Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

För att jag har hittat ett intressant ämne, tror jag! Jag måste bara ringa och presentera förslaget för rätt person:D

Men visst är det synd, för jag hade några riktigt bra hästar på gång.. Men det kommer nog fler alternativ i framtiden ändå. Tills vidare ska jag rida lektioner på SURF och hjälpa en kompis att köra hennes hästar,
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja, det brukar ju alltid komma fler tåg :)

Men få se nu, uppsats? Det kan väl inte vara examensarbetet redan? Du började ju nyss plugga! :eek:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, japp det ÄR examensarbetet! Jag blir klar nu till sommaren och de här tre åren har gått alldeles för fort!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jeez..! Nästan obehagligt vad tiden går. Har bott 5 år i Umeå till hösten, var försvann de 5 åren liksom.

Update om snuttan, så hon har fått en respit. Så länge hon inte blir sämre så ska hon få äta klart sin kur, 2-3 veckors avvaktan tyckte Vet var rimligt. Diskbråck kan ordna till sig med strikt vila och lite tur, så det är det vi hoppas på eftersom vi bestämt att inte operera. Fast nog vacklar jag i det beslutet!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Eller hur, tiden bara flyger iväg! Jag har bott här i 7 år nu i januari.. det är knappt jag själv kan förstå det:)

Jag håller tummarna för att snuttan ska bli bra igen! Och jag kanske kan passa på att outta, att jag kommer bli hundägare i april!:laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vad spännande! Vad blir det för vovve då? Måste ju vara perfekt att ha valp medan man skriver examensarbete - beroende på upplägg såklart, perfekt om man sitter hemma och skriver.

Här känns det som att jag aldrig vill skaffa hund igen för det är ju så jobbigt när de måste försvinna. Men samtidigt så skulle det nog vara tomt utan hund. Fast utan blir vi såklart inte, vi har ju dobbisen. Och frågan är vad han säger om/när hon försvinner.. De har ju bott ihop mer än halva livet. Tror hon skulle ta det betydligt bättre, att bli ensamhund. Han är en så rastlös och flockberoende själ.. Och gammal han med. Så vem vet, kanske vi snart sitter med valp igen. På ett sätt vore det ju bra för oss att skaffa valp nu när vi är föräldralediga och har tid att vara hemma med den. Men ingen hund i världen kan ju vara lika fin som D!

Förresten så har jag fått svar på medisannonsen! Låter mycket lovande, så vi får se var det slutar. Fick även ett svar från en som ville sälja hästförsäkringar, hallå liksom. :cool: Funderar på om man kan anmäla honom till Blocket på något sätt, fast hur ska de kunna komma åt sådant?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja, superkul!! Det blir faktiskt rottweiler för min del också! Ja, det är mycket därför det blir valp nu, det passar så perfekt med exjobbet och sånt. Sen att jag verkligen tokgillar tiken och hennes förra kull är helt fantastiskt trevliga:)

ja, det måste passa super för ett skaffa valp nu! Och det är oerhört svårt att hitta en annan lika fin hund. Systers schäfer är ju en sån hund som man bara inte byter ut.. och hon har ju också några år på nacken nu:S

Åh, spännande! Jag ska hålla tummarna här att det blir bra med medis för er! Men hästförsäkringar? Vad är det för stil egentligen?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Åh, välkommen in i rottisträsket :D Jag hade lätt skaffat en rottistik till om det blir valp, men maken är inte lika frälst.

Jag skickade in en anmälan till konsumentverket :devil: Man upphör aldrig att häpna över försäljarnas fräckhet..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Välkommen :laugh: Kul med en till Umeåbo, vi är ju nästan (?) bara sådana kvar i tråden!

(Så kom igen nu alla ni andra, var håller ni hus?!)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag följer på avstånd, är ju utan häst sedan ett år tillbaka och snokar därför enbart :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Välkommen :laugh: Kul med en till Umeåbo, vi är ju nästan (?) bara sådana kvar i tråden!

(Så kom igen nu alla ni andra, var håller ni hus?!)

Brukar inte kolla så ofta i den här tråden och hänger inte med i svängarna så mycket :angel: Men nu får jag väl lämna ett spår här så ni ser att det bor folk norr om Umeå också... ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tack:D

Det ska bli oerhört kul! Jag följer henne redan nu och ska iväg och hälsa på henne ikväll också, så vi ska nog komma bra överens:D

Haha, helt rätt! Så där ska de ju inte hålla på och försöka sälja sina försäkringar! Vad sa de på konsumentverket?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag är egentligen från lycksele om det räknas ;) har inte bott här så himla länge, men börjar vänja mig ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nu har maken nyss åkt med älskade mot veterinären, för sista gången. Min hund finns snart inte mer :cry:

Tycker hon har blivit sakta men stadigt sämre och idag har hon bara kunnat stå med hjälp, och så kan jag inte se henne längre. Nästa stadie, om det hade gått åt det hållet, hade varit något man inte ville uppleva sa Vet när vi talades vid. Så jag får väl för alltid leva med funderingen "hade hon blivit bättre om jag bara väntat ett tag till?" men med vetskapen om att det aldrig behövde gå för långt.

Ska försöka återkomma och svara på övriga inlägg när jag är mer människa igen.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Stackare, jag tänker på dig !

Jag är helt 100 på att du tagit rätt beslut och den där tanken om att hon hade blivit bättre om du hade väntat ett tag till, tycker jag du ska släppa!

jag lider verkligen med dig!:cry:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja det är verkligen det höga priset man förr eller senare får betala för att fått ha dem i sitt liv.

Kivina: Ja det var säkert rätt, maken fick ju bära in henne till Vet och jag hade aldrig klarat av att ha henne hemma i det skicket. Nu fick hon gå vidare innan det blev för jobbigt för henne.

Btw så svarade Konsumentverket med något intetsägande "tack för hjälpen blabla anmälningar kan komma att läggas till grund för framtida samtal med branschen". De verkar alltså inte göra något direkt, men gissar att ju fler anmälningar desto bättre.

Och btw nr 2 så finns det en intresserad mediskandidat på A nu också, får se var det leder!

Emor: Du får faktiskt skriva ändå ;) Men har jag missat, eller bara glömt, varför du är hästlös?

Eliine: Då tycker jag att du kan börja kolla oftare - och skriva!

Anjescka: Det är var du befinner dig nu som räknas :D Har du häst eller hör du till den hästlösa skaran?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Eliine: Då tycker jag att du kan börja kolla oftare - och skriva!

Ok, får kanske börja med en kort presentation då eftersom jag har varit rätt annonym av mig :angel:

Elin heter jag och bor strax norr om Skellefteå.
Har en varmblodstravarherre på 15 år. Vi brukar träna för en beridarelev till Eva Pettersson (Jälmbrant) ungefär var sjätte vecka

Så, mer än så tror jag väl inte att det finns att skriva om oss... :angel:

Och så en liten bild på monstret i fråga
26139_405374357144_756402144_3941744_6334797_n.jpg


Beklagar det med din hund :( Den grymma baksidan med att vara djurägare
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vilken härlig lerkostym :D Skellefteå - det är ju Emors trakter!
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 199
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
763
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 454
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp