Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Jag vet att jag en av de som tramsar. Ibland kanske det blir lite för mycket. Men varför ska de som vill att allt utom tjatter-trådarna ska vara gravallvarligt få sätta tonen? Lika lite som vi som tramsar enbart ska få sätta tonen? Jag tror en blandning är bra och att moderatorerna gör ett bra jobb. Ska vi börja moderera oss själva innan vi skriver något kommer diskussionerna att dö snabbt (givetvis ska man som vanligt tänka sig för hur man formulerar sig etc). Sedan är satir och humor gamla sätt att dels få fram sina åsikter dels ett sätt att kritisera mörkermakterna i samhället. Jag tycker tex om Sir Terry Pratchetts och Monty Pythons sätt att illustrera och kommentera samhället. Att använda satir och humor i en tråd som uppenbart är rasistisk ser jag inga problem med. Är det fel utgår jag ifrån att en moderator styr upp det.

Att börja tramsa i en tråd där det är uppenbart att någon mår illa (tex de trådar där kvinnor har problem med en rövhatt till man) skulle aldrig falla mig in och jag har då inte sett det i en sådan tråd.
 
Det handlar nog lika mycket om förmåga till formulering. En del är bättre än andra på det, vilket kan leda till att nån tycker det är särbehandling när det egentligen handlar om att en part spottar och svär och en kan uttrycka sin åsikt utan att för den delen bryta mot forumreglerna. Ska man banna användare som kan formulera sig?
Jag skriver inte längre i känsliga trådar.
Där misstolkas det mycket mer, vilket är just för de är väldigt känsliga för människor och jag har slutat skriva i sånna för att jag utrycker mig inte tillräckligt bra i skrift och är ganska lättsam av mig och känner därför inte av den känsligheten många har.
Man får upptäcka hur man själv är innan man klagar på andra tycker jag.
 
Skrev bara vad jag tycker. I de senaste inläggen har det framkommit att det är flera än jag som inte gillar trams där det inte hör hemma, men likt obstinata tonåringar fortsätter ni ändå. Jo, detär tillåtet, men vad är syftet?
Är väl bara bläddra förbi tramset ?
 
Nej det skrev jag inte heller:)
Jag vet inte vilka som är dömande heller, tycker ingen är exakt likadana i alla inlägg, samma användare varierar beroende på vad som diskuteras.
Men uppfattar ingen som nertryckande.
Men man är säkert olika känslig :)

Man har säkert läst olika trådar, och självklart uppfattar man olika tonfall i samma text.
Vissa användare har större benägenhet att bli förlöjligade och personpåhoppade än andra (visserligen sådana som uttrycker lite mer utstickande åsikter i olika ämnen, men då är det ju bättre att försöka bemöta sakligt än att förlöjliga).

Vissa användare blir faktiskt avsiktligt missförstådda ibland. Lbb och Remmer, exempelvis. Visserligen är mycket av det de uttrycker kontroversiellt, men det betyder inte att det är OK att andra användare hoppar på dem så fort de skriver något. Man kan, även om man inte delar åsikterna, försöka låta bli att hoppa på personligen.
 
Den här tråden överträffar sig själv. Allt finns praktiskt illustrerat, mobbing, gäng , stödanvändare, splaining , härskartekniker , extremgilla och fruktansvärt mycket tröttsamt trådsöndertramsade vuxna människor och avsaknad av moderering. Det är fan inte konstigt att folk som är intresserade av sjysst kommunikation tröttnar på forumet. :(
 
Härlig tråd, ämnen skiftar förbi.

Jag tycker också att det blir för mycket trams i omgångar. Vissa veckor går det inte att öppna en tråd utan att den har tramsats sönder totalt, alla trådar som ligger på första sidan är totalt söndertramsade och inte helt sällan visar det sig att de som tramsar inte har lagt något seriöst inlägg i tråden, utan enbart hoppat in och dragit iväg på tramset. Det är givetvis en personlig iakttagelse, inte som moderator (för, som tydligen måste påpekas, jag modererar inte Vuxen).

Liksom LenaH tycker jag det blir för mycket emellanåt, men det är väldigt svårt att veta exakt var gränsen går.

OT däremot kan vara minst lika intressant som ursprugnsämet, om det hålls sakligt vill säga.
 
Är väl bara bläddra förbi tramset ?
Varför är det vi som inte gillar tramset som måste ändra på oss:confused: Det är väl ändå tramset som är "överlopps" i trådarna - inte sakdiskussionerna.
Det är inte heller "bara" att bläddra förbi det då det kan pågå i många sidor och någonstans där mitt i kan det finnas en seriös kommentar också.
 
Varför är det vi som inte gillar tramset som måste ändra på oss:confused: Det är väl ändå tramset som är "överlopps" i trådarna - inte sakdiskussionerna.
Det är inte heller "bara" att bläddra förbi det då det kan pågå i många sidor och någonstans där mitt i kan det finnas en seriös kommentar också.
Fast vadå alla är olika, jag gillar inte när det är skeeetallvarlig stämning, varken i skrift eller irl, jag är rätt skämtsam och skrattig av mig.
Låt folk bjuda på sig , vissa är allvarliga vissa är tramsiga.
Du får skriva dagbok om du bara vill ha ditt eget sätt att skriva tror jag.
 
Varför är det vi som inte gillar tramset som måste ändra på oss:confused: Det är väl ändå tramset som är "överlopps" i trådarna - inte sakdiskussionerna.
Det är inte heller "bara" att bläddra förbi det då det kan pågå i många sidor och någonstans där mitt i kan det finnas en seriös kommentar också.[/QUOTE

Finns också gamla hederliga faktaböcker och hemsidor om i princip allt man år nyfiken på.
Vill man bara åt faktan är det bättre att läsa så än att skriva i forum.
 
Finns också gamla hederliga faktaböcker och hemsidor om i princip allt man år nyfiken på.
Vill man bara åt faktan är det bättre att läsa så än att skriva i forum.
 
Fast vadå alla är olika, jag gillar inte när det är skeeetallvarlig stämning, varken i skrift eller irl, jag är rätt skämtsam och skrattig av mig.
Låt folk bjuda på sig , vissa är allvarliga vissa är tramsiga.
Du får skriva dagbok om du bara vill ha ditt eget sätt att skriva tror jag.
I ett uppslagsverk skulle ditt inlägg som jag citerat här kunna illustrera begreppet "respektlöst" .
 
Vad gör det om diskussionerna/trådarna blir korta? Om ett ämne är färdigt diskuterat (enligt någon) så då är det väl bara att sluta skriva i tråden - inte börja tramsa.

Hela poängen med ett diskussionsforum är väl just att diskutera, att ämnen utvecklas osv :confused:

När ett forum begränsas till att enbart bestå av trådar i klass med en ts och några få torra, sakliga svar så kommer det att gå forumsdöden till mötes.
Kan man inte med att vissa spårar lite eller för den delen mycket, emellanåt så vidhåller jag att funktionen "ignorera" fungerar utmärkt att ta i bruk och anser man att hela forat är "söndertramsat", varför är man då ens kvar?
 
Jag vet att jag en av de som tramsar. Ibland kanske det blir lite för mycket. Men varför ska de som vill att allt utom tjatter-trådarna ska vara gravallvarligt få sätta tonen? Lika lite som vi som tramsar enbart ska få sätta tonen?
Att börja tramsa i en tråd där det är uppenbart att någon mår illa (tex de trådar där kvinnor har problem med en rövhatt till man) skulle aldrig falla mig in och jag har då inte sett det i en sådan tråd.

Det finns ju tramstrådar, och då borde det rimligtvis också få finnas tramsfria trådar utan att innehållet är gravallvarligt.
"Normalläget" torde ändå vara att hålla sig till sak i en tråd - varför tycker du då att tramsarna ska få en större "rätt" att "ta över"?
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 768
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp