Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
På tal om tränare, jösses vad jag behöver rida för någon :( Maken fotade lite när jag red i helgen och fy sjutton vad jag sitter dåligt! Snart kan jag inte skylla på graviditeten längre, nu måste det bli förbättring! Och dessutom så sitter jag och gör en massa dumheter hela tiden..

Är det inte någon kul clinic på Hippo eller så under våren? Kanske Buketräfftillfälle :idea: Jag behöver inspiratiooooon!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Samma här! Kan man inte dra ihop något och träffas och träna? vore skönt att få rida "ordentligt" :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag minns knappt sist jag gjorde det! Iofs så har jag ju typ noll magmuskler och ork, men.. :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jo vi har hästarna där på sommaren. Är inhyrd i ett nybyggt stall vid Gamla snickeriet/sågen.
Vi har funderat på att ta upp en tränare från Stockholm till vår/sommaren om det finns intresse för WE.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag red ju lite för EJ före julen. Tyvärr så har det inte blivit något efter jul och nu när jag jobbar så lär det inte gå ihop med tidiga morgonlektioner :(. Men är man många nog kanske det går att fixa lite bättre ridtider... möjligtvis.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Länge sedan vi fick någon update från dig, hur går det för er? :laugh: Tror jag ska skicka dig ett litet PM btw..

Jo tack, det går bara bra. Ferro har haft lite problem med hosta under vintern. Det är väldigt fuktig luft i stallet på surf och det tål inte han. Så nu fick vi flytta ut i tävlingsstallet som är ett rent kallstall tillsammans med en annan häst. Det blev en liten chock ska jag säga eftersom flytten skedde när köldknäppen slog till. :angel:

Jag har fortfarande inte fått något besked från försäkringsbolaget ang. mina stulna tävlingssaker, om ni kommer ihåg att jag beklagade mig om detta. Fick en härlig veterinärräkning på 3600 kr för chipmärkning osv, som krävdes för att ett nytt pass ska kunna utfärdas. Suck. Men det måste ju göras. Jag hinner precis med att göra om grundvaccineringen innan första tävlingen den 12 mars. Och jag kommer att få låna ihop tävlingskläder eftersom jag inte har råd att köpa nya just nu. :mad:

Annars så tränar vi för fullt inför tävlingssesongen. :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ang. träning.
Jag kom precis hem från en dressyrträning och jag måste bara få beklaga mig över hur svårt dressyr är!! Snacka om att man måste ha koll på sina lemmar. Det ska vara höften fram, och axeln bak och tårna fram och hitta takten och häng med och stilla med handen! Allt ska göras samtidigt och man har ung ½ sekund på sig. "Där har du det! Nähä, där försvann det..."
Jag rider för Pia Lundmark och jag kan tipsa om hur helt fantastisk hon är! Tips ifall ni letar efter en tränare. :angel:

Ni får helt enkelt komma till mig på Surf och träna där! :idea:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja dressyr är ingen barnlek! Och när man inte har koll på en endaste kroppsdel utan allt bara flaxar och far, så är det väl inte underligt att det går dåligt :cool:

Vad trist att du inte kan få svar från försäkringsbolaget.. Och skit att inte sakerna hittade hem! Hade kunnat vara någon klantig människa som tagit fel, fastän det inte verkade så troligt.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

På lördag är det Clinic med Mari Zetterqvist Blokhuis på Surf. "Om ryttarens sits, hur hästen påverkas och om hur du som ryttare kan förbättra din inverkan! "

Vet inte om det hjälper dig? :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Lät ju intressant! Kanske måste kolla upp det närmre. Någon som ska dit? Egentligen har vi lördagen bokad men beroende på tid..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Lät rätt intressant, faktiskt. Och är ju inte så långt till mitt eget stall sen.

@lisa
Finns det någon info om tid och ev. pris för åskådare på SURF's hemsida?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag hittar ingen info på hemsidan, konstigt nog.. Men på Surfs facebook sida står det lite. Det är på lördag kl: 19.00. 100kr
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Bara därför måste jag dissa, så dåligt att bara lägga ut på Fejjan - alla (jag tex) har ju inte Facebook! :p
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag håller med, det är skit dåligt. Man tycker ju att det kanske vore en bra ide att låta så många som möjligt veta. Lite reklam för Surf, få in lite pengar, det skadar ju inte.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag håller helt med, Surf är helt värdelösa på att göra reklam för aktiviteter osv. I alla fall när det är ridskolan som håller i det, som i detta tillfället. Till och med jag, som både är aktiv i föreningen och har hästen på plats, missade detta. :mad:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

De behöver anställa någon som mig, alltså!

(Synd bara att SURF - i likhet med så många andra ridskolor, för den delen - knappast är kända för att ha ett överflöd med pengar och därmed knappast har råd att anställa någon som jobbar med kommunikation. :cool: Å andra sidan är jag ju hästskötare också så jag kan även mocka spiltor! :idea:)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hörrni..

Jag har hittat en medis till Aaaaaaaaa!!! :bump:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men å så bra!!! Det låter ju perfekt, så slipper du ha dåligt samvete!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jeiij!! :banana:

Och M har några kandidater på g också. Är en till som ska kolla på A men skulle hon också vara perfekt så finns det dagar så att det räcker åt båda två. A är ju en sådan som skulle kunna ha medisar varje dag + att jag rider när han är i full gång - på så vis vore han lämplig för ridskola.
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 196
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
763
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 454
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp