Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Och det blir inget hästägande för min del i vår heller.

Jag bestämde mig för att inte köpa eftersom jag går min sista termin nu och har inte den blekaste aning om hur mitt liv ser ut efter jag är klar. Visst, det är något man aldrig kan garantera, men nu är jag ju medveten om att saker och ting förändrar sig inom kort. Därför vill jag inte köpa en unghäst som jag kanske måste göra mig av med om/när det inte löser sig. Jag vill inte häststackaren ska behöva vandra runt hos flera ägare innan den ens blivit inriden och både jag och säljaren är överens om att det är ett klokt beslut.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det låter ju klokt, även om jag förstår att det lockade! Hur ser det ut med medrytteri framöver då?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

knapp
Jag saknar Dusty oerhört mycket just nu. Vad livet är tomt utan honom. Det är liksom inte samma sak längre. Att kunna sova hur länge man vill och göra vad man vill är bara kul ett tag när man haft häst hela sitt liv :cry:
saknadlskadehst_126264318.jpg
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vilken underbar bild :love: Du borde bli med häst igen, bruden..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det låter ju klokt, även om jag förstår att det lockade! Hur ser det ut med medrytteri framöver då?

Ja, det lockade oerhört mycket! Men beslutet kändes ändå helt rätt i slutändan..

Jag letar medryttarhäst, inte så aktivt dock. Men håller ögon och öron öppna. Jag har ju ingen bil just nu, vilket ställer till det lite för mig. Men nu är jag på väg att köpa bil, så inom kort kommer jag nog börja vara lite mer aktiv i sökandet efter medryttarhäst. Jag kan ju åka lite längre om det behövs, och är inte fast i att de ska finnas nära kollektivtrafik.

Bollen_; JAg håller med Modett, vilken härlig bild! Och du borde verkligen skaffa häst inom kort!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

+Kivina
Tack vad söta ni är. Jag önskar verkligen att jag hade hittat ett nytt jobb redan, då hade jag ju bara behövt spara ihop till en och börja leta. Men nu dröjer det nog ett tag till är jag rädd..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

God fortsättning på 2011 allihopa :laugh: Då lägger vi ytterligare ett år till historien..

Önskar åxå er alla en god fortsättning! Ja det är otroligt vad snabbt ett år går....

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

+Kivina
Tack vad söta ni är. Jag önskar verkligen att jag hade hittat ett nytt jobb redan, då hade jag ju bara behövt spara ihop till en och börja leta. Men nu dröjer det nog ett tag till är jag rädd..

Håller med Modett och Kivina, du "måste" köpa en pålle! ;) Saknar dig ju i stallet som hästägare.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
Nu ber jag skamlöst om hjälp av mina kompanjoner, inklusive er här i tråden. Jag hoppas moderatorerna inte blir superpurkna på mig eftersom det inte är så mycket häst i det här inlägget... Men jag är verkligen i valet och kvalet! Vilka glasögon jag väljer kan ju spela roll för framtida bilder också :p

Jag håller på att välja nya bågar till mina nya glasögon. Jag har dock otroligt svårt att bestämma mig så drog med en kompis idag och provade bågar till förbannelse. Hade kameran med och bad henne fota mig med alla de bågar som förtjänar en extra stunds eftertanke.

Jag vet inte om man kan kommentera i albumet på FB om man inte är vän med mig, men det är bara att skicka en vänförfrågan om så skulle vara :D. All input (om så bara "Nummer X är bäst") är välkommen och väl emottagen!

Albumet: http://www.facebook.com/album.php?aid=265242&id=687448799&l=9492f407fd
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hade såklart ställt upp för en vän i nöd om det inte vore för att jag inte har fejsbok ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Du kan inte se albumet? För isåfall kanske du bara kan skicka ett PM här på Buke med vilket par du tycker passar mig bäst? :D

Och vad menar du med att du inte har Facebook?! ALLA ska ju ha det nu! *chockad och storögd* Jag menar... Är man inte på Facebook så finns man ju typ liksom inte... ba... :p
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Håller med Modett och Kivina, du "måste" köpa en pålle! ;) Saknar dig ju i stallet som hästägare.

Kicki :laugh:
I know, det är ett måste. Jag saknar ju dig också!!! Måste planera in en dag och komma förbi å tjattra lite :banana:
Det får helt enkelt vara det som är min plan nu när jobbet tar slut. Hitta ett nytt å skaffa pålle..alla frågar ju vad jag ska göra efteråt, jag får väl helt enkelt svara - rida! :angel:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja men det måste du ju göra, skulle vara jättekul om du tittade förbi.! :love:

Du får prata ihop dig med din mor lite om pålleriet! ;) :D

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Oookåå, jag PM:ar dig här :D Fast du hade ju inte bara 2 bilder..!

Äh, bläh för fejjan. Säger jag helt utan att ha testat :angel: Men är så less på hysterin, och alla oräkneliga "vi finns även på Facebook", "besök oss på Facebook" osv.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Kan bara....:bow: :bow: Har inte heller Facebook, och kommer inte heller att skaffa det. Förstår inte alls vad som är så viktgit/roligt, samt varför man måste vara så tillgänglig hela tiden. Snart är det det första folk frågar en efter det att man presenterar sig...."har du Facebook"!?

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Inom mitt yrkesområde börjar det snart vara ett outtalat kriterium att ha en facebook-profil. Mestadels för att Facebook är attans bra att använda när man vill snoka på folk :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Kan bara....:bow: :bow: Har inte heller Facebook, och kommer inte heller att skaffa det. Förstår inte alls vad som är så viktgit/roligt, samt varför man måste vara så tillgänglig hela tiden. Snart är det det första folk frågar en efter det att man presenterar sig...."har du Facebook"!?

Kicki :laugh:

Exakt! Det har redan hänt några gånger att folk, som jag liksom känt i flera år och som har mitt telefonnummer och mailadress, säger "men varför skaffar du inte Facebook, det blir ju sååå mycket lättare att hålla kontakten" :confused:

Inom mitt yrkesområde börjar det snart vara ett outtalat kriterium att ha en facebook-profil. Mestadels för att Facebook är attans bra att använda när man vill snoka på folk :D

Ja, jo, mitt yrke är ju också rätt välrepresenterat på Fejjan. Fast ur marknadsföringssynpunkt, då. Fast nog undrar jag i mitt stilla sinne hur länge det kan vara effektivt, rimligtvis? Hur många besöker egentligen företag XX på Facebook? Själv går jag då hellre in på företagets hemsida (obviously ;))

Bara lite OT :D
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 199
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
763
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 455
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp