Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Länge sen jag kikade in här! :D Hoppas alla mår bra: hästar, hästägare, medryttare, wannabees..

Hoppas på en buketräff i sommar :bump:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

O jag säger oxå hej hej :)

Allt bra med mig och njuter av livet i Skåne men flyttar tillbaka till Gravmark den 13 augusti. Hoppas alla har det bra!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Här är allt bra, förutom att jag läste i vk eller vf om att det vandrar runt en björn i Ansmark där Ferro går på bete! :eek: Förhoppningsvis så är han inget lätt byte, stor som ett hus han är och stannar inte för att undersöka om prasslet i busken är en björn eller en katt innan han sticker. :p

Björnar ger sig inte på hästar, visst? Inte stora halvblodshästar i alla fall... visst? :crazy:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Huga, tur vi flyttat från Ansmark!

Den här tiden på året ska väl inte björnar gå på "storvilt". Nu är inte jag någon säker källa, men har hört att det är störst risk när de är nyvakna och hungriga.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tror det är väldigt väldigt sällan björn attackerar hästar.

På vårat förra bete hade vi björn i skogarna runt om, en knatade tillochmed förbi utanför hästhagen (en av bya gubbarna såg den). Men när hästarna skulle stå ute över natten så flyttade jag upp dem i hagen utanför våran stuga istället för skogshagen, så lite nervös var jag faktiskt.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag mår bara bra! Jag varken rider eller nåt sånt just nu.. Kanske borde ta tag i det här med medryttarhäst nu igen, jag måste rida för att min nacke inte ska jävlas med mig..

Tidigare i tråden skvallrade jag ju om att jag skulle skaffa hund, och nu har jag varit hundägare sen den 16 april! Doris växer så det knakar och sköter sig riktigt bra!

Jag hoppas också på buketräff i sommar!

Safira: Vad roligt att ni flyttar tillbaka igen :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hon är så söt din Doris :)

Ska bli skönt o flytta tillbaka igen fast jag kommer o sakna Skåne jättemycket.

Iccfall vi träffas efter v 32 så kan jag med vara med på träff :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hur kommer det sig att ni flyttar tillbaka? :)

Vi kan väl ha träffar både före och efter :D är extra rastlös denna vecka eftersom det är sista veckan innan maken går på semestern..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tack! Hon är självklart sötast i kullen i mattes ögon ;) Men damen kommer nog inte bli nån utställningschampion:D

Jag undrar - precis som Modett, hur det kommer sig att ni flyttar hem igen?

Jag kan också för övrigt ha buketräff när som helst!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det är pga lite olika orsaker, dels så trivs han inte med att bo här nere och saknar sina kompisar och sen så gick svärfar bort nu den 19 maj så han vill bo närmre sin mamma som behöver en del praktisk hjälp nu i stugan hon bor i. Han hade ingen vidare tur med att hitta ett jobb här nere heller, fick anställning på Boj i ett par månader men blev uppsagd nu i maj. Så han hoppas att vi får bättre tur med att hitta nya jobb där uppe nu.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Här flyter det på. Gammelgubben blir fet och slö på betet i Ansmark (jag är fortfarande halvt fundersam om den där beryktade björnen inte bara handlar om att ngn som råkat få syn på Barret en tidig morgon :D). Själv jagar jag med ljus och lykta efter en kattvakt eftersom jag måste åka upp till Luleå och jobba i en månad fr o m 11 juli. Men det är inte lätt...

Om ngn råkar känna till ngn kattvan och pålitlig människa som antingen behöver en lägenhet (inklusive två katter) att bo i eller som vill ha två goa innekatter hemma hos sig från 8 juli-8 augusti hojta gärna till. Känns som att jag har frågat alla jag känner snart, samt ringt Djurskyddet för tips... Än så länge inget napp och jag är för paranoid för att sätta ut annons om det.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

kl

Idag har jag varit på Falsterbo :D mycket trevlig dag och det ryckte rejält i shoppingtarmen men fick bara med mig hem mysbrallor, en keps och ett vitt tävlingsschabrak, jag som inte ens rider liksom?! Antar att det snart är dags att börja rida igen eller vad tror ni?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

..och kanske tävla också, med ditt nya vita schabrak :angel:

Barret: hoppas det löste sig med katten! Har tyvärr inte själv någon möjlighet att ha katter hos mig eftersom vovven äter sådana till frukost.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja kanske på nån klubbtävling isf för jag är egentligen ingen tävlingsmänniska. Men gillar att vara snygg och proper när jag rider iaf.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Samma här! Fast jag är å andra sidan oftast för lat för att snygga till mig :angel:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ingen som har ett batteridrivet aggregat som ligger och skräpar? Mitt har gett upp och A anser att gräset är mycket grönare på andra sidan :(
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Typiskt, hoppas du hittat något. Är så tråkigt när de inte vill hålla sig där dom ska!
Vi hade ett, men om det finns kvar är det tyvärr hos pappa.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, det är livat i tråden ;)

Hur som helst så lyckades en kompis som är el..nånting fixa en halvprovisorisk lagning som håller än :bow: Var visst inte så svårlagat (om man kan elektronik ;))
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sicken tur!!

Jo, det var en jäkla fart här.. :P

knapp

Städade i bilen och hittade Dustys sista sko o en fläta av hans svans. Shit vad jobbigt det kändes. Och ändå har det gått över 2 år nu..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, jag håller med om att det är taskig fart på tråden. Jag njuter av sommaren och befinner mig uppe i Tornedalen just nu.

Jag tittar lite på hästar, men allra mest njuter jag av tiden med Doris som blir hela 6 månader på lördag :)
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 196
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
763
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 454
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp