Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Så var Dusty också. När han var som mest igång så reda jag honom 2ggr/dag. En uteritt och en kort "jobb". Då var han som bäst!! Men det blev ju lite drygt när man gick i skolan, funkade bäst på sommaren att ha honom så igång då!!

Åååh vad jag saknar hästlivet nu. Gah!

En jobbarkompis har blivit medis på Hippo...avundsjuk!! SÅ nu får jag lyssna på hästprat några gånger i veckan. Och blir ännu mer sugen!!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Åh, lyx med ridhus :D *sakna* Skulle lätt kunna tänka mig att vara medis på Hippo, fast skulle absolut inte vilja stå uppstallad där med egen häst :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Fick sms igår av Y som jag var medryttare åt tidigare på hennes häst I, som skickades iväg på försäljning i mars förra året. Tydligen är han tillbaka i Umeå så hon undrade om jag ville rida igen...men hallå hur bra timing var det då? jag som just blivit hästsugen igen!! Wohoo! :bump:
Också ska jag ju höra av mig till A som jag hjälpt tidigare också, kanske jag får två pållar att rida om jag har tur!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men oj, det blev en dyr smäll för Y! Fram och tillbaks till Ume, samt kostnaden i försäljningsstallet hela den här tiden. A-K vill nog gärna ha hjälp, P gick ju inte så mycket på sitt "kollo" medan hon var i Australien. Så han behöver komma i gång och ska hållas i gång under sommaren åxå.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja, och jag undrar varför det inte gick att sälja honom? Jag får väl säkert veta mera sen.
Ska höra av mig till A-K, längtar efter stallet och dig och alla hästarna å, ja typ er!! :love: drömde om Dusty och dig häromnatten. :love:
Nästa vecka ska jag få jobba natt på Astra i Södertälje så på söndag kväll flyger jag ner dit. Blir spännande att få se nått annat än Astra i Umeå iaf =)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

KL

Idag fick jag besked från försäkringsbolaget ang. mina stulna saker. De ersätter ALLT!!! :banana: Hela kostnaden för hästpasset och veterinärräkningen och betalar ut halva priset på inköpspriset på mina tävlingssaker och om jag köper nya saker så betalar de ut mellanskillnaden! Hurra!! :banana:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Åhh, vad fint att få vara i samma dröm som Dusty! :laugh: :love: Ja slå henne en pling hon blir jätteglad.

Spännande att få fara dit ner och jobba, du blir väl inte Södertäljebo hoppas jag!? ;)

Tror att priset och den skada som han har gör det omöjligt att få honom såld, jag kan inte påstå att jag är förvånad över att han är kvar.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men vad roligt för dig, vad skönt att det löste sig till det bästa! :laugh:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

VAD ROLIGT MED SÅ MYCKET POSITIVA BESKED I TRÅDEN!! :banana: *var tvungen att skrika lite :D*

M har också fått en medis nu. Och Akilles kanske rent av 2.. Båda som testat verkar bra så jag tänkte att vad fanken, avlastning 2-4 dagar i veckan är precis vad jag behöver nu. Och som sagt, när A är igång så kommer han lätt kunna gå 2 ggr/dag om det blir så att jag får oemotståndlig ridlust när någon av dem har honom. En till som ska titta på M på tisdag, 2 på honom vore också guld så att han får den ompyssling han förtjänar.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Va härligt att de går så bra för alla :D

Jag har en fråga till er som bott här lite längre, finns det nån bra NH-tränare eller liknande som kan hjälpa till vid lastträning?
Igår fick min annars så sävliga pålle för sig att vara extremt otrevlig och vägra bli lastad ;) 2½ tim senare så gick han in, suck.
Skulle behöva hjälp av nån kunnig :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag är med i förening som jobbar för gatuhundarna i Rumänien men även med hästarna. Hästar i Rumänien har inte ett lätt liv, kolla gärna in www.dogrescue.se
Vi kommer att skicka ner en last med saker i början på april, så om du har hästgrejer som du inte längre använder så tar vi gärna emot dem. Vi behöver allt från täcken till grimmor. Kontakta mig på trinasterner@hotmail.com
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

KL.

Oj vad tiden går, var en evighet sedan jag skrev......ja sen någon överhuvudtaget skrev faktiskt ser jag! :D Hallelå, var är ni? ;)

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag måste bara skriva om det senaste nytt... Min väska är tillbaka... Den som blev stulen i oktober. När snön smälte bort så kom väskan fram. Den har alltså legat i en snödriva mellan stora paddocken och skylten till Surf hela vintern. Sen som snodde väskan har gått iväg en bit, öppnat den, tittat och sedan slängt alltihop åt sidan.
Precis allt i väskan hade möglat. Kandaret, stövlarna, alla kläder, ridhjälmen. Allt i järn så som bett, sporrar och stigbyglarna hade rostat. Det enda som var relativt oskatt var ironiskt nog hästpasset... Men det är "dödat" och jag har fått ett nytt så det gäller inte ens längre.

Suck... Om de nu inte ville ha grejerna så varför kunde de inte bara ha lagt väskan PÅ vägen istället för att slänga den åt sidan?? Jävla tjuvar!! :mad:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Mäh, såna jädra elaka tjuvar!



Annars så är allt väl här. Funkar jättebra med medisarna! Och så underbart det är att kunna rida i skogen nu när all snö är borta :love:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

knapp

idag är det två år sen Dusty somnade in. Eftersom jag var i stallet för att ta in hästarna ikväll så tog jag en promenad till platsen där han ligger..
Det gör fortfarande sjukt ont och jag vill bara gråta och spola tillbaka tiden. Fan vad jag saknar honom! :cry:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Oj, vad tiden går, fattar inte att det är två år sedan!

Kicki :cry:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
Puh, länge sedan man skrev här... Det har varit än det ena och än det andra så vissa saker har dessvärre fått falla mellan stolarna.

Hur är det med alla?

Här är det nu rätt lugnt. Betessläpp idag så nu får man i alla fall lite ledigt från mockningen om än inte hästen, då han ska hållas igång.
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 196
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
763
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 454
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp