Bukehundar

Sv: Bukehundar

Borde kanske skriva lite också: Har precis hittat en tränare och valpis är jätteduktig! Mkt. självständig och dominant, men vill ändå vara med överallt. Jättesocial, jätteframåt, älskar alla. Ställdes ut för första gången i helgen med idel lovord, så vi ska fortsätta på den banan. När han blir äldre tänkte vi tävla agility och som vuxen är det tänkt att han ska användas i avel, förutsatt att höfterna är fina. Vi hoppas även på bra resultat på vallanlagstest. Funderar på MH.
 
Sv: Bukehundar

7603208.jpg


8110096.jpg


Ras: Papillion korsning
Kön:Tik
Ålder:10år
Fakta om hunden:En glad lättroad liten prick som gärna slår knut på sig själv för en boll:D
stort plus i kanten för att hon hjälper matte med äckliga spindlar och småkryp när inte husse är hemma:angel:

Mvh Arabizar
 
Sv: Bukehundar

Japp de har en syster som heter Beya i Borlänge! :)
Brukar hälsa på henne när vi har vägarna förbi, hon har blivit superfin verkligen!
 
Sv: Bukehundar

Kennelnamn och smeknamn
Hon har, vad jag vet, inget kennelnamn. Hon är en tjuvparning så vi har ingen stamtavla på henne.
Vi har döpt henne till Sisko. (sisko = syster)

Ras
Siberian Husky

Kön
Tik. (Kastrerad 1 år sen.)

Ålder
Född i början av 1998, så då är hon alltså 9 nu.

Och lite annan fakta om hunden!
Världens bästa Sisko. Mattes lilla pussgurka. Livsnjutare.

631842.jpg
842231.jpg
8404290.jpg


 
Sv: Bukehundar

Alright här kommer mina!

Namn: Whitesox Adorable Alex (Harley)
Ras: West Highland white terrier
Född: 1996 (11 år)
Annat: Fick Harley i present när jag fyllde 10 år:love: En underbar och väldigt personlig hund som är envis och stolt men även en liten fegis.:p

Namn: Ristomtas Douglas (Douglas)
Ras: Strävhårig dvärgtax/ Kanintax (reg strävhårig dvärgtax)
Född: 1999 (8 år)
Annat: Vi skulle köpa en till hund och alla i familjen var eniga om att vi aldrig någonsin skulle ha en tax iaf. Vi ville ha en stor hun di litet format precis som en terrier och funderade länge på skotsk terrier.
Det blev en tax ändå iom att en i min ridgrupp på ridskolan kom med en valp en dag och frågade om vi inte ville köpa honom iom att han inte skulle duga till så mkt iom hans alldeles för mjuka och lockiga päls..Och där satt han i henns famn. Rund som en boll och alldeles överjävligt söt! Vi tog honom och det har vi ju fått på både gott och ont. Har faktiskt inte träffat en mer komplicerad hund och familjen fick inse att han hade större behov än Harley och inte var fullt så "enkel". Vi älskar honom över allt..men ibland tryter tålamodet och det är ofta han är gratis :angel:
 
Sv: Bukehundar

Kennelnamn: Little Pimilly´s Adventurous Antony
Smeknamn: Harry (emellanåt även det inte alltför smickrande hundjävel eller idiothund :angel: )
Kön: Hane
Ålder: Född 17/6-05
Annan fakta: Harry är en sådan där hund man får en gång i livet. Han passar mig alldeles utmärkt, och även om vi inte kommit i närheten av så långt som det var tänkt utbildningsmässigt så jobbar vi på det. Förhoppningsvis kan vi starta i lydnadsettan om ca 10år, och även testa agility och köra lite spår.
Det är en urmysig och väldigt alert herre som jag har här hemma.

4920511.jpg
 
Sv: Bukehundar

Oooo jag bara älskar din hund :love: HUr vacker som helst ju!!
Tkr American Bulldog är så tuffa!! :D
Har du inga fler bilder på henne?? :love:
 
Sv: Bukehundar

Kennelnamn och smeknamn Nerings Polly aka Roxy
Ras Schäfer
Kön Tik
Ålder 9år
Och lite annan fakta om hunden! Min lilla älskling som alltid är pigg på å busa med trasorna eller kasta pinnar. Skälla på hästar som springer e oxå jättespännande! Stallkatterna ska vi inte tala om - dom lever lite småfarligt... :angel:

Älsklingen
roxy4.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y14/FridaCamilla/Marias Bilder/roxy2.jpg
(Precis i slutet av fällning så hon ser ut som en råtta i pälsen :D )

Jagar pinnar i skogen
http://i2.photobucket.com/albums/y14/FridaCamilla/Roxy/hstarna107.jpg

hstarna103.jpg
 
Sv: Bukehundar

javisst,vad skulle jag göra utan henne:D maskar,spindlar,tvestjärtar,myror mm (allt jag ber om) som jag själv inte vill ta i:o

Mvh Arabizar

Ska vi byta?? Du kan ta min Golden som Slår huvudet i bordet VARJE gång han reser sej:smirk: .. Och han blir vimmelkantig nästan varje gång:angel:..
Söt som få.. Men att anklaga honom för att vara smart är det ingen som kan..:rofl: :rofl:
 
Sv: Bukehundar

Min och sambons vovvar...

Min tjej::love:

Kelly, japansk spets född 12/12 2001
Uppfödd som gårdhund hos en väldigt oseriös uppfödare.
Tyvärr så måste mitt lilla hjärta bo hos mina föräldrar 100 mil från mig :cry: då hon och sambons hund aldrig kommer överens.
Men hon mår nog som en liten prinsessa där... hjälper "morfar" att sköta gården och jagar glatt bort alla renar som vågar sig in på hennes revir.
DSCI0136.jpg


DSCI0175.jpg


DSCI0179.jpg



Sambons vovve :love:

Wedeltas Myrabell "Myran" född 15/9 2000
Engelsk cocker spaniel.
Älskar att äta och sova.. ute är hon pigg och glad, jagar gärna fasaner, rådjur, katter, harar eller husses radiostyrda flygplan.
Det värsta hon vet är att följa med matte till stallet, där dom stora läskiga hästarna bor :eek:

DSC00005.jpg


Har hemsk päls som drar åt sig allt!!!:eek:

hoppningnaterstad070306001.jpg
 
Sv: Bukehundar

Vovven lever inte längre, men han får vara med ändå. :D

iwo1.jpg
Iwospring.jpg




Namn: Incidents Iwo
Ras: Schäfer
Kön: Hane
Ålder: Han blev 11 år
Glad och nöjd familjehund. Vi tränade lite spår med honom och det tyckte han var kul. Inte så kelig av sig, men busade gärna. :D "Bästa vännen" var en schnauzertik som hette Tracey.
 
Sv: Bukehundar

Namn: Felix
Smeknamn: Fellan, ragge, lille knas
Ras: Golden Retriever
Kön: Hane
Ålder: Han blev bara 9 månader
Övrig fakta: Felix var en underbar liten voffa som man inte kunde undgå att tycka om. Han var väldigt klok, personlig och otroligt rolig. Det är den underbaraste hund jag någonsin mött.
Han lämnade oss den 21/1-07 pga. en hjärntumör.

6788297.jpg
6788337.jpg


4758884.jpg
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
504
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 834
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
240
Senast: Viva
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp