Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
Idag var det herrfrisering i stallet. Alltså, den gamle herr'n blev friserad och upptäckte samtidigt att det mest troligt spökade i stallgången. Så slutresultatet av klippningen såg mer ut som att Edward Scissorhands på droger gått lös på hästen... men den bra nyheten är att det är mindre päls nu :)

DSC00358.jpg

DSC00359.jpg
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Äh, det brukar oftast bara vara man själv som ser det, och så snart pälsen vuxit litegrann så ser man det inte själv heller :)

Här är A prillig efter en veckas vaccinationsvila. Så han har sig själv att skylla att de inte får gå på betesängen nå mer i år, efter att han först hoppat ut och sedan pressat sig genom staketet :grin: Håller på för fullt att bygga ny vinterhage men det tar sån tiiiid :(
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hej!!!

Ramlade över denna tråd av en slump. Vad fin han ser ut gammelgubben! Hoppas allt är bra med Barret och dig och att ni har det bra i stallet, själv har jag hittat en granne att rida och lukta på hästar hos. :love:

/din gamla medryttare S.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hallå! Jodå, det flyter på som vanligt här. Gossen är pigg som alltid :). Polletten har ännu inte ramlat ner vad gäller hans egentliga ålder. Har hittat en ny tränare också så det har börjat jobbas på riktigt allvar nu.

Hade ni flyttat till nya gården nu?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja, vi flyttade i somras men det är långt kvar innan stallet är i skick att använda, vi måste höja taket och så. Men det är skönt att vara på plats.Jag har köpt en liten hingst född -10 men han bor kvar i södra Sverige hos min kompis tills vidare. Kul att höra att det funkar med tränaren och att det går framåt! Hoppas att sadeln fortfarande känns bra, jag tror verkligen på bomfritt.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Då har ju vi också träffats - var med som ankare när du tränade pannlampa med B. Värt att minnas eftersom det nog var första och enda gången min fåntratt kunnat föregå med gott exempel :angel:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Någon som har en hovslagare att dela med sig? Min dam skulle skos i veckan men min hovslagare har skadat sig, pm:a mig gärna!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Måste ha missat ditt inlägg. Löste det sig med hovis?

kl
Hur har ni det, allihopa? Long time no inlägg ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jodå, här rullar det på, har bara 3 veckor (plus 2 dagar den här veckan) kvar här nere i södern sen får man äntligen komma hem "för gott". Fast nästa helg åker vi hem över helgen, då har vi varit här hela jäkla november, huaa!!
På torsdag ska jag operera ögonen. Börjar bli sjukt nervös faktiskt men det kommer säkert bli jättebra när det är färdigt. Jag längtar efter att kunna vakna på natten och kolla vad klockan är utan att leta efter glasögonen! Kommer bli en fantastisk känsla tror jag.
Sen har sambon och jag börjat spana efter hund så förhoppningsvis blir vi med fyrbening nästa år! :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Härligt! De jag känner som gjort ögonoperation har varit väldigt nöjda.

Roligt att ni ska skaffa fyrbent :) Vår voffe fick somna in förra fredagen, hjärtesorg :( och det blir nog lite extra jobbigt när jag vet att det kommer dröja länge innan vi kan skaffa hund igen. From slutet av januari kommer vi båda jobba heltid så det går bara inte. Tur vi har två extremt sociala och keliga katter åtminstone (som i skrivande stund är hos vetten och blir infertila)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Måste ha missat ditt inlägg. Löste det sig med hovis?

kl
Hur har ni det, allihopa? Long time no inlägg ;)

Jodå, fick tag i en till slut :-)

Här går man och väntar på snön så man får testa risslan nån gång! Eller bara att få prova tolka efter vore ju kul! Var såå länge sen sist :-)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vad tråkigt att vovven fått somna in!

Här knallar det på, jag pluggar fortfarande, nu på masternivå (!), vem trodde det liksom! Jag ska operera en cysta på sköldkörteln på fredag så jag kommer nog hänga en hel del framför dumburken efter helgen! Om någon har vägarna förbi Stöcksjö får jättegärna komma in på en kaffe och låna hunden på prommis! Doris har hunnit bli 9½ månad gammal och "värsta" slyngelåldern, ska bli intressant att se hur slynglig hon kommer att vara när jag inte orkar aktivera henne som jag borde..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nej vad tråkigt! :(
Tur att det inte blir helt tomt iallafall. Missar ger ju mycket sällskap också även om det inte är samma sak som vovve.
Är det redan dags att börja jobba igen, vad tiden går fort! Tycker det känns som igår H kom. Haha fast det är det ju inte! :p
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nää, jag har ju varit hemma odrägligt länge - nästan 1½ år :angel: Fast F har också varit hemma sedan oktober. Det blev ett långt tillträdesdatum från när jag fick min nya tjänst så vi har haft lyxigt och varit hemma bägge två ett bra tag. För vi hade sedan länge bestämt att brytpunkten skulle bli 1/10 oavsett, så han hade meddelat sin arbetsgivare och sökt föräldrapenning och allt. Fast jag klagar absolut inte :D

Kivina: nu skojar du. Du började ju nyss plugga :eek:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Här flyter det på hyfsat. Lite förkylning hos mig och en irriterande hudinfektion hos hästen (som gjorde att jag varit tvungen att duscha herr Barr varje dag i nästan två veckor...). Har även hittat en ny tränare tack vare min hovis som tipsade. Känns superbra! Fast nu blir det uppehåll med hårdträning under december då min tränare ska åka bort och ridbanan ska ju stängas av tills det frusit på ordentligt. Men det mesta vi tränat på under lektionerna kan göras varsomhelst.

Jag har ett jobb men det är bara en timanställning så söker just nu antingen ett till jobb att ha parallellt eller ett heltidsjobb. Tips mottages tacksamt :P.

Tråkigt att höra om vovven! *stor kram*
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Kul att du har hittat jobb, är det inom din genre? Vad letar du annars som? Kanske dagmatte..? :angel: (vill verkligen kunna skaffa hund igen)

Ja just det, de stänger av banan nu ja. Min bana är så tacksam på så sätt, att den blir inte knölig. Så länge jag inte får för mig att göra en mycket sen harvning dvs. Gillar denna november, har väl aldrig gått så bra att hålla igång. Brukar ju vara stenhårt. Var så sent som i förrgår ute och långgalopperade hästarna.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Well, halvt om halvt. Det är telefonkommunikatör... wilket i praktiken bara innebär att jag marknadsför företaget jag jobbar för genom att ringa runt till folk. Men titeln innehåller ordet kommunikatör :D

I övrigt letar jag som det mesta, förutom inom vården (även om det är där jobben verkar finnas... men jag har ingen erfarenhet eller disposition av/för vårdyrket), i Umeå. Journalist/informatör/kommunikatör över hela landet (förutom Skåne).

Haha, inte skulle jag ha något emot att vara dagmatte. Tvärtom. Är så attans valpsjuk själv men finns inte en chans att jag kan skaffa hund igen just nu, bor för dåligt till och dessutom skulle min lilla kisse inte vara så förtjust i att ha en hund runt tassarna dygnet runt :D. Jag brukade kunna kidnappa min polares, eller syrrans polares, hund förr om åren men nu har min kompis flyttat och syrrans kompis har jag råkat i luven på och sagt upp kontakten med, så inget vovve-goss för mig nuförtiden :(

De stängde banan hos oss i fredags, men jag var där på förmiddagen så hann ändå rida litegrann :D. Nu blir det till att träna öppnor och slutor längs vägarna ett tag framöver. Det torde bli spännande med min herre.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

haha, ja jag insåg också att det var ju ganska längesen vi var hos dig och fikade, men det känns som nyss!

Jag har gjort en ögonlaserop och idag var jag på återbesök å jag såg så bra att jag klarade körkortskravet! Fast det är ju lite för tidigt att köra bil ännu ändå, synen varierar ju en del så här tidigt men det är så sjukt häftigt! Första gången jag är inne på buke tex utan glasögon, tjihoo!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ryser lite när jag tänker på hur "lätt" det är att hålla igång denna årstid utan ridbana. Eller - missförstå mig rätt - även min ridbana är stenhård så fort det är en minusgrad eller två, det är ingen superbana ;) Men att bara skritta ut i hel- eller halvmörker.. *rys* Fast åter igen, det har varit en bra höst. Det kunde lika gärna ha varit stenhårt hela november :) Snart kommer ju snön!

Hmm, det är ju som det är inom "vår" yrkesgenre. Jag blev kallad till en intervju för ett vik jag sökt som informatör för ett tag sedan, hade jag vetat om att du sökte hade jag tipsat om dig :idea: fick istället bara säga tack men nejtack eftersom jag redan fått jobb.

Bollen: härligt att operationen är avklarad :banana: och vi måste nog ta en fika snart igen, det är som sagt lääänge sedan nu ;)
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 196
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
568
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
763
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 446
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp