Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det är aldrig roligt att behöva säga hejdå till sina älskade djur!

Jag håller tummarna för de där mediskandidaterna!

Och vad tråkigt med konsumentverket.. hade de inte kunnat agera på en gång istället.. Jag gillar lite action:D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Också sweet ;)

Kivina: Känns som att allt som har "-verket" eller "-kassan" i namnet agerar långsamt :angel:

Bläh, lever i halv förnekelse eller något. Jag har ångrat mig, hur spolar man tillbaka? :(
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

modett: Jag tillhör den hästägande skaran ;) dock är han ganska ny, kom till Sverige i november :) tänkte börja träna och tävla nu i vår så ni kommer säkert se till oss ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Också sweet ;)

Kivina: Känns som att allt som har "-verket" eller "-kassan" i namnet agerar långsamt :angel:

Haha, hur menar du nu? Du har en viss poäng;)

Bläh, lever i halv förnekelse eller något. Jag har ångrat mig, hur spolar man tillbaka? :(

Det tar tid att förstå att de är borta och att de aldrig mer kommer att komma tillbaka. Men du får vara ledsen, så länge du behöver! Kram
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

modett: Jag tillhör den hästägande skaran ;) dock är han ganska ny, kom till Sverige i november :) tänkte börja träna och tävla nu i vår så ni kommer säkert se till oss ;)

Bild! :bump:

Det tar tid att förstå att de är borta och att de aldrig mer kommer att komma tillbaka. Men du får vara ledsen, så länge du behöver! Kram

Jag tänkte nog aldrig förstå fetstilade? Förnekelse är mer min grej. Vi ses i Nangiala liksom.

Tror jag glömde skriva att hästkräken var på rymmen igår. Igen! Vafaen, 3 gånger på ett år. Även denna gång verkar de ha sprängt hagen med en rasande fart, kanske älg? Nackdelen med att bo granne med skogen :cool: Maken mötte dem när han kom hem från jobbet, tack och lov sprang de bara fram och tillbaka längs byavägen den här gången. Uppspelta till tusen.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ni kommer att ses i Nangiala! Det är jag säker på:)

Men stackare, det är så drygt med hästar på rymmen. Tacka vet jag min älskade gamla åsna.. Kompisen drar ner staketen så de hänger på 20 cm höjd och smiter ut.. Älskade hästen står kvar innanför staketet han kunde kliva över och väntar:love:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tröstekrammar till dig, alltid jobbigt att förlora en vän.

Trina heter jag och har varit här Buke ett tag men inte så aktiv. Har en PREvalack på 9år. Köpte honom i höstas och det är tänkt att vi ska hålla på med WE. Är det fler här i Västerbotten som är intresserad av WE?
Vi står i Ersmark strax utanför Umeå.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Trina1: tackar, han blir bättre och bättre :) Har läst mkt om WE och det verkar buskul, men har aldrig varit i kontakt med det här uppe :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tror inte att det finns något anordnat när det gäller WE i Västerbotten, men om man är några som är intresserade så kan ma ta upp en tränare från södern och ha en clinic. Det är bara att hyra ett ridhus och dela på kostnaden. Jag och Loppan (Galope IV) har småbörjat med dressyren för att öva upp smigigheten och kontrollen. Jag sån tur att hon som äger stallet där jag står är en duktig klassisk dressyrryttare och hon har hjälpt mig väldigt mycket.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

@Modett
Tråkigt att höra om din hund. När jag tog bort min vovve för några år sedan (jösses, är ju över fyra år sedan nu, kom jag just på :() så ramlade jag av en slump över den här länken: http://www.indigo.org/rainbow/ Känns som en fin tanke.

Vad gäller doldisheten i denna tråd så har jag varit dålig på datorn öht. Har varit helt slutkörd efter min förkylning eller vad det nu var. Jobbar första veckan efter sjukan nu och ägnar varje dag efter jobbet åt att tupplura i ett par timmar för att sedan släpa mig ut till stallet och min stackars negligerade sur-get. Förhoppningsvis blir det varmare snart så man orkar med att träna honom. Har inte varit särskilt stor motivation åt något håll just nu.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Trina 1: Nej jag har aldrig heller hört talas om någon tränare här uppe i norr, åh vilken tur! Jag har inte sån tur tyvärr, vi är hoppryttare allihop i stallet haha. Men det skulle vara kul att pröva något nytt, även om hästen kanske inte är riktigt i form för tillfället, har mkt muskler kvar att bygga :) men hur går dressyr-delen av WE till?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag är alldeles för blödig just nu för att se sådant egentligen, men jo - jag hoppas på att det finns en plats där vi alla möts igen. Eller att vi möts igen här.

Pratade faktiskt med en.. klok tant? i samband med att My flyttade till himlen. Började skriva en lång förklaring, men känner att jag får ta sammanfattningen. Jag är egentligen jäkligt skeptiskt till allt vad kloka tanter heter, men just denna har så väldigt många jag känner vänt sig till och resultaten har varit häpnadsväckande vilket gör att jag inte kan ignorera det. Hon säger iallafall att själar håller ihop, liv efter liv. En skön tanke.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Han vart skadad, halkade i hagen och senan for... Det ville inte läka, och när det väl gjorde det dröjde det bara ett litet tag, sen gick det upp igen. Han var tjock som en elefant i benen, hade ont i hela kroppen utav avlastningen, han mådde dåligt utav att inte få jobba och skulle antagligen aldrig riktigt kunna läka, så då fick han somna den 14 januari förra året efter månader utav konvalecens...

Eliine: Haha, det lär som om det var någonting dåligt ;) Vi måste ta och ses någon dag igen framöver!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Eliine: Haha, det lär som om det var någonting dåligt ;) Vi måste ta och ses någon dag igen framöver!

Absolut, får jag bara en lucka i schemat så... ;)
Har du blivit inbjuden till årsmöte förresten (Ridkonst Norr)? Är det nåt du skulle vara intresserad av?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Full rulle som vanligt ;)

Jag har inte blivit inbjuden, och jag vet inte om jag har tiden, de försöker få in mig i styrelsen i hundklubben här, och då får jag nog så det räcker och blir över med möten och planering. Men tack för tanken!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Full rulle som vanligt ;)

Jag har inte blivit inbjuden, och jag vet inte om jag har tiden, de försöker få in mig i styrelsen i hundklubben här, och då får jag nog så det räcker och blir över med möten och planering. Men tack för tanken!

Tyyp.. Haha
Hade inte tänkt lura in dig i nån styrelse eller nåt, bara som medlem ;) (om du känner att du har tid, ork och lust)
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 199
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
763
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 454
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp