Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Man skulle kanske skriva några rader så att det inte verkar som om man blivit uppslukad! ;) Fast det har man ju nästan blivit.....av jobbet! :D Under sommaren får man vara glad om man hinner sova.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vad trevligt att du kommer tillbaks till norrland! :laugh: Säger som Modett, vi måste ta en Bukefika. Någon som har ett bra förslag på tid och plats, ska vi ta enn café som vad hade planerat vid jul?

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Inte länge kvar tills du är norrlänning igen! Hur känns det då? Blir det Bullmarkstrakten igen eller flyttar nån annanstans?

*kl*
Slängt ut en ny annons på medis åt M. Den ena tjejen slutade bara höra av sig, svarade på sms i maj att hon var så intresserad av att fortsätta men har inte hört av sig sedan dess :grin: Och jag är inte den som jagar. Den andra tjejen kommer ut så pass sällan, och ärligt talat tror jag inte att han "räcker" till henne. Redan när hon provred så pratade hon om att hon var intresserad av hoppning osv, men att det skulle duga fint med vilken häst som helst bara hon fick rida. Sen har jag hört ryktas om att hon visst letar häst och stallplats.. Suck! Vad drygt det är att inte ha bra kontaktnät, utan måsta annonsera!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det blir tillbaka till Gravmark och det verkar som att jag kommer att rida en häst som står i Bullmark som jag red lite förra sommaren och ev hjälpa till med en häst i Gravmark med. Får kanske rida o hälsa på dig någon dag :)

Trist med dina medryttare, dålig stil att bara sluta höra av sig o så.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja det tycker jag att du ska göra!

Fått ett par svar på annonsen. Ett verkar lovande. Ett annat är från en tjej på 12 år.. Jag vet inte. Hon kan ju vara hur seriös som helst, gudarna ska veta att jag var det i den åldern. Men ändå..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
Nu var man tillbaka i Umeå igen... om än bara för en knapp vecka innan jag måste styra söderut för ett litet besök hos min mor. Lyckades pricka in den vecka i ridschemat då hästen ska gå sammanlagt tre dagar på ridbanan också... Och min medis har passat på att sno åt sig alla uteritterna :D. Så blir hårdträning på banan för mig :S.

@Modett
Lycka till med letandet. Det är inte lätt alla gånger det där med medisar.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nix, verkligen inte..! Tur jag har hittat en riktig pärla. Annars hade jag nog förlorat hoppet. Nu i senaste annonsen skrev jag 300 kr i månaden. Har ju alltid brukat se det som tjänster och gentjänster, men kanske de som säger att man är mer rädd om det man betalar för har rätt.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

kl

Istället för att skapa en ny onödig tråd så smiter jag in här med min fråga. :) Jag har väldigt dålig koll men finns det några hästaffärer i umeå? Horze var ju här ett tag men de verkar inte finnas kvar, eller???

Ni kan PM mig era tips :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

kl

Tänkte bara hoppa in i tråden och presentera mej. Flyttar nämligen till Umeå i övermorgon för att studera. Får leta upp lite hästar så småningom också. Har varit medryttare på en äldre new forest, men blir paus med det nu när jag flyttar till Sverige.. Saknar pållen :(
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det verkar som att jag inte kommer att kunna rida o hälsa på dig i år om set inte går i vinter ev. K som jag skulle börja rida har haft gång i sommar o e fortfarande inte bra :( vi har inte ens kunnat börja sätta igång henne än så det är bara borstning med henne som gäller ett tag till framöver. Fång suger verkligen :(
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Trist! Ja fång är ett elände, tur att jag sluppit ha med det att göra..

Molly: Välkommen till stan!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nu har jag varit i Umeå i nästan två veckor och måste säga att jag längtar hem så otroligt mycket! Fast skolan är ok iallafall, men har tyvärr inga hästmänniskor på klassen! :(
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det är alltid värst första tiden. När man sedan kommit in i klassen och börjar komma in i ämnena man läser har man mer att snacka med sina kursare om och rätt vad det är så har man sin lilla grupp av vänner. Håll ut! :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det är nog så, att det är värst i början. Jag hade nog en jädra tur att min make (eller då, nyblivna sambo ;)) hade tålamod när jag just flyttat ner. För jag bara grät och grät, för ingenting och hela tiden de första kanske 2-3 veckorna :D Och inte för att jag ångrade flytten, måste ha varit omvälvande bara.

Hästmänniskor kan du träffa utanför klassen :) Fanns inga hästmänniskor i min klass. Eller jo, en, men hon hade helt lagt hästintresset åt sidan och levde studentlivet. Så det blev nästan inget hästsnack med henne. Däremot de goda vänner jag lärde känna i stallet.. :heart
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hejsan! Tänkte hoppa in i den här tråden jag med, får hem min nya pålle på lördag! :-) Men lite sorg har även kommit över mig, fick begrava min katt idag.. hon blev påkörd :´( Måste försöka hitta tillbaka till lyckoruset igen..på nåt vis..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Så sorgligt :( Trist att det ska komma en tragedi och lägga sig över glädjen.

*kl*
Nån som vet om man kan "hyra bajscontainer" här i krokarna? Funderar över om det skulle underlätta gödselhanteringen.. Egentligen borde vi ha en optimal deal redan nu eftersom en bonde i byn sagt att han kan ta och köra ut det på sina ängar. Fast nu har han sagt det i 2 somrar..
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 196
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
763
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 448
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp