Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Helt klart så var det meningen med drömmen! :laugh: Du får komma så fort du känner dig piggare, ser fram emot det. Du är mycket saknad här! :love:

De kommer inte tillbaks förrän i feb. någon gång.

Kicki :laugh:
:love: Taack! Det ska jag absolut göra!! Idag är en av de värre dagarna, phu, jag är helt slut av att titta på när Stefan dammsugit. Inte bra! ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jobbade med marknadsföring och information på ett av de större byggföretagen.. Var tyvärr "bara" en projektanställning så inget att gå tillbaka där, trivdes jättebra och så jobbar ju maken där också :( Har yrkesexamen både som hästskötare och strategisk kommunikatör, givetvis är det ont om jobb inom båda områdena här uppe och flytta neråt vill vi ju inte!
Typiskt. Men man får hålla tummarna att det vänder snart, fast jag tycker tidningarna sagt det länge..men vi hade ju arbetsförmedlingen hos oss för någon månad sen, och de spådde också att det skulle se ljusare ut. Man kan ju hoppas!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ser fram emot när du dyker upp! :laugh:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jaa, det snackas ju om att det är påväg åt rätt håll. Så vi får väl hoppas på det.

Hur går det för alla nu då, dåligt med uppdateringar igen!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Här är det förkylningen från helvetet. Är inne på min andra sjukskrivning (dock bara en vecka i taget) och har just fått lite sån där rolig hostmedicin med morfin och andra fina grejjor i. I princip hela prenumerationsavdelningen på mitt jobb är sjuka. Var till jobbet igår men skickades hem efter knappt 2,5 h. Hörde honom säga lite halvt skämtsamt till en annan att de nog borde vidta sanitära åtgärder för Pren.avdelningen :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag hoppas det. Ska ta den högre dosen nu och be till högre makter (aka Cocillana-Etyfin, Otrivin comp och eventuellt Reliv) för att få sova en hel natt igenom för en gångs skull.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl och ot*

Bajs. Min hund mår inte bra. Bajs bajs bajs.. Hon är ju 9 år i april så vi hade väl inte tänkt dra igång något stort om hon blir dålig utan då får hon somna, men när det bestämdes var ju planen att hon skulle leva typ 30 år till? Måste ju åtminstone kolla upp henne litegrann, de mest basic sakerna, för att se om det är något som är relativt lätt att åtgärda? Men som det är just nu så är det så diffust, hon mår inte bra men vete fanken vad som är fel. Tänk om veterinären kunde ringa upp någon gång..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Usch, vad jobbigt. Jag är livrädd för att nån av mina kissar ska börja må dåligt. Eftersom båda är obotligt sjuka (men den ena kan hållas under kontroll med medicin och den andra får spec-mat för njurarna) så vet jag att mest troligt blir nästa besök hos vet. det sista för dem.

Jag håller tummarna för att det inte är något allvarligt med din vovve!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vi har fått tid 15.45.. Så då får de väl kolla de mest "uppenbara" sakerna. För hur fel det än känns att liksom sätta pris på hennes liv så drar tusenlapparna fort iväg hos Vet. :( det vet ju alla vi som har djur! Vore en sak om det var en unghund, men en 9-årig Rottis har inte särskilt mycket tid kvar hur man än vrider på det.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Först verkade det bli bättre, hon fick antiinflammatoriskt och smärtstillande. Men nu verkar det som att bakkärran håller på att ge upp :cry: Hon har svårt att ställa sig och bakbenen viker sig ibland när hon går. Någon som vet var man kan vända sig en söndag eftermiddag för insomning? Varenda veterinär här i stan har ju kasst rykte hur som helst..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag har för mig att veterinär´n på Röbäck har jour. Annars distriktsvet i Vännäs.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag hade fel. Ingen jour på Röbäck, så det är nog distriktsvet. från Vännäs som gäller.

Vad oerhört tråkigt att hon blivit så dålig:(
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Gud, vad tråkigt att höra. Tyvärr tror jag, som Kivina, att det bara är Vännäs som har jour nuförtiden. Är jättesynd eftersom det är så långt att åka dit :(.

Jag hoppas på att allt löser sig till det bästa för situationen trots allt.

Kramar!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja det suger verkligen. Dock får det hellre vänta än att fara till Vännäs, hon är ju smärtlindrad sedan tidigare och verkar inte speciellt brydd. Hon kan stå och gå tillräckligt för att gå ut och göra sina behov och ligger och vilar däremellan, så ringer behandlande vet imorrn.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Btw Kivina, kan väl aldrig vara du som har annons ute om medrytteri?! ;)

Sitter just och spånar på om jag ska lägga ut en annons själv.. Skulle väl helst ha hittat någon till M, han borde väl vara enklast att hitta någon till dessutom kan jag tänka mig. Kanske gör ett försök, även om jag inte har de bästa erfarenheterna av att leta medis på det sättet, brukar komma svar från en hel del knäppgökar :o
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jepp, det är jag:)

Men jag har insett att det var en dålig idé. Inte för att svaren är dumma. Men jag ska mest troligt hem till Tornedalen och skriva uppsatsen och då är det ju dumt att skaffa sig en medryttarhäst i typ 2 månader. Så nu måste jag ringa och tacka nej till de som jag bokat för provridning, tyvärr!

Du har inte hittat några vettiga som annonserar själv? Går det att ta sig ut till er utan bil förresten? För om det gör det, kan jag ha ett förslag till dig!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Äsch då, vad ska du skriva den DÄR för? :p

Var länge sedan jag kollade bland annonserna faktiskt, har svarat på någon annons när M nyss flyttat upp igen men det blev inget i slutändan där. Får fortsätta kika, och försöka göra det lite regelbundet istället för att bara gnälla titt som tätt att jag skulle ha haft någon :angel:

Tyvärr så behöver man bil för att ta sig hit :crazy:
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 199
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
763
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 455
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp