Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Funderar ett varv till.

Är tramsandet synonymt med de personer som i en diskussion aldrig kan låta det vara tyst i rummet, utan alltid måste fylla ut tystnaden oavsett med vad? Det är en uppriktig undran.

Jag kan inte se att de skadar att en tråd halkar ner för att det inte kommer fler inlägg i samma takt som tidigare, jag föredrar nog kvalité framför kvantitet i de flesta trådar jag diskuterar i.
 
Apropå , tror du att en googlande besökare som sökt om råd för pelargoner eller självmordstankar , råd om hur lämna förhållande med misshandelsinslag eller vad sjutton som helst folk googlar på och som hamnar på buke via Google - möjligtvis skulle kunna vara en potentiell återkommande besökare och/eller potentiell annonsklickare, dvs inkomstkälla för Gunnar och forumets fortlevnad ?
Som forumet och trådarna ser ut idag - inte en chans i helsefyr säger jag.
Bukefalos är Sveriges största hästforum för att det inte är en chans att folk stannar kvar om de är potentiellt nya medlemmar och läser trådarna? Hur får du ihop det? Hur lyckas Bukefalos vara stort men inte attraktivt?
 
Funderar ett varv till.

Är tramsandet synonymt med de personer som i en diskussion aldrig kan låta det vara tyst i rummet, utan alltid måste fylla ut tystnaden oavsett med vad? Det är en uppriktig undran.

Jag kan inte se att de skadar att en tråd halkar ner för att det inte kommer fler inlägg i samma takt som tidigare, jag föredrar nog kvalité framför kvantitet i de flesta trådar jag diskuterar i.
Jag tror inte det, det kan nog även hänga ihop med lite att göra, folk är trötta eller bara glada och gillar tramset. Jag lämnar ju tråden när jag inte finner den intressant längre, oavsett om den är seriös utan trams, en tramstråd eller i mina ögon färdigdiskuterad. Om andra väljer att fortsätta skriva i den så kan det hända att jag kollar men utan att skriva något då jag inte har mer att tillföra.
 
Nu blir jag väl halshuggen, men... :)

Jag tycker sådana här tråden dyker upp med jämna mellanrum. Nu var det förvisso ett tag sedan. Jag håller med tidigare användare (tror det var @Inte_Ung) som skrev att klimatet här var betydligt hårdare för 10 år sedan.
Men samtidigt går det ju inte att komma ifrån att det dyker upp liknande typ av trådar, eller anklagelser mot "bukemaffian".

Det skadar väl inte att reflekter över sin egen attityd mot andra användare?

Jag har ofta reflekterat över att nya användare kan möta en rätt hård ton här. Allt från att de råkat citera fel och svarar fel användare, till att de glömt att tagga användare de pratar till/ om.
Tycker sådana saker kan sätta fel ton i ett forum.
Eller bara det lilla att man glömma börja med att "jag tycker..".
 
Bukefalos är Sveriges största hästforum för att det inte är en chans att folk stannar kvar om de är potentiellt nya medlemmar och läser trådarna? Hur får du ihop det? Hur lyckas Bukefalos vara stort men inte attraktivt?
Jag är inne på samma spår som @honung. Att det är störst behöver inte innebära att det har nått sin fulla potential. Just personer som hittar hit efter att ha googlat kan bli avskräckta av inledningsvis intressanta trådar som avslutas med några sidor trams.
 
Jag är inne på samma spår som @honung. Att det är störst behöver inte innebära att det har nått sin fulla potential. Just personer som hittar hit efter att ha googlat kan bli avskräckta av inledningsvis intressanta trådar som avslutas med några sidor trams.
Jag tycker oftast det slutar med trams när ämnet är färdig diskuterat? I stället för att låsa tråden när ämnet känns klart.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag tycker oftast det slutar med trams när ämnet är färdig diskuterat? I stället för att låsa tråden när ämnet känns klart.
När tramsarna anser att ämnet är färdigdiskuterat i alla fall.

Jag har personligen svårt för hur kort livstid många ämnen verkar ha. Det blir intensiva diskussioner under en i mina ögon ganska kort period och sen ska tråden klassas som avslutad och fyllas med trams? Det gör i alla fall att jag drar mig för att återkomma någon/några dagar senare även om jag kommer på något som jag skulle kunna tillföra. Och som sagt - trådar som hittas i efterhand av någon potentiell ny användare har nog mindre möjlighet att konvertera personen än om de bara upphörde/pausade när ingen hade något relevant att säga. Särskilt eftersom tramset tenderar att vara så internt.
 
När tramsarna anser att ämnet är färdigdiskuterat i alla fall.

Jag har personligen svårt för hur kort livstid många ämnen verkar ha. Det blir intensiva diskussioner under en i mina ögon ganska kort period och sen ska tråden klassas som avslutad och fyllas med trams? Det gör i alla fall att jag drar mig för att återkomma någon/några dagar senare även om jag kommer på något som jag skulle kunna tillföra. Och som sagt - trådar som hittas i efterhand av någon potentiell ny användare har nog mindre möjlighet att konvertera personen än om de bara upphörde/pausade när ingen hade något relevant att säga. Särskilt eftersom tramset tenderar att vara så internt.
Det kan jag hålla med om. Både att tråden tar slut när tramsarna anser det vara det, och att det är så internt.
Men det interna gör ju samtidigt att det känns familjärt. Och det ger en trevlig stämning.
 
Det kan jag hålla med om. Både att tråden tar slut när tramsarna anser det vara det, och att det är så internt.
Men det interna gör ju samtidigt att det känns familjärt. Och det ger en trevlig stämning.
Familjärt för dem som deltar, det både förstår jag och kan hålla med om. Jag tycker dock inte att stämningen blir trevlig när det uppstår i andra trådarna än de som är tänkta att vara lite tramsiga.

Nu måste jag f.ö. gå iväg och pyssla med annat. Hoppas att tråden fortfarande är igång när jag återvänder. :D
 
När tramsarna anser att ämnet är färdigdiskuterat i alla fall.

Jag har personligen svårt för hur kort livstid många ämnen verkar ha. Det blir intensiva diskussioner under en i mina ögon ganska kort period och sen ska tråden klassas som avslutad och fyllas med trams? Det gör i alla fall att jag drar mig för att återkomma någon/några dagar senare även om jag kommer på något som jag skulle kunna tillföra. Och som sagt - trådar som hittas i efterhand av någon potentiell ny användare har nog mindre möjlighet att konvertera personen än om de bara upphörde/pausade när ingen hade något relevant att säga. Särskilt eftersom tramset tenderar att vara så internt.
Å andra sidan så är det verkligen inte ovanligt att gamla trådar väcks till nytt liv av både gamla och nya användare. Senast igår såg jag en tråd som var 10 år gammal och då är det alltid några som är snabba på att tala om det och dödar tråden utan att det blir något trams.
 
Å andra sidan så är det verkligen inte ovanligt att gamla trådar väcks till nytt liv av både gamla och nya användare. Senast igår såg jag en tråd som var 10 år gammal och då är det alltid några som är snabba på att tala om det och dödar tråden utan att det blir något trams.
Jag menade snarare trådar som är någon vecka gamla.
 
Jag upplever det inte som familjärt. Jag upplever det som klubben för inbördes beundran. I högsta grad exkluderande.
Såklart det är så också. Men jag garvar varje gång nån nämner den blå micron, även om det var år sedan nu. Sådant är ju klart att det blir exkluderande för de som inte hängde här då.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag upplever det inte som familjärt. Jag upplever det som klubben för inbördes beundran. I högsta grad exkluderande.
Det märks ju VÄLDIGT tydligt då vilka som har samma åsikter och vilka som trivs i varandras sällskap.
Jag kan hålla med om att det ibland blir lite för mycket klappa på ryggen (och ibland hålla om ryggen..).

Men det är väl kanske det andra menar med bukemaffia? (Har ingen aning.)
 
Familjärt för dem som deltar, det både förstår jag och kan hålla med om. Jag tycker dock inte att stämningen blir trevlig när det uppstår i andra trådarna än de som är tänkta att vara lite tramsiga.

Nu måste jag f.ö. gå iväg och pyssla med annat. Hoppas att tråden fortfarande är igång när jag återvänder. :D
Ska jag dra några slutsatser av dagens inlägg så kan vi ju stänga ner tråden nu, alla har väl sagt sitt och ämnet är tömt? Inget trams, inget exkluderande, inget kalla någon för rasist eller bitterfitta, alla får ha sina åsikter, alla får tåla att bli emotsagda och alla ska tänka på att alla kan ta illa upp om man tycker något.
 
Det märks ju VÄLDIGT tydligt då vilka som har samma åsikter och vilka som trivs i varandras sällskap.
Jag kan hålla med om att det ibland blir lite för mycket klappa på ryggen (och ibland hålla om ryggen..).

Men det är väl kanske det andra menar med bukemaffia? (Har ingen aning.)

Det jag har svårt för är att ständigt behöva förstärka denna klubbkänsla genom andras trådar. Det finns ju trådar specifikt för de som inte vill diskutera utan umgås på ett socialt plan.
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 768
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp