Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Jag vet att jag en av de som tramsar. Ibland kanske det blir lite för mycket. Men varför ska de som vill att allt utom tjatter-trådarna ska vara gravallvarligt få sätta tonen?
Men varför vill du in i dessa trådar o tramsa och sätta din ton. Varför är det inte bättre att du själv skapar en tramstråd och tramsar där istället
 
Vad gör det om diskussionerna/trådarna blir korta? Om ett ämne är färdigt diskuterat (enligt någon) så då är det väl bara att sluta skriva i tråden - inte börja tramsa.
Det verkar som att kravet är att en tråd måste vara 2031 inlägg så att man får göra del 2. Kommer trådem inte upp i den summan så måste man fylla på med trams
 
När dom hamnar i det läget så beror det på att dom har kommit på dig själva att dom har betett sig illa mot någon/några och så börjar man skämta istället för att på så sätt dribbla bort/flytta fokuset från deras illa beteende till något "roligt" (som dom tycker) istället för att erkänna "nu har jag betett mig illa, ber om ursäkt".
Talar du för dig själv eller som något allmängiltigt? Personligen kan jag se massor av anledningar att skämta förutom den du nämner som en självklarhet. Jag tror den förekommer men knappast särskilt ofta mest för att skämt ofta förekommer från folk som inte burit sig illa åt och/eller inte alls är i någon konflikt utan mest ser på och vill avleda.
 
Talar du för dig själv eller som något allmängiltigt? Personligen kan jag se massor av anledningar att skämta förutom den du nämner som en självklarhet. Jag tror den förekommer men knappast särskilt ofta mest för att skämt ofta förekommer från folk som inte burit sig illa åt och/eller inte alls är i någon konflikt utan mest ser på och vill avleda.
Det är så jag uppfattar det om tramsarna inte får respons från dom som har blivit utsatta
 
Fast såvitt jag vet har jag inte tramsat sönder någon tråd?

Att reta sig på en företeelse är en sak, men varför måste man sabba trådar med trams? Bättre att låta bli att svara då.
Jag tror du möjligen får ett bättre svar om du släpper din anklagande "besserwisser" attityd och ställer frågan mer neutralt till exempel:

"Vad får du som gillar att skämta i trådar som inte är rena skämttrådar ut av detta?"

Vi kan nog lugnt utgå från att avsikten med att skämta knappast är att förstöra trådar. Med en mer positivt ställd fråga så har du dels chans att få ett svar och dels så undviker du att den som eventuellt svarar kommer i försvarsställning vilket sällan ger vettiga svar utan bara fortsätter din påbörjade konflikt.
 
Nej, det är en uppriktig undran. Och jag upplever att du tramsar genom att inte besvara en enda fråga någon ställer till dig.
Nej din undran är inte alls uppriktig utan bara trams när du skriver "Eftersom du har skrivit 6456875 inlägg om drev/mobbing/trams/innegäng nu?"
 
Jag tror du möjligen får ett bättre svar om du släpper din anklagande "besserwisser" attityd och ställer frågan mer neutralt till exempel:

"Vad får du som gillar att skämta i trådar som inte är rena skämttrådar ut av detta?"

Vi kan nog lugnt utgå från att avsikten med att skämta knappast är att förstöra trådar. Med en mer positivt ställd fråga så har du dels chans att få ett svar och dels så undviker du att den som eventuellt svarar kommer i försvarsställning vilket sällan ger vettiga svar utan bara fortsätter din påbörjade konflikt.

Besserwisser? Den var ny.. :D

Jag har sagt det förr, det är en sak att skämta, men att raljera, håna, förlöjliga och göra ner någon på grund av avvikande åsikter är något annat.

Och det ser man ofta här, tyvärr.

Att ha roligt på någon annans bekostnad kallar inte jag att "skämta", men det kanske du gör?
 
Besserwisser? Den var ny.. :D

Jag har sagt det förr, det är en sak att skämta, men att raljera, håna, förlöjliga och göra ner någon på grund av avvikande åsikter är något annat.

Och det ser man ofta här, tyvärr.

Att ha roligt på någon annans bekostnad kallar inte jag att "skämta", men det kanske du gör?
Anmäler du de inläggen då? Jag har ofta roligt på någons "bekostnad", både min egen och andras. Vad ska man annars skämta om, vädret? Häromdagen så skickade jag nästan ett sms till min chef där det stod "Jag är kuk idag." Nu upptäckte jag det i tid så då berättade jag det för min sambo och vi skrattade glatt. Hade jag skickat det räknar jag iskallt med att min chef skickat mig något underfundigt och skämtat med mig om det. Det får man ju bjuda på. Halva poängen med att göra dumma saker är ju att kunna skratta åt dom.
 
Besserwisser? Den var ny.. :D

Jag har sagt det förr, det är en sak att skämta, men att raljera, håna, förlöjliga och göra ner någon på grund av avvikande åsikter är något annat.

Och det ser man ofta här, tyvärr.

Att ha roligt på någon annans bekostnad kallar inte jag att "skämta", men det kanske du gör?

Men tydligen är det väldigt olika vad man ser som raljerande. Jag hade som sagt inte en tanke på att mitt inlägg om poesi-innegäng kunde uppfattas så men det gjorde det av någon. Så även om du uppfattar att folk ofta raljerar och förlöjligar andra innebär det inte att det sker med flit eller att din tolkning är den som är den mest korrekta.

Det bästa om man ser sådant är kanske att rapportera eller, om det inte är en överträdelse av reglerna, göra folk uppmärksamma på hur du tolkar tramsandet.
 
Förstår inte vad du kräks på :confused: Ok, alla gillar inte präktiga Spindelmannen.

Jag menar att man försöker använda sina begåvningar till att hjälpa, inte stjälpa.
Så du menar att den som är bra på att formulera sig och klarar att förolämpa folk samtidigt som den håller sig inom gränserna ska hjälpa motparten i diskussionen som gör det samma men på ett mer plumpt sätt? Ska man hjälpa personen med formuleringen och lära ut hur man förolämpar utan att bli bannad ;)

Ärligt talat så är vi på ett diskussionsforum och att börja försöka ta ansvar för hur motparten i diskussionen uttrycker sig är rätt avtändande för diskussionen. Som så mycket annat är det en vilje och en träningssak, förutom att vi alla har olika grundbegåvning inom ämnet. Och att försöka sänka sig (nu menar jag inte i plumphet och förolämpningar men sänka nivån på språk från högskoleutbildad till kanske högstadienivå) uppfattas förmodligen som förolämpande av många.
 
Men tydligen är det väldigt olika vad man ser som raljerande. Jag hade som sagt inte en tanke på att mitt inlägg om poesi-innegäng kunde uppfattas så men det gjorde det av någon. Så även om du uppfattar att folk ofta raljerar och förlöjligar andra innebär det inte att det sker med flit eller att din tolkning är den som är den mest korrekta.

Det bästa om man ser sådant är kanske att rapportera eller, om det inte är en överträdelse av reglerna, göra folk uppmärksamma på hur du tolkar tramsandet.
Ditt inlägg var väll kopplat till mitt om många olika grupper/innegäng? Jag såg det inte som ett raljerande mera en skämtspin off... Men jag gillar ju montypyton så jag är jävig.
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 768
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp