Bukehundar

Sv: Bukehundar

Kennelnamn och smeknamn Tors Pax, Malte
RasEngelsk setter
KönHane
Ålder6år
Och lite annan fakta om hunden!Mysig, söt, vacker, lung inne jättepigg ute, jakt är hans största passion men nu ska Mimmi o han börja på vardagslydnad på tisdag ;) (börjar där sen får vi se om det blir agillity med, han har talang där! Bara banan är inhängnad :devil: )

2019166.jpg



Kennelnamn och smeknamn Youhais Stiliga Sissi, Agnes
RasDansk/Svensk Gårdshund
KönTik
Ålder11månader
Och lite annan fakta om hunden!Söt, rolig, allert, Mimmis bebis!

3420722.jpg


//Mimmi
 
Sv: Bukehundar

Kennelnamn och smeknamn: Windy Peaks Cool Running "Wilma
Ras: Shetland Sheepdog
Kön:Tik
Ålder:8 år född:1999-03-29
Och lite annan fakta om hunden!:
En helt underbar tik som jag fick som omplaceringshund 1/6 2006, fick henne direkt från uppfödaren efter att hon gjort sitt som avelstik.
Hon skäller aldrig och bryr sig inte om andra hundar när vi är ute.

http://i26.photobucket.com/albums/c144/Fernstrom77/PIC_0010.jpg
http://i26.photobucket.com/albums/c144/Fernstrom77/PIC_0005.jpg

Kennelnamn och smeknamn:Such Ebbazz Rigoletto "Riggo"
Ras: Basset Hound
Kön:Hane
Ålder:3 år född:2003-08-17
Och lite annan fakta om hunden!:
Riggo flyttade till mig samma dag som han fyllde 3 år, en riktig mammahund är han, finns ingen annan som kan gå ut med honom och han skall alltid vara där jag är, en lugn och underbart mysig hund som jag inte hört skälla eller morra ännu:D
Och det bästa av allt, han är son efter min gamleman Kevin :p
http://i26.photobucket.com/albums/c144/Fernstrom77/0001.jpg

Båda två tillsammans:
http://i26.photobucket.com/albums/c144/Fernstrom77/wilmaoriggo.jpg
 
Sv: Bukehundar

P2270119.jpg


Kennelnamn och smeknamn: Red Tails Xon Qonnie "Hedda"
Ras: Irländsk Röd Setter
Kön:Tik
Ålder:2,5 år född:2004-09-30

Kennelnamn och smeknamn: Kyokushins almost unreal "Myzak"
Ras: Chinese Crested Powder Puff
Kön:Hane
Ålder:1,5 år född:2005-11-09

Settra_2006_11_23011.jpg


Kennelnamn och smeknamn: Red Tails Beatrice Aurora "Settra"
Ras: Irländsk Röd Setter
Kön:Tik
Ålder:9mån född:2006-06-26

Och lite annan fakta om hundarna! Trevliga hundar som passar på att busa så fort tillfället ges. Hedda är den lugna men känsliga tjejen med glimten i ögat som äntligen upptäckt att även husse finns. Myzak ser bara matte och följer alla mina steg. Settra är mer husses hund efter att jag varit på utbildning i 2 månader. Hon är vänlig och väldigt lyhörd för oss båda.
 
Sv: Bukehundar

Kennelnamn och smeknamn Viltvattnets Balder "Hubbe"
Ras Jaktlabrador
Kön Hane
Ålder 4
Och lite annan fakta om hunden Mattes myspojke, lättlärd, matvrak, älskar allt och alla.
4937481.jpg


Kennelnamn och smeknamn Douglas
Ras Långhårig dvärgtax
Kön Hane
Ålder 2
Och lite annan fakta om hunden Mattes bebis, ska jämt vara med och sitta i knäet eller åka med på armen eller axeln om det är stora farliga hundar ute. Däruppe kan han ju morra och vara lite kung över dem utan att han behöver slåss.
 
Sv: Bukehundar

*kl*
Kennelnamn och smeknamn: Doguehill´s Enemy of the State /Emmy eller Enemy
Ras: Dogue de Bordeaux
Kön: Tik
Ålder 2½
Och lite annan fakta om hunden: Världens snällaste vovve, som är väldigt förtjust i mat :love:
enemy%20feb07.JPG


Kennelnamn och smeknamn: Doguehill´s Big Trouble /Tobbe
Ras: Dogue de Bordeaux
Kön: Hane
Ålder: 5 månader (3månader på bilden)
Och lite annan fakta om hunden: Denna herre är verkligen "Big trouble" :rofl: Gillar att hitta på bus och jävlas med de andra,
men när matte tittar sitter han och tittar på en med ängla-ögon och glorian på sne :D Lillebror till Emmy ^
30-12-06bigt.JPG
 
Sv: Bukehundar

Här kommer min älskade älskade lilla hund!!! Han heter Nimis (egentligen Austin Invincible) och är född 3/7 -05 hos Berit Vang/Griffmakers. Han är en Petit Brabancon.

Här kommer lite bilder, några är tagna med mobilkamera = inte så bra kvalitet.


valpitrtti.jpg

nim4.jpg


16409.jpg

DSC_4385.jpg


Hund.jpg

Pingu.jpg

DSC00355.jpg
 
Sv: Bukehundar

Kennelnamn och smeknamn Dalsta Gårdens Fonzie, kallas kort och gott för Fonzie.
Ras Golden Retriever
Kön Hane
Ålder 5 år
Världens snällaste hund!:love:

P1010019.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Bukehundar

Kennelnamn och smeknamn: Lakita's Uxa "Sessa"
Ras: Rottweiler
Kön: Tik
Ålder: 3 1/2
Och lite annan fakta om hunden: Korad +237 p Hd A , Ad UA. 2:a Ökl och BIR valp.

8484276.jpg
[/url][/IMG]

Kennelnamn och smeknamn: Tercha's Yours to Keep "Kira"
Ras: American Staffordshireterrier
Kön: Tik
Ålder: 11 veckor
Och lite annan fakta om hunden: Har lärt sig sitt och ligg :)

8484277.jpg
[/url][/IMG]
 
Sv: Bukehundar

Här är min springer spaniel grabb!
Kennelnamnet är Lelica´s Come Undone men kallas till vardags för Tintin. Han fyller 3 nu i april :)
Han är en omplacering som jag haft sen oktober förra året, hans förra husse och matte var gamla och började bli sjuka (cancer å benskörhet bland annat) så jag fick honom helt gratis eftersom dom ville att han skulle komma till nån bekant. Mamma har hans enda kullsyskon så det är lite roligt :) En rikitg knähund på 25 kg :p

 
Sv: Bukehundar

6137600.jpg


Becajo's Quip
"Morris"
Dalmatiner
f. 1999
Kastrerad hane
Kom till oss som omplacering vid ett års ålder, var väldigt reserverad mot nya människor, speciellt män med keps och skägg. Är mycket bättre idag men gillar fortfarande inte när folk är för framfusiga mot honom. Älskar att spåra och lydnad är rätt okej!

8551909.jpg



Becajo's Xpensive Milla
"Milla"
Dalmatiner
f. 2004
Tik
Ett yrväder som älskar att forsa fram i skogen och att vara med matte i stallet. En riktig gårdshund (bara inte hästarna kommer för nära...). Lätt aktivering är lagom hjärngympa för denna "blonda" tjej, dock är även uppletande i skogen kul, då är hon uthållig tills hon hittar saken som matte gömt. Bästa kompisen är katten Tess som hon gärna "tvångshåller" och tvättar!

Båda är riktiga soffpotatisar när de är inne men när de kommer ut är det full fart!
 
Senast ändrad:
Sv: Bukehundar

*kl*

Namn: Vanilla Sky
Kallas: Nilla, Nillson, NillPill och jag kallar henne för Räkan till sambons förtret :rofl: Men hon är mammas lilla Rääääka
Ras: Blandis, 75 % Amstaff 25% APBT
Ålder: Blev åtta månader den 19e

Börjar så smått bli en riktig hund efter valptiden. Har precis löpt för första gången och är nu skendräktig :smirk:
Ska kasteras när hon "är på topp" igen.
En riktigt glad liten skit, smart och väldigt människokär.
Min ständiga följeslagare som följer med mig hela dagarna på vad som än görs i princip.
Hon tycker att hon är en liiiiten liiiten hund, och vill gärna sitta i knäet,25 kg tung...

Har tvärr inga nytagna bilder
8 veckor
{01D4E28D-C7C1-4CDC-B195-BB8176FD7092}.jpg


{A36A6ABE-97A6-49FE-87F2-6F03E3D138D8}.jpg


10 veckor
{74AAE8E5-649B-4AD3-85DB-96D6862B8FB1}.jpg


20 veckor
{EA409A02-0B21-493E-AF03-133034E40E89}.jpg
 
Sv: Bukehundar

Hund 1:
Grousemoor's Flaming Star
Engelsk Setter
Hane
7 år!
Mest utställt men nu är det vilande tills han blir veteran då ska vi ta tag lite mer i det igen. Mattes älskling som hon saknar mest.

Hund 2:
Ibriz Xzerrim
Saluki
Hane
5 år
Kom hem till oss när han precis skulle fylla 4 år. Är lugn och harmonisk men rädd för det mesta! :D

Ska leta rätt på en bild!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
504
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 834
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
240
Senast: Viva
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp