Besserwisser? Den var ny..
Jag har sagt det förr, det är en sak att skämta, men att raljera, håna, förlöjliga och göra ner någon på grund av avvikande åsikter är något annat.
Och det ser man ofta här, tyvärr.
Att ha roligt på någon annans bekostnad kallar inte jag att "skämta", men det kanske du gör?
Jag tror du möjligen får ett bättre svar om du släpper din anklagande "besserwisser" attityd och ställer frågan mer neutralt till exempel:
"Vad får du som gillar att skämta i trådar som inte är rena skämttrådar ut av detta?"
Vi kan nog lugnt utgå från att avsikten med att skämta knappast är att förstöra trådar. Med en mer positivt ställd fråga så har du dels chans att få ett svar och dels så undviker du att den som eventuellt svarar kommer i försvarsställning vilket sällan ger vettiga svar utan bara fortsätter din påbörjade konflikt.
Som du ser så skrev jag "besserwisser" och inte beserwisser. Fnuttarna indikerar att jag inte riktigt menar det. Förutom det så undvek du totalt att uppfatta andemeningen i mitt inlägg. Var den obekväm? Så obekväm att du behöver använda härskartekniken att attackera mig istället för att kommentera inläggets innehåll? Jag menar det seriöst. Vill du ha reda på varför folk skämtar på riktigt så bör du börja förutsättningslöst och inte nedvärderande.
Senast ändrad: