Huja, vilken dag!
Först ridlektion, första gången på länge för oss och första gången ever för min kompis. Gick asbra för alla inblandade, alla nöjda och glada efteråt. Två genomsvettiga hästar och två glada ryttare. Ena bilen slirade loss lite i leran på väg hem, men inget värre än att bilen behöver tvättas.
Kommer hem till stallet, parkerar ena hästen utanför stallet och den andra får gå in i en box och vi börjar bära in grejer. När vi kommer in igen har häst lyckats knäcka ena stolpen till boxen
Det är en ombyggd grisbox, två dörrar och två stolpar i mitten på ena långsidan. Den ena stolpen har lossnat från marken och hela väggen buktar utåt. Heja!
Fick givetvis inte upp dörren, så det var bara att försöka banka och bända upp en av dörrarna.. Så nu måste vi laga stall. Som om vi inte hade tillräckligt med jobb redan!
Nåja, man får vara glad att hästen inte skadade sig. Hon såg mest konfunderad ut när hon fick gå ut genom en annan dörr än vanligt.
Häst som fick stå ute passade på att gräva en stor grop, så imorgon är det jag som ska skyffla singel och gräva igen hål!
Nu när jag suttit vid datorn och jobbat ett par timmar känner jag att höften börjar värka igen. Heja! Håller tummarna att det bara är en muskelinflammation och inte hela leden igen..
Får börja knapra antiinflammatoriskt redan nu och missbruka liniment så jag kan tävla på söndag.