Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Väldigt intressanta och välbehövliga diskussioner här.
Men nu är jag helt slut i huvudet av dem så nu ska jag spela lite gitarr och sen sova.
Godnatt.
Jag tror vi alla skulle må bra av att sova lite på saken och smälta vad som sagts, så kan vi se på tråden i morgon med ett mer utvilat huvud och lite piggare ögon. :)

God natt alla, jag tycker tråden utvecklats till att bli väldigt intressant och gett tillfälle till en hel del begrundan både över mina egna inlägg och andras. Jag hoppas den finns kvar i morgon så jag kan läsa vidare. Jag tror även det kan vara bra att sova på saken för flera så argumentationstekniken slipas lite. ;)
 
Nej, men om man har lätt för att formulera sig så kanske man kan låta bli att driva gäck med de som har svårare för det?

with-great-power-comes-great-responsibility-spider-man.jpeg

generellt Ja, men om någon kallar mig okvädningsord tänker jag faktiskt inte "stackarn har nog svårt att formulera sig" utan då anser jag att jag har all rätt att svara. Däremot kallar jag inte folk vad som helst, utan svarar på mitt sätt. Är det värre än om jag svär åt folk?
 
Men om man bara håller till på hästsidorna, blir gravid och går in i en babyshowertråd. Ska man då behöva bli taskigt behandlad? Det kan väl inte vara användarens plikt att ha koll på vilka åsikter folk har på ett föräldraforum?

nej jag tycker inte man ska bli taskigt behandlad och det är ju bara den som är utsatt som kan avgöra. Om man skriver om en babyshower och sen kommer det jättemånga inlägg som är negativa så kan det fungera som en ögonöppnare för vad det är för fenomen egentligen så kan man ju välja att antingen känna sig mobbad eller faktiskt ta till sig det som skrivs.

Jag tror att de allra flesta som hänger här är runt på lite olika forum så vissa svar borde inte komma som överraskningar, men självklart så är det inte någons plikt att ta reda på folks åsikter. Det är heller inte någons plikt att INTE titta i en sån tråd om man tycker det är ett galet fenomen. Det är just det som gör detta till ett diskussionsforum. Trådskaparna äger inte trådarna eller svaren däri
 
Jag tror inte att det spelar någon roll hur länge man varit här, det går inte att hålla kolla på alla användares förmåga att uttrycka sig i skrift ändå. Några stycken, absolut, men det är ett stort forum med många användare.

Ja, det är sant. Fast ibland märker man i en tråd att en person blir missuppfattad gång på gång och man ser vad de försöker egentligen säga, men de blir bortkollrade på teknikaliteter i hur de har skrivit, inte efter vad de vill framföra.
 
Måste man vara så himla uptight hela tiden? Jag är ensamstående mamma, änka till och med. När barnet sover är jag låst hemma. Buke är mitt sociala liv i mångt och mycket, mitt vardagsrum. Jag vill kunna slappna av här, och visa hela känsloregistret. Det kan jag. För buke är en familj. Det finns den inskränkta, korkade gammelmorbroren, supersmarta kusinen, intelligenta lillasyrran, svagbegåvade fastern. Alla finns, och det är det som håller ihop oss. Jag har på många sätt buke att tacka för att jag är den jag är. Utan allt stöd jag fick när jag blev änka hade jag inte stått här hälften så stark idag. Buke är inget mobbningsforum, buke är en mångfacetterad familj.
 
Jag avslutar min kväll med att säga att jag tycker lite trams eller OT kan lätta upp stämningen
Sen förstår jag att det känns trist om man upplever att det alltid ska tramsas eller förlöjligas.
 
Ja, det är sant. Fast ibland märker man i en tråd att en person blir missuppfattad gång på gång och man ser vad de försöker egentligen säga, men de blir bortkollrade på teknikaliteter i hur de har skrivit, inte efter vad de vill framföra.

Jo, det var lite det som hände i de trådar som jag blev lite illa berörd av i somras(tror jag det var) när det kändes som om det var väldigt hätskt ett tag.
 
Måste man vara så himla uptight hela tiden? Jag är ensamstående mamma, änka till och med. När barnet sover är jag låst hemma. Buke är mitt sociala liv i mångt och mycket, mitt vardagsrum. Jag vill kunna slappna av här, och visa hela känsloregistret. Det kan jag. För buke är en familj. Det finns den inskränkta, korkade gammelmorbroren, supersmarta kusinen, intelligenta lillasyrran, svagbegåvade fastern. Alla finns, och det är det som håller ihop oss. Jag har på många sätt buke att tacka för att jag är den jag är. Utan allt stöd jag fick när jag blev änka hade jag inte stått här hälften så stark idag. Buke är inget mobbningsforum, buke är en mångfacetterad familj.

Det där borde nålas fast i varenda forum. :heart
 
För att lägga mig i trams eller inte trams är det för mig flera faktorer som väger in. Är tråden allvarlig? Är det en levande diskussion? Hur mycket trams?

Är tråden känslig kan trams vara helt fel. Eller helt rätt, stämningen kanske behöver lättas upp?

Lever diskussionen fortfarande? Har den dött ut så kör, diskuterar fortfarande folk är det respektlöst imo att mata tre sidor trams.

Hur mycket trams är det? Ett par inlägg ser jag ingen skada i nästan någonsin, men när det dränker tråden blir det trist, om den då som sagt inte levt ut sitt syfte.
 
Sedan kanske folk har olika definitioner av trams också. Som inläggen på s 54 som @tott reagerade på räknade jag inte ens som trams, utan mer några lättsamma inlägg. Hade det fortsatt i tio inlägg till hade jag kunnat räkna det som trams iom att de isf stör/tar över diskussionen, men en handfull är inte trams enligt mig. Och här säger jag inte att någon av oss har fel, vi bara tänker olika om vad vi lägger in i ordet. :)
 
Skrev bara vad jag tycker. I de senaste inläggen har det framkommit att det är flera än jag som inte gillar trams där det inte hör hemma, men likt obstinata tonåringar fortsätter ni ändå. Jo, detär tillåtet, men vad är syftet?

Varför måste ledet rättas in efter just de användarna?

Jag kan tycka att enda gången trams inte är okej är i riktigt känsliga trådar. Den här tråden är inte sån. Det blandas ju med både trams och icke-trams.
 
Nä jag menade inte just här, utan mer generellt på forumet, kanske ffa "vuxna".
Jag har aldrig känt mig raljerad över/förlöjligad/borttramsad själv - men jag kan absolut förstå att det händer. Och jag håller med om att det är trist med en diskussion full av trams när man faktiskt är intresserad av ämnet som tråden handlar om. Men som sagt, det kan man ju inte bestämma. Men är det flera som tycker det är jobbigt skulle man ju kunna ta sig en funderare på om man kanske skulle tramsa lite mindre? Om man vill, alltså.
Tramset brukar dels komma i uppenbara trolltrådar, trådar som spårat, trådar som är skapade som skämt och de där ämnet är uttömt. Dvs trådarna skulle självdött eller stängts annars. Visst kan det hända annars också men så vanligt är det inte.
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 768
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp