Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Fast vadå alla är olika, jag gillar inte när det är skeeetallvarlig stämning, varken i skrift eller irl, jag är rätt skämtsam och skrattig av mig.
Låt folk bjuda på sig , vissa är allvarliga vissa är tramsiga.
Du får skriva dagbok om du bara vill ha ditt eget sätt att skriva tror jag.

Nä, vänta nu här. Det är väl bara Gunnar som kan exkludera medlemmar på det sättet som din sista rad gör gällande.

Finns också gamla hederliga faktaböcker och hemsidor om i princip allt man år nyfiken på.
Vill man bara åt faktan är det bättre att läsa så än att skriva i forum.

Man kanske vill diskutera med andra? Inte tramsa om en massa ovidkommande som många gånger är så internt att bara 4-5 användare förstår vad som avses. Däribland INTE ts.

Hela poängen med ett diskussionsforum är väl just att diskutera, att ämnen utvecklas osv :confused:

Precis, alltså det jag svarade Kaj här ovan.
Kan man inte med att vissa spårar lite eller för den delen mycket, emellanåt så vidhåller jag att funktionen "ignorera" fungerar utmärkt att ta i bruk och anser man att hela forat är "söndertramsat", varför är man då ens kvar?

Nej, jag tycker inte att det är så ignore ska användas. För att filtrera trams, utan för att filtrera användare. Det kan ju finnas en hel del som användaren ifråga skriver seriöst, varför då ignorera för att slippa tramset? Trams anser jag hör hemma i tramstrådarna. Inte i de seriösa diskussionerna.
 
Fast vadå alla är olika, jag gillar inte när det är skeeetallvarlig stämning, varken i skrift eller irl, jag är rätt skämtsam och skrattig av mig.
Låt folk bjuda på sig , vissa är allvarliga vissa är tramsiga.
Du får skriva dagbok om du bara vill ha ditt eget sätt att skriva tror jag.
Igen - varför är det vi som inte gillar tramset som måste ändra på oss?

Jag skämtar och tramsar en del irl, men jag är allvarlig också. Allting är inte bara glättigt och lättsamt, och jag tror det är bra att försöka läsa av var trams och skämt passar och var det inte gör det. Min åsikt.
 
Nej, jag tycker inte att det är så ignore ska användas. För att filtrera trams, utan för att filtrera användare. Det kan ju finnas en hel del som användaren ifråga skriver seriöst, varför då ignorera för att slippa tramset? Trams anser jag hör hemma i tramstrådarna. Inte i de seriösa diskussionerna.

Jag använder inte ignorera så, eftersom jag personligen kan sålla, bortse och scrolla, men det funkar ju uppenbarligen inte för vissa och då är ju ignorera ett alternativ, så slipper de störa ihjäl sig på de som tramsar, för att utrota trams i trådar förutom i rena tramstrådar lär aldrig någonsin ske.
 
Igen - varför är det vi som inte gillar tramset som måste ändra på oss?

Jag skämtar och tramsar en del irl, men jag är allvarlig också. Allting är inte bara glättigt och lättsamt, och jag tror det är bra att försöka läsa av var trams och skämt passar och var det inte gör det. Min åsikt.
Ni behöver inte ändra er men inse att ni inte kan ändra andra kanske vore bra:)
 
Jag använder inte ignorera så, eftersom jag personligen kan sålla, bortse och scrolla, men det funkar ju uppenbarligen inte för vissa och då är ju ignorera ett alternativ, så slipper de störa ihjäl sig på de som tramsar, för att utrota trams i trådar förutom i rena tramstrådar lär aldrig någonsin ske.

Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara så omöjligt att minimera tramset i seriösa trådar? Jag förstår inte varför det är viktigt att få tramsa i allvarliga trådarna, när det finns många rena tramstrådar, lektrådar, kökstrådar, vad-gör-vi-nu-trådar.

När det nu dessutom visar sig att många tycker det är störande, är det inte rätt naturligt att minimera tramset i de trådar där det inte hör hemma?
 
Det finns ju tramstrådar, och då borde det rimligtvis också få finnas tramsfria trådar utan att innehållet är gravallvarligt.
"Normalläget" torde ändå vara att hålla sig till sak i en tråd - varför tycker du då att tramsarna ska få en större "rätt" att "ta över"?

Om du läste mitt inlägg så hade du sett att jag anser inte att "tramsarna" ska ha tolkningsföreträde.
 
Och vad tillför tramset en diskussionstråd som denna till exempel?
Jag tycker tramset dyker upp när man inte fixar att fullfölja en diskussion men ändå inte vill ge sig. Så då tar vi bort fokus och lattjar lite. Det går alldeles utmärkt att skämta i en allvarlig tråd. Men internt trams av tre-fyra användare. Bara onödigt. Och många gånger gör det faktiskt stämningen sämre.
 
Vad gör det om diskussionerna/trådarna blir korta? Om ett ämne är färdigt diskuterat (enligt någon) så då är det väl bara att sluta skriva i tråden - inte börja tramsa.
Fast om ämnet är färdigdiskuterat, spelar det då någon roll om tråden blir OT och tramsig? Då är det ju bara att sluta läsa i den? Det är många trådar jag slutar läsa då de inte intresserar mig längre, vem som skriver vad struntar jag i då jag valt att gå vidare istället.
 
Fast om ämnet är färdigdiskuterat, spelar det då någon roll om tråden blir OT och tramsig? Då är det ju bara att sluta läsa i den? Det är många trådar jag slutar läsa då de inte intresserar mig längre, vem som skriver vad struntar jag i då jag valt att gå vidare istället.
Du noterade inte "av någon"? Alla kanske inte tycker att ämnet är färdigdiskuterat på exakt samma gång. Då är det väl bra om den som inte mera vill diskutera ämnet slutar göra det så att de som fortfarande vill diskutera kan göra det - utan inslag av trams.
 
Vi framför våra åsikter så att kanske någon tänker till och kanske ändrar sitt beteende. Det finns de som är ödmjuka också.
Vad betyder "att visa respekt" för dig?
Ärligt, jag tar inte bukefalos på så stort allvar helt enkelt, men ja tycker alla är respektfulla faktiskt.
 
Du noterade inte "av någon"? Alla kanske inte tycker att ämnet är färdigdiskuterat på exakt samma gång. Då är det väl bra om den som inte mera vill diskutera ämnet slutar göra det så att de som fortfarande vill diskutera kan göra det - utan inslag av trams.

Jag tycker också att det innehåller ett stort mått av respektlöshet att tramsa sönder någons tråd, när det kommer till seriösa trådar eller trådar där inte TS själv inbjuder till tramset. Även om diskussionen avstannat behöver man väl inte kapa tråden för egna syften?
 
Då kan man ofta googla istället.

Apropå , tror du att en googlande besökare som sökt om råd för pelargoner eller självmordstankar , råd om hur lämna förhållande med misshandelsinslag eller vad sjutton som helst folk googlar på och som hamnar på buke via Google - möjligtvis skulle kunna vara en potentiell återkommande besökare och/eller potentiell annonsklickare, dvs inkomstkälla för Gunnar och forumets fortlevnad ?
Som forumet och trådarna ser ut idag - inte en chans i helsefyr säger jag.
 
Apropå , tror du att en googlande besökare som sökt om råd för pelargoner eller självmordstankar , råd om hur lämna förhållande med misshandelsinslag eller vad sjutton som helst folk googlar på och som hamnar på buke via Google - möjligtvis skulle kunna vara en potentiell återkommande besökare och/eller potentiell annonsklickare, dvs inkomstkälla för Gunnar och forumets fortlevnad ?
Som forumet och trådarna ser ut idag - inte en chans i helsefyr säger jag.

Jag hänger inte med? Vad menar du?
 
Varför måste tramsarna få tramsa och ta över i så många trådar? Varför inte försöka hålla sig till ämnet?
Som jag framförde tidigare så tar tramsar oftast över trådar som annars skulle dött ut.

Har folk något mer att säga i ämnet så fortsätter diskussionen och tramset avstannar som exempelvis i denna tråden.

Det.är lite vars och ens ansvar att föra.diskussionen i den riktningen de önskar. jag har upprepade gånger sett uppmaningar att styra diskussion i en viss riktning. I allmänhet från folk som inte själv försöker göra så.

Som exempel en tråd om vad man kunde göra för att som offer för våldtäkt för att vinna i rättens. Det kom några svar med uppräkning av vad som gick att göra men ämnet var uttömmt mycket snabbt och tråden fortsatt på andra spår.

Efter ett tag kom någon in och undrade varför vi inte diskuterade ett annat närliggande ämne som inte kommit upp helt utan en ansats att styra i den riktningen. Det blir absurt när någon vill att man ska göra inlägg om.det de önskar skriva om istället för att göra det själv.

Lite samma sak är det med tramset om. Man vill slippa det gör man bäst i att driva tråden i den riktning man önskar istället för att reta sig på att andra inte gör det.
 
Senast ändrad:
Du noterade inte "av någon"? Alla kanske inte tycker att ämnet är färdigdiskuterat på exakt samma gång. Då är det väl bra om den som inte mera vill diskutera ämnet slutar göra det så att de som fortfarande vill diskutera kan göra det - utan inslag av trams.
Jag spann vidare på ditt svar att vad gör det om trådarna blir korta om någon tycker ämnet är färdigdiskuterat, vad gör det om om tråden får leva vidare om den blir OT? Måste man starta en ny tråd och låta den andra dö, eller är det ok att den övergår i trams om det inte finns mer att säga?

I övrigt håller jag med de som skriver att man är delvis ansvarig själv åt vilket håll en tråd drar, den här har ju innehållit både trams och allvar och jag tycker på intet vis att det är fel men det är min personliga åsikt och inget som är tvingande.
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 768
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp