Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det är bra att man har ett yrke där det är hyfsat ointressant rent yrkesmässigt! :D

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Exakt! Det har redan hänt några gånger att folk, som jag liksom känt i flera år och som har mitt telefonnummer och mailadress, säger "men varför skaffar du inte Facebook, det blir ju sååå mycket lättare att hålla kontakten" :confused:

Ja, jag tycker att om man tycker att det är jobbigt att hålla kontakten med folk om man måste ringa istället för att kontakta på FB, ja då måste man allvarligt ta sig en funderare.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hoppas att ni inte fryser alltför mycket där ute i stugarna denna frostnupna dag!? Visserligen blir det inte så många minusgrader i morgon men då kommer det ju att blåsa i runda svängar 15-16 sekundmeter och snöa.....igen!

Jag älskar ju vinter och snö, men nu har även en snöälskare som jag blivit mättad, både på kylan och snöandet. :D Kylan trasslar till så mycket här på gården och snöandet gör ju att det går så mycket tid till att brumma runt i lastmaskinen.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag har njutit av solen idag, var ute på en promenad mitt på dagen, hur härligt som helst! Man får så mycket energi av det:love:

Men jag håller med... nu är det extremt mycket snö och det får faktiskt räcka!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag som brukar älska kylan är lite bitter idag, jag skulle ut och springa men -24 när jag vaknade gjorde ju att det blev väldigt inställt. Suck! Får hoppas att det inte börjar blåsa/snöa på en gång imorrn och att jag vaknar tidigt så kanske jag hinner ge mig ut imorgon!

Kommer du ihåg när AK skulle komma tillbaka?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hann du innan vinden tog fart!? Här har det blåst som bara den, tar ordentlig vind över åkern mot gården.

Hon kommer runt den 20:e feb. har jag för mig, kanske något senare. Hon skickar en länk till sin resedagbok då och då, är jättekul att följa vad hon pysslar med i Australien. :laugh:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

..och jag börjar ha varit less sedan länge :cool: Det gör väl sitt till att vintern kom så ovanligt tidigt i år. Förvisso föredrar jag snö framför mörker och is, men att vintern börjar redan i slutet av oktober känns.. obra.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Second that. Å andra sidan känns det som att vi hade exakt samma diskussion förra året runt den här tiden. Eller är det bara jag som blandar ihop saker och ting? Det är lustigt egentligen hur, trots att den kommer varje år och är i princip lika dryg fast på olika sätt varje år, så känns varje vinter som ett nytt hånskratt från vädergudarna. Som tur är blir vi här i norr åtminstone inte lika lamslagna som stockholmarna varje år när snön faller.

På tal om det så har jag nu bevis på att mina föräldrar blivit för påverkade av Stockholm. De har förlorat sina rötter till norr. Varje gång vi pratar på telefon är "Och det är så mycket SNÖ här nu" osv. Varvid jag svarar: "Tala inte med mig om snö...". I år markerade också den vinter då pappas uråldriga spade bestämde sig för att ge upp. Och uppenbarligen är spadarna helt slutsålda i Stockholms söderort så de senaste veckorna har pappa försökt kratta bort snön. Needless to say så har det inte funkat särskilt bra...:crazy:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, jo det är en viss cirkeljargong ;) Om ett knappt halvår börjar vi om att beklaga oss över insekterna och att det då aldrig ska gå att hitta fungerande insektsmedel! Det blir väl så när vädret har så stor inverkan på ens hobby, skulle vi exempelvis samla frimärken så sket vi väl högaktningsfullt i is, lera, snö och brems!

Najs, han kan få komma och kratta lite snö hos oss, då har han det han gör :D Fast spadar är visst hårdvaluta, iaf bra sådana. Makens platspappa jobbar på grossistföretag och de har 5000 restade av varianten lagom stor och med lätt aluspade.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men hallå där, har alla gått och grävt ner sig i väntan på bättre tider?!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nopes. Men jag har fått jobb så blir inte lika mkt tid över för datorn :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

:D Nä bara lite slö.....

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hej hej ;)

Barret: Var har du fått jobb?! "Du kan ju inte säga A.."
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Är ett säljjobb på Nordreportern. Bara 75% men det är en inkomst :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Du får lägga in ett gott ord för mig sedan när föräldraledigheten är över och jag måste ut på marknaden igen ;) Jag skulle gärna jobba 75% i början, skulle vara perfekt..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

:D Nä bara lite slö.....

Kicki :laugh:
Drömde om dig häromnatten!! Måste ju betyda att jag ska ta och komma och dricka kaffe nån dag!! Saknar er..
Men nu har jag blivit megaförkyld så vi får väl vänta tills den har lättat så jag inte smittar ner er...men herregud vad jag saknar er och stallet. Har Ak&P kommit tillbaka?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Du får lägga in ett gott ord för mig sedan när föräldraledigheten är över och jag måste ut på marknaden igen ;) Jag skulle gärna jobba 75% i början, skulle vara perfekt..
Vad jobbade du med innan du fick H? :) Jag trodde du var kvar där? Ursch, snart måste man börja leta jobb...jag vill inte!! Humm..måste komma på någon bra plan med vad jag ska göra så man slipper gå och oroa sig, jag är expert på att oroa mig..också vill jag gärna veta exakt hur allt kommer att bli...inte så lätt kanske. 151 dagar kvar!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Helt klart så var det meningen med drömmen! :laugh: Du får komma så fort du känner dig piggare, ser fram emot det. Du är mycket saknad här! :love:

De kommer inte tillbaks förrän i feb. någon gång.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jobbade med marknadsföring och information på ett av de större byggföretagen.. Var tyvärr "bara" en projektanställning så inget att gå tillbaka där, trivdes jättebra och så jobbar ju maken där också :( Har yrkesexamen både som hästskötare och strategisk kommunikatör, givetvis är det ont om jobb inom båda områdena här uppe och flytta neråt vill vi ju inte!
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 199
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
763
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 455
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Ramla av varje uteritt?!

Omröstningar

Tillbaka
Upp