Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Fånigt att dra i kön i det hela när de flesta inte har direkt koll på vad andra är för kön. Ibland tror jag att en användare är en man tills jag hittar denne i en gravidtråd på Förälder liksom. Intressant egentligen. Gränslösa användare får motstånd oavsett kön. Har du en "höhö lilla gumman"-attityd blir du inte snällt bemött och det gäller även kvinnor som postar samma dravel... Fientlig attityd ger ingen något och jag förstår inte hur dessa orkar diskutera ingenting i inlägg efter inlägg.
 
Inte_Ung och jag har verkligen inte alltid dragit jämnt genom åren, men jag respekterar hennes åsikter och jag tycker allt bättre om henne som person även om jag inte åker på några buketräffar. Jag tror vi är inte allt för olika personligheter, kanske därför vi behövt skava lite på varandra genom åren.
Ja för tusan.
Dig går det ju att diskutera med.
Om jag inte förstår så förklarar du bättre och du läser vad jag skriver och försöker att förstå vad jag menar.
Men det betyder inte att vi tycker lika.
Men att vi respekterar den andras sätt att uttrycka sig utan att bli otrevliga mot själva personen.
För mig som är här för att utbyta åsikter och få nya infallsvinklar så är det ju helt perfekt.
Om vi tyckte lika så kunde jag ju lika gärna sitta och prata med mig själv och det vore bra långtråkigt.
 
Killar som kommer och tror att de ska bli mottagna med öppna armar när de försöker förklara för oss andra vad vi egentligen tycker och tänker? De som kommer hit för att röra om i grytan a la sporthoj eller tror att det bara är att skriva i tråden om nätdejting så ska man få napp?
Nu är du härskare och bedriver en härskarteknik när du skriver detta. Du ger signalen här till kvinnorna att dom inte ska nappa på nån man som skriver i tråden om nätdejting bara för att DU säger att: tro att det bara är att skriva i tråden om nätdejting så ska man få napp "Dvs nu gör ni som jag, Mia_R, säger för vi kvinnor håller ihop eller....."
 
Jag tar aldrig för givet vilket kön personerna jag diskuterar med har. Vissa 'outar' sig själva genom att referera till sitt kön, tex @Gammeln hade väl en tråd om någon kvinna h(a)n träffat och ville vet hur h(a)n skulle gå vidare. Vad jag kunde se var det ingen
som raljerade eller tryckte ner h(a)n? Det var, har jag för mig, många goda råd och uppmuntran - erkänner att jag bara kollade lite snabbt och sen inte fortsatte läsa eftersom ämnet inte intresserade mig. Några av de skarpaste och 'mobbing' diskussioner har varit mellan två medlemmar jag misstänker är kvinnor. Var det, @Petruska eller @Mabuse som hävdade att Charlotte Heide inte var en bra mamma i Ryttarelittråden. Det blev världens kakalorum, men jag hoppas/tror att vem det nu var inte kände sig mobbad utan bara framförde en mycket impopulär åsikt.

Visst kan man tramsa, ibland blir det sexuellt, ibland som jag och @hastflicka snack om baseball och hockey i natt. Det kan vara roligt när en tråd går åt en helt annan riktning. Och kommer någon in och säger, men hallå det är inte det här tråden handlar om! Så inte blir någon irriterad för det.

MEN (äntligen min poäng) tittar man på tramset är det aldrig mansförnedrande, ja det finns en del trådar där män beskrivs som rövhattar, för att de är det, inte för att de är män utanför att de är rövhattar. Lika ofta finns det kärleksfulla trådar om sambo och man som hjälper och stöttar, inte därför att de är män utan för att de hjälper och stöttar och älskar.

Trams som är kvinnoförnedraden är inte ok inte heller trams som är mansförnedraden. Jag tror vi alla vet var gränsen går, även om en del ibland måste påminnas om det, vilket görs i de flesta trådar. Av främst kvinnor måste påpekas eftersom buke är ett kvinnodominerat forum.

En sista (jag lovar) sak, rättvist eller inte, en person av ett kön/etnisk bakgrund/sexuell läggning kan skämta om sin 'egen' grupp på ett helt annat sätt än en 'utomstående.' En amerikansk vän till mig som ett tag bodde i ett område med många judiska familjer berättade att hon aldrig hört så många anti-semitiska, grova! skämt. Samma sak när ffa unga svarta män kallar varandra 'nigga' handlar det om att ta tillbaka ord och uttryck. Det betyder inte att det är ok för en annan etnisk majoritet att använda samma ord. Samma sak när tex, lesbiska kvinnor hänför till sig själva som dykes, hos, osv.

Det här borde vara något alla förstår, men tydligen inte.
 
Nu är du härskare och bedriver en härskarteknik när du skriver detta. Du ger signalen här till kvinnorna att dom inte ska nappa på nån man som skriver i tråden om nätdejting bara för att DU säger att: tro att det bara är att skriva i tråden om nätdejting så ska man få napp "Dvs nu gör ni som jag, Mia_R, säger för vi kvinnor håller ihop eller....."
Eh nä... folk är väl inte dumma i huvudet... Folk gör väl som de vill.
Om de vill ta kontakt med en man i dejtingtråden gör de väl det oavsett vad andra kvinnor har sagt?
Tror du verkligen att folk låter bli bara pga vad en annan användare har sagt?
 
Eh nä... folk är väl inte dumma i huvudet... Folk gör väl som de vill.
Om de vill ta kontakt med en man i dejtingtråden gör de väl det oavsett vad andra kvinnor har sagt?
Tror du verkligen att folk låter bli bara pga vad en annan användare har sagt?
Ja om man använder en härskarteknik.
 
Nu är du härskare och bedriver en härskarteknik när du skriver detta. Du ger signalen här till kvinnorna att dom inte ska nappa på nån man som skriver i tråden om nätdejting bara för att DU säger att: tro att det bara är att skriva i tråden om nätdejting så ska man få napp "Dvs nu gör ni som jag, Mia_R, säger för vi kvinnor håller ihop eller....."
Men ge dig nu.
I dejtingtråden har det ibland dykt upp en och annan man som i princip bara dyker upp och säger "Hej, jag är en man, jag ser ut såhär och såhär och gillar hästar, vem av er ska jag dejta först?". Dessa män brukar få svaret att det här inte är en dejtingsida och att det krävs mer än att gilla hästar för att vara intressant att dejta. När de får det svaret, då brukar de skriva att alla singelkvinnor är idioter på olika sätt, men att alla här är så dumma i huvudet att de tänker lämna forumet.
Jag kan inte tolka inlägget du citerade som något annat än en mycket kortfattad beskrivning av de männen.
 
Men ge dig nu.
I dejtingtråden har det ibland dykt upp en och annan man som i princip bara dyker upp och säger "Hej, jag är en man, jag ser ut såhär och såhär och gillar hästar, vem av er ska jag dejta först?". Dessa män brukar få svaret att det här inte är en dejtingsida och att det krävs mer än att gilla hästar för att vara intressant att dejta. När de får det svaret, då brukar de skriva att alla singelkvinnor är idioter på olika sätt, men att alla här är så dumma i huvudet att de tänker lämna forumet.
Jag kan inte tolka inlägget du citerade som något annat än en mycket kortfattad beskrivning av de männen.
Haha
och ibland är det inte ens så mkt information. Ibland är det bara ett namn och så undrar personen varför ingen var intresserad och inte har tagit kontakt med hen.
 
Nu är du härskare och bedriver en härskarteknik när du skriver detta. Du ger signalen här till kvinnorna att dom inte ska nappa på nån man som skriver i tråden om nätdejting bara för att DU säger att: tro att det bara är att skriva i tråden om nätdejting så ska man få napp "Dvs nu gör ni som jag, Mia_R, säger för vi kvinnor håller ihop eller....."
På vilket sätt använder hon en härskar teknik, hon riktar sig ju inte ens till en specifik person, hur kan det möjligtvis vara en härskarteknik?
 
Nu är du härskare och bedriver en härskarteknik när du skriver detta. Du ger signalen här till kvinnorna att dom inte ska nappa på nån man som skriver i tråden om nätdejting bara för att DU säger att: tro att det bara är att skriva i tråden om nätdejting så ska man få napp "Dvs nu gör ni som jag, Mia_R, säger för vi kvinnor håller ihop eller....."

Men skojar du?
Vi är några stycken som svarar på dina inlägg i den här tråden, ställer frågor, försöker diskutera, till ingen nytta alls. Du verkar inte det minsta intresserad av att faktiskt diskutera det du skriver om. Det framstår enbart som att du vill trycka till hela högen med kvinnor här som är så himla orättvisa och hemska att inte en enda man får ta plats på forumet.

Problemet är bara att det inte är sanningen, du har fel och du är fullt medveten om det, varför skulle du annars undvika att svara varenda en av oss som försöker få dig att utveckla det du snackar om? Istället maler du på om annat trams som inte har med saken att göra.
 
Senast ändrad:
Nu är du härskare och bedriver en härskarteknik när du skriver detta. Du ger signalen här till kvinnorna att dom inte ska nappa på nån man som skriver i tråden om nätdejting bara för att DU säger att: tro att det bara är att skriva i tråden om nätdejting så ska man få napp "Dvs nu gör ni som jag, Mia_R, säger för vi kvinnor håller ihop eller....."
Har du öht läst dejtingtråden? :confused: De få inlägg jag gjort i den senaste, där det även dök upp en kille som skrev, försökte jag tips honom om hur buke fungerar och att det det inte är så lyckat att försöka ragga i den tråden utan det är bättre att han börjar skriva i olika trådar och lära känna både bukefalisterna och vi honom. Jag förstår inte ens hur du även om du vore asplakat skulle kunna tolka det som härskarteknik.

Varför inte försöka sluta mansplaina, gränsöverskrida, SD-lobba och vara allmänt creepy och uppföra dig som folk om du vill bli tagen på allvar? :idea:
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 775
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp