Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tråkigt att höra om din katt! Sånt är jobbigt. Men kanske kan din nya pålle hjälpa dig att fokusera på allt det bra!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tänkte bara skriva lite nytt här i tråden, har väl börjat komma in i skolan och allt som hör till. Har också börjat känna mina klasskompisar lite bättre och det känns bra! :)
Men skulle nog sitta fint med lite hästar nu, speciellt på helgerna som annars lätt blir lite långa när jag sitter här för mej själv. Nån som har nåt bra förslag på hur jag ska komma i kontakt med lite hästfolk?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Du är redan i kontakt med hästfolk :p. Nä, men skämt åsido, det beror ju lite på. Söker du medryttarhäst eller vill du helt enkelt bara ha någon att snacka häst med? Man kan ju sätta ut annonser för det förstnämnda iaf. Jag har själv aldrig tänkt på det eftersom jag automatiskt stött på hästfolket, är ju en av dem själv trots allt.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Igår fick jag hem min häst, gick en väldans lång promenad med henne idag så resten av dagen är typ sängläge för mig pinsamt nog!
Hon är rätt skärrad i stallet, står och svettas av ingenting.. :-S
Men hon lugnade sig bra på promenaden..
Hur många dagar ska man låta gå innan man kan ta en skrittur tro?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Skulle väl säga att det beror lite på hur långt hon åkt, ålder, utbildning och allmäntillstånd :) Skynda långsamt är min melodi :angel: så jag hade nog promenerat några dagar tills jag kände att hon började landa innan jag satte igång med ridningen!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Att ha nån att snacka lite häst med skulle ju inte vara helt dumt att börja med, medryttarhäst är nog lite orealistiskt i nuläget (skolan tar en hel del tid) och jag är inte säker på om jag hinner med det. Att hitta nån hästintresserad människa skulle vara fint, sen kanske man kan hänga med till stallet med dem och på så sätt komma igång lite igen.. :) Vem vet. Saknar hela "hästeriet" så att säga, bara det där att få vara tillsammans med trevliga människor och pyssla på i stallet och med hästarna, ridningen också förståss..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det finns drop-in ridning som du kanske kan testa på, hörde nyss att tex SURF har på fredagar. Då kan du få lite häst och träffa hästfolk utan att binda upp dig på något!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Och även Arkum finns ju. Nu vet jag inte om de har några ridlektioner alls, men de träffas väl en del och pratar häst :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Arkum skulle faktiskt ha en träff nu på torsdag, tyvärr (?) åker jag hem just då så kan inte gå på den träffen.. Men får väl ta kontakt med dem, tror det är ett av de bättre alternativen just nu! :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Hej! Tänkte hoppa in i tråden nu när jag upptäckt den! ;)
Bor i Umeå och inbiten hästtjej men som för nuvarande är hästlös pga. tidsbrist. :(
Hoppas att jag är välkommen här! :bump:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Självklart :D

Kul att det tittar in några nya, kanske får upp farten på tråden lite ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Idag ska jag rida ut på damen för första gången, längtar ihjäl mig! Nu är hon så där lugn och go som hon var då jag var och tittade på henne första gången :-)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag håller med. Det är nice med nytt blod! Isht som det gått lite på sparlåga i tråden.

*kl*
Välkommen till alla nya! Kul att se er!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Kl
Skriver en liten rad här (har skrivit nån gång tidigare, men det var nog ett bra tag sen...)
Får nog snart sälla mig till Umeågänget här! :D
Herr Häst blir umebo redan nu på söndag och jag följer efter så fort jag hittar jobb och boende :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Herr Häst är en 15årig varmblodstravare som även lyssnar till namnet Snoddas. Nu börjar det vara närmare tio år sedan han la tävlingsskorna på hyllan och har varit i min ägo i snart sex år (oj vad tiden går!!) Har en liten dressyrgrund, men har sedan ett par år tillbaka tränats inom akademisk/kraftskapande ridkonst :)

Matte är ett 22årigt yrväder som just nu lever ett lite förvirrat liv. Siktet är inställt på polishögskolan, men vad som ska göras fram till dess är lite mer diffust än så länge. Klart är dock att det är umebo hon hade tänkt bli :p

En bild på ekipaget i fråga...
224703_10150204907582145_756402144_7061420_7485241_n.jpg
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 196
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
763
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 449
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp