Bukes äldsta hundar..

Humelibumlan

Trådstartare
För oss med gamla kämpar :)

Presenterar Nilsson
(Dv.shnuzer-papillon/Bichon) född April-95
17292337.jpg

17292301.jpg

Fortfarande sig själv på gott o ont, men börjar höra dåligt (alltid haft selectiv hörsel) lite starr, men verkar se bra ändå, svårt hålla sig o sover mer...
Annars pigg o glad :love:

Sv: Bukes äldsta hundar..

25583717.jpg

Bearded Collien Småhöga´s Cinderella "Cindie" Född 1994-03-15 (egenuppfödd. Kortet tagit 7/1-09)

Helt döv men kan fortfarande springa/hoppa upp och ner i trappor, soffa och säng. Äter sedan i våras Levaxin för pälsen.
(Annars hade hon varit "skotsk vallhundnakenhund"):D

HUr funkar det med att hon är helt döv? *nyfiken*

Funkar faktiskt bra. Hon är tack och lov mycket för att kolla vad jag och dom andra hundarna är när vi är ute. Inne så får jag försiktigt pocka på uppmärksamhet och visa med handen vad det är jag vill. Skulle hon strosa iväg så får jag springa ikapp henne och försöka få henne uppmärksam

Senast ändrad av en moderator:

Fel raderat

Senast ändrad av en moderator:

Här är våran gammel gubbe :) :love:

Född 1992-06-24 alltså 17 år i Juni :)

Han heter Cherokee. Och är Alaskan Husky/Sibirien Husky. En yr väder men helt underbar för det.

DSCF0001-8.jpg

DSCF0002-6.jpg

Han är relativt pigg för sina 16 år. Hör och ser det han vill :) lite stel i bakbenen men med hjälp av glukosamin så har det blivit bättre.
Man får vara glad för varje dag men får med pensionärn.

Lyckades inte få in bilden!?

Min Aussie är född -95 i oktober :) Han hör sämre och äter metacam för sin rygg, funkar hyfsat just nu men håller med er övriga. Man får vara glad för varje dag :laugh:

Det där är en högaktningsfull ålder med tanke på hans storlek. Fantastiskt:)

Nu finns inte min vovve nå mer....lära ta bort honom på fm för han hade så svårt att gå :cry::cry::cry:

Näää:cry: Vad ledsamt. Jag lider med dej. Måste ha gått fort.
Som sagt man får vara glad för varje dag man få ha dom hos sig.

Många tröstkramar från Carina

Vet inte riktigt om min platsar i den här tråden men han blir 10 i vår. Det är ju faktiskt ganska gammalt för en flat. Ior är fortfarande lika galen även om han med ålder har blivit ännu mer envis än vad han var som ung. Han är musklad o fin men jag har fått öka maten eftersom han har blivit lite tunn, efter att han blev ormbiten i höstas. Då trodde vi verkligen att slutet var här för han var VÄLDIGT dålig men det ska mer till än en huggorm för att farbror Ior ska ge upp :D
Ior, sommaren 2006 (måste ladda upp lite nya kort :angel:)
Ior1.JPG

iorsitterpabrygga.JPG

PICT0349.jpg

minina 13 år. visar inga egentliga ålderstecken förutom den grå nosen.

PICT0347.jpg

såhär ser hon ut när hon står stilla :)

Zack, familjens ålderman, blir 15 i mars.
Bilden tagen förra vintern

n691145902_2308860_4697.jpg

Han hör och ser knappt längre (eller hörseln verkar vara väldigt selektiv ibland...) är stel och har tappat en del tänder. Äter glukosamin mot stelheten och lever ett lungt och stillsamt liv

Usch, vad sorgligt. Jag har sett din fina hund i flera trådar och tänkt att du är lyckligt lottad som får ha en så fin hund så länge. Det måste som andra skrivit gått väldigt fort. Hände något under natten? Skickar massor av tröstkramar till dig!

Våran Fanny
Blir 13 på alla hjärtans dag

schäfer/rottweiler

Är väldigt vit om nosen annars pigg, glad och väldigt busig.
Har inte speciellt ont någonstans, Vet sa i höstas att hon mecicinskt sett är som en 7 åring, lite nedslitna tänder fram, börjar bli stel i höfterna, men annars frisk som en nötkärna.
19545622.jpg

23476940.jpg

25505801.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 422
Senast: Mkb
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter... 2
Svar
26
· Visningar
13 461
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 284
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 445
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31