Bukehästar på sportchampionatet?

Sv: Bukehästar på sportchampionatet?

Jamen jösses!! Här har man kikat startlistor etc och fullständigt snurrat till det:o:rofl:
Det ska bli så oerhört spännande så jag får skylla på det helt enkelt:angel:

kl

Vi har en uppfödning e. Casa Grande - Lemon som ska gå 5-års, han är dock såld sedan nästan 3 år tillbaka.

Vi är inblandade som uppfödare eller delägare i följande, alla dressyr:
6-års Wennica e Longchamp u Wahre Liebe e Warkant, uppf o ägare.
5-års Dexippos e Don Primero u Gianna e Grundsee-Shogun xx, uppfödare. Vi sålde honom som föl o han har tillbringat ett par år i Spanien men är tillbaka i Sverige o rids av Kristian von Krusenstierna. Helbror med Gazella i 4-års klassen, se nedan. Ska bli jättekul att se honom igen!
5-års Wladimir OA 1138 e Flemmingh-Florestan-Donnerhall, delägare tillsammans med Stall André AB o Birgitta Kjellin Häst AB.
4-års Gazella e Don Primero u Gianna e Grundsee-Shogun xx, uppf o äger henne numera tillsammans med Beneccus AB.
3-års Foxtrot e Florencio I - Friedensfürst. Ägs tillsammans med Stall André AB och Kerstin André.

Alla rids av Pernilla André.

I morrn börjar det! Vi lär vara där alla dar så vi kan väl hjälpas åt att ge oss till känna! Det är ju många här på Buke som har hästar med!

Hälsn Ann

Vi är inblandade som uppfödare eller delägare i följande, alla dressyr:
6-års Wennica e Longchamp u Wahre Liebe e Warkant, uppf o ägare.
5-års Dexippos e Don Primero u Gianna e Grundsee-Shogun xx, uppfödare. Vi sålde honom som föl o han har tillbringat ett par år i Spanien men är tillbaka i Sverige o rids av Kristian von Krusenstierna. Helbror med Gazella i 4-års klassen, se nedan. Ska bli jättekul att se honom igen!
5-års Wladimir OA 1138 e Flemmingh-Florestan-Donnerhall, delägare tillsammans med Stall André AB o Birgitta Kjellin Häst AB.
4-års Gazella e Don Primero u Gianna e Grundsee-Shogun xx, uppf o äger henne numera tillsammans med Beneccus AB.
3-års Foxtrot e Florencio I - Friedensfürst. Ägs tillsammans med Stall André AB och Kerstin André.

Alla rids av Pernilla André.

I morrn börjar det! Vi lär vara där alla dar så vi kan väl hjälpas åt att ge oss till känna! Det är ju många här på Buke som har hästar med!

Hälsn Ann

Grattis till dagens vinsten med Wladimir OA och 4:e platsen med Wennica i dag.
Jag ska dit i morgon, så jag kanske kan slita mig lite från löshoppningen och se Wennica då.

KL

Grannen har fått med bägge treåringarna som de har matchat till final i hoppningen. Eller placeringsomgång som det så fint heter.

Vår uppfödning Top Gun e. Camaro M-Highlight ägd av Björn Skogsberg gick idag men var ngt trött och matt men hoppade mkt väl tyckte jag. Vi tröstar oss med att kommer han till final kanske han har hunnit acklimatisera sig i Flyinge och gör han det inte hoppade han i alla fall 10-10 på 3-års :D

Vill också veta vilka som gick vidare, svårt att avgöra vad domarna tycker när de inte rankas utan bara får muntlig kritik...

Stallägarens kille gick vidare till final i 6-åringarnas dressyr!

Så på lördag tar jag med mig bebis och bänkar mig kl 9.30 :laugh:

Jag undrar också när de officiella resultaten kommer.
De som gick vidare till final har iallafall fått besked, men jag vill nog inte skriva här förrän det är officielllt eller om grannen själv skriver eller ber mig !

Jag såg ett 20-tal på löshoppningen i dag b la din uppfödning, och jag tyckte att han hoppade riktigt bra, bland de bättre trots att han blev lite trött.

Det var Stakkato avkomman som lockade dit mig i dag, jag blev inte besviken på hans hoppning, däremot var han ganska stor, nästan lite långsam, och inte alls det där kvicka och ponnylika som jag sett hos en del andra Stakkatoavkommor.

Av de jag såg fanns det en klart lysande stjärna tyckte jag, hon hette Oceanhill La Roche e. Leuthen I-Clinton (det finns ju flera, men det är Clinton e. Corrado I-Masetto ), hon gjorde allt rätt

Här kan ni se de jag såg
http://www.dropshots.com/Horses2#albums/Championat Flyinge 08

Det stod nu på Ridsports hemsida vilka som gått till final

3-åriga hopphästar till final

AVELS- OCH SPORTCHAMPIONATET, FLYINGE: Hela onsdagen gick åt för att vaska fram de tio 3-åriga hopphästar som går vidare till lördagens final.

Domarna Leif Nilsson och Lasse Berglund var mycket nöjda med årgångens kvalité. 53 hästar kom till start och så gott som samtliga löste uppgiften, att med god teknik och vilja hoppa en 1,30 oxer, på bästa sätt.

De tio till final är:
CASTRO, e Camaro M u Hawanna e Highlight, uppf/äg Rigmor o Johnny Svensson
MANOLITO FORTUNA, e Manhattan u Damella Fortuna e Damiro, uppf/äg Stall Fortuna HB
CASSIS, e Cagancho u Breesy e Quite Easy, uppf/äg Susanne Ankarcrona
QUITE CHARMEY F, e Quite Easy u Satina e Asterix, uppf/äg Helena Fröstebro
CARBAZON, e Tornesch u Carbo e Caracas, uppf/äg Elisabeth Hain
OCEANHILL LA ROCHE, e Leuthen I u Roulette van Groenesteijn ET e Clinton, uppf/äg Sigurd Dahl
AARON, e Padinus u Shayleigh e Friesbee Kerellec, uppf G B L Nijhof, äg Backa Horse Invest AB
ARMSTRONG, e Oramé u Arina e Legaat, uppf H EN A Sybrandi-Merkus, äg Skå Ridcenter AB
NO WORRIES, e No Limit u Garesse e Voltaire, uppf/äg Katri Wäyrynen
EMIL, e Etrusco u Melisse e Landlord, uppf Bengt-Olov Olovsson, äg Ing-Marie Melin o Bengt-Olov Olovsson

CASTRO, e Camaro M u Hawanna e Highlight, uppf/äg Rigmor o Johnny Svensson
MANOLITO FORTUNA, e Manhattan u Damella Fortuna e Damiro, uppf/äg Stall Fortuna HB
CASSIS, e Cagancho u Breesy e Quite Easy, uppf/äg Susanne Ankarcrona
QUITE CHARMEY F, e Quite Easy u Satina e Asterix, uppf/äg Helena Fröstebro
CARBAZON, e Tornesch u Carbo e Caracas, uppf/äg Elisabeth Hain
OCEANHILL LA ROCHE, e Leuthen I u Roulette van Groenesteijn ET e Clinton, uppf/äg Sigurd Dahl
AARON, e Padinus u Shayleigh e Friesbee Kerellec, uppf G B L Nijhof, äg Backa Horse Invest AB
ARMSTRONG, e Oramé u Arina e Legaat, uppf H EN A Sybrandi-Merkus, äg Skå Ridcenter AB
NO WORRIES, e No Limit u Garesse e Voltaire, uppf/äg Katri Wäyrynen
EMIL, e Etrusco u Melisse e Landlord, uppf Bengt-Olov Olovsson, äg Ing-Marie Melin o Bengt-Olov Olovsson

De fetstilta är de som grannen har matchat ! Verkligen roligt.
Idag har deras femåring gått felfritt.

Tack Elle12 för lite film, kul att Carbazon var med.

Finns det någon vänlig själ här som skulle vilja filma Dee Jost van Dyke åt mig idag på 4-åringarnas hoppning?? Jag hade verkligen velat se honom, men har ingen möjlighet att åka dit...:cry:

Snälla??:bump:

Vi har en häst från stallet med i 6-års hoppningen. Han gick nolla i dag ! :)Förra året som 5-åring kom han 3:a så vi håller tummen. Visar det finalerna på webben i år också ?

kl
någon som vet vad 4 åringarna får för hoppbetyg ?
På semifinalerna är de ju teknik/kapacitet och ridbarhet.
Men kollar onlineresultat nu o då står de 36 och 44 tex..

Det är tre domare som alla ger 2 betyg var alltså ridbarhet och teknik.
Har precis kommit hem efter att ha gett upp efter några timmar på läktaren, blir minst sagt segt när det tar sådan tid. Inte en enda riktig blänkare såg jag, väldigt många som hoppade riktigt dåligt en hel del var rejält spända. Den som leder såg jag och av de jag såg så var den bäst, ingen extraordinär häst men ridbar med en hyffsad teknik. Måste faktiskt säga att jag aldrig sett en så genomgående låg kvalitet på en årgång förr det säger en del att det inte på alla jag såg delades ut en enda 9a.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 509
Senast: ako
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 134
Senast: Sel
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 832
Senast: Imna
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka