Bukehästar på sportchampionatet?

Sv: Bukehästar på sportchampionatet?

Det som är skrämmande är också att flera godkända hingstar inte ens är nära toppen. Ska de inte vara de bästa hästar vi har? I de festa andra länder ÄR det de bästa hingstarna i toppen. Varför inte här???

Såg du Ziezo Gylle? Vad tyckte du isåfall? Han är ju den enda som får godkänt!

Jepp jag såg Ziezo (tyvärr lite halvdant pga att jag bara hade ett öga på banan då och pratade med en samtidigt). Han har ett bra starkt avstamp dock tyckte inte jag att han höll ihop resten av språnget, utan väldigt blandad kvalitet. Ibland fina språng ibland nästan dåliga språng, skulle vilja se honom betydligt jämnare än igår.

De övriga två av de gdk jag såg var Ludde och Dee Jost.

Ludde (som för övrigt blivit väldigt grov) gav ett oengagerat intryck och sprang och käftade mkt med handen (jag har för mig att domaren också sa att de önskade mer bjudning har dock inte skrivit ner något så jag reserverar mig något om det), rev ett och stannade på ett men hoppade med hyffsad teknik.

Dee Jost (som även han börjar grovna ordentligt) gav ett trevligare intryck hoppvilje mässigt dock var det hela tiden slagsmål med ryttaren i munnen och han avgick med segern för det mesta vilket fick till följd att han sprang för mycket hoppade av stort med flacka språng på många hinder. Dock syns det att det finns mkt hopp i honom och om ni ursäktar skulle jag vilja se en mkt skickligare pilot på honom för med denna kom han inte alls till sin rätt.

Förlåt mig för en kanske dum fråga men jag vet inte hur det fungerar:o.
Hur kunde Ludde få godkänt med ett stop och en rivning, ska de inte vara felfria?

Förlåt mig för en kanske dum fråga men jag vet inte hur det fungerar:o.
Hur kunde Ludde få godkänt med ett stop och en rivning, ska de inte vara felfria?

Menar du, varför Ludde blev godkänd som avelshingst fast han hade ett stop och en rivning?

Nu var jag ju inte i Flyinge igår och såg honom men något man måste komma ihåg är att de är unghästar. Även om Ludde är godkänd så är han bara fyra år och unghästar blir ju lätt lite tittiga och spända i nya miljöer, behöver ju inte betyda att han är en sämre häst för det.

Nej de måste inte vara felfria (hade inte varit så många kvar i resultatlistan då för skrämmande nog var det inte jättemånga som var felfria utan många nedslag)
de bedöms ju med ett ridbarhetsbetyg och ett teknikbetyg sedan får de 0,5p avdrag för rivning och 1 p avdrag för stopp. Dock gäller som vanligt att 3e stoppet är de uteslutna.

Tack för lite rapport :)

tycker de är synd att dom inte redovisar felen hästarna får oxå.
Man kan se på tiden om någon fått ett stopp men inte alltid.

Blir intressant att se på webb tv från finalen.

Nej de måste inte vara felfria (hade inte varit så många kvar i resultatlistan då för skrämmande nog var det inte jättemånga som var felfria utan många nedslag)
de bedöms ju med ett ridbarhetsbetyg och ett teknikbetyg sedan får de 0,5p avdrag för rivning och 1 p avdrag för stopp. Dock gäller som vanligt att 3e stoppet är de uteslutna.

Hur var banan??

Såg ju Ludde för inte allt för länge sedan och då såg han mycket fin ut. Jag såg honom på hopptävling i Perstorp där det var bra mycket fel bland de andra som gick och han var klockrent felfri utan tjaffsande i munnen

Hur var banan??

Såg ju Ludde för inte allt för länge sedan och då såg han mycket fin ut. Jag såg honom på hopptävling i Perstorp där det var bra mycket fel bland de andra som gick och han var klockrent felfri utan tjaffsande i munnen

Banan var "enkel" inga särskilt tittiga hinder (inte ens vattenmatta med) var i stort sett bara bommar ("dasslocken" (du vet säkert vilka jag menar de skall ju nog föreställa något annat men ser ut som toalock), och en vit grind med mindre skyltar med hingstboken på (den stannade ludde på) var de ända fyllningar. En hel del hästar tittade på banderollerna på sargen som var precis efter kombinationen och det blev en hel del stopp på andra i kombinationen pga det, annars som sagt en mkt enkel bana utan några konstigheter alls.

Jo jag såg Top of the Hill, en ganska fin kille men man hade aldrig gissat att han var hingst om man inte viste det (noll hingstkarraktär), hoppade ganska bra utan att vara något extra (det var tyvärr som sagt den nivån igår ingen som stack ut precis från mängden (åt det positiva hållet) ett ganska solklart barreringsfall var där som stack ut men tack och lov så hade den även drabbats av baksidan av att göra så och hade noll förtroende och var jättemisstänksam och floppade totalt även om den hade bakbenen i taket mellan varven. Den orsakade en rejäl konversation mellan domarna, men tyvärr fick den inte en skämmig offentlig kommentar mer än inlindat.

Menar du, varför Ludde blev godkänd som avelshingst fast han hade ett stop och en rivning?

Nu var jag ju inte i Flyinge igår och såg honom men något man måste komma ihåg är att de är unghästar. Även om Ludde är godkänd så är han bara fyra år och unghästar blir ju lätt lite tittiga och spända i nya miljöer, behöver ju inte betyda att han är en sämre häst för det.

Ehhh...nej det var en reflektion på vad gylle skrev.. att ludde och de joost också vart godkända. Jag tolkade att de fick gdk på tävlingen men nu ser jag att det kan varit av de gdk hingstarna..:angel:
Som jag skrev så vet jag inte hur det går till på själva tävlingen om det är de som e felfria som går vidare eller om det är de med 0 & 4 fel som går vidare...

Jag ifrågasätter absolut inte varför han är godkänd hingst och ja jag vet att det är unga hästar..
Dock så ska hingstarna utmärka sig då de faktiskt är en lite klick som passerar nålsögat samt vissa av dem har ju fördelen av att tom varit på flyinge mer än en gång tidigare:)

Sen kan alla ha en dålig dag..

Men om det är mkt rivningar och stop så kanske man ska se över svårighetsgraden för de unga.. Kanske det är för svårt?

Ok då förstår jag :)

Ja jag hade gärna varit där och tittat när de hoppar men får se om jag hinner åka dit en runda i helgen.

Någon som vet varför inte Ronaldinho är med bland sexåringarna? Kvala han aldrig in?

Jag är ganska säker på att han stod med som kvald och fanns med i de första startlistorna...

kl
Uhh! Nu är det snart Oliver, om han inte redan är inne!
Inte har de online rapport heller!!
nervööös:eek:

Oliver skötte sig bra! Han såg mjuk och trevlig ut. Hade inga jättegångarter men som sagt, så trevlig ut. En mindre lättare modell på häst som gjorde sitt jobb på ett positivt och mjukt sätt. Har ett par dåliga bilder och ett par filmsnuttar. Kommer dock efter helgen någon gång...
Gick sms:et fram?

Oliver skötte sig bra! Han såg mjuk och trevlig ut. Hade inga jättegångarter men som sagt, så trevlig ut. En mindre lättare modell på häst som gjorde sitt jobb på ett positivt och mjukt sätt. Har ett par dåliga bilder och ett par filmsnuttar. Kommer dock efter helgen någon gång...
Gick sms:et fram?

Jo jag fick det precis! Vi har så dålig mottagning här nere!
Va härligt att han skötte sin uppgift så bra! Jag har sett film på honom från treårstestet och han ser verkligen underbart mjuk ut:)
Dock så hade han svårt att få plats bak och slog i sko ibland så det kan tänkas att de försökte se till att han undvek detta? Var det ngt du la märke till?
Han är 1.68 så han kanske e en liten kille:)
Tack så heeemskt mycket för att du kollade in honom:bow: och det ska bli jätte kul att se honom!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 509
Senast: ako
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 134
Senast: Sel
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 832
Senast: Imna
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka