligt samvete för att Elvis inte får träna som jag anser att han egentligen borde. Känner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 858
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand