Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Jag hade tyckt det var ett övertramp oavsett.[/Q
Jag tycker att skillnaden ligger i om folk verkligen argumenterar eller bara raljerar. När en större grupp mer populära användare tillsammans skrattar åt någons åsikt upplever åtminstone jag en obehaglig stämning, även om ingen går till direkta personangrepp.
Det kan väldigt lätt bli fel när en majoritet ska skämta på minoritetens bekostnad.
Å sånt vekar ju ok här............
 
Det är töntigt och totalt meningslöst att komma med en kommentar om manplaining
Möt argumenten istället för sånt trams
Ja, det har jag lärt mig

Det är omöjligt när det är total avsaknad av argument. Enbart subjektiva och generaliserande åsikter.

Du om någon är ett exempel på person som levererar otrevligheter gång på gång och drar ner den så kallade stämningen här.
 
Jag tycker att skillnaden ligger i om folk verkligen argumenterar eller bara raljerar. När en större grupp mer populära användare tillsammans skrattar åt någons åsikt upplever åtminstone jag en obehaglig stämning, även om ingen går till direkta personangrepp.
Det kan väldigt lätt bli fel när en majoritet ska skämta på minoritetens bekostnad.
Men det värsta är ju att någon eller några känner sig mobbade, vuxenmobbning. Då har ju moderatorerna misslyckats kan jag tycka
 
Det är töntigt och totalt meningslöst att komma med en kommentar om manplaining
Möt argumenten istället för sånt trams
Ja, det har jag lärt mig
Det går ju inte att besvara ett inlägg med något annat när en användare svarar på en enkel fråga med ett påstående om hur jag tycker och tänker. Kommunikationen är redan stängd, det går inte att diskutera med vederböranden. Det finns ingen vilja till kommunikation. @Gammeln verkar inte ett dugg intresserad av att lyssna själv eller reflektera, därmed finns ingen grund för kommunikation.
 
1. Man äger inga trådar här på forumet
2. Moderator borde istället ha skickat enskilda varningar till var o en och sagt att de beter sig illa
Om moderatorn skickar varningar till enskilda användare är det något som du inte får kännedom om, moderatorn kanske gjorde just det men tyckte även det var klokt att markera i tråden att det var sluttramsat. Jag förstår faktiskt inte vad det är att haka upp sig på när en moderator gör en markering i en tråd, det är vanligt förekommande när en tråd blir låst för redigering att moderatorn skriver varför, eller att moderatorn varnar i en tråd innan ev åtgärder. Inget att hänga läpp över och definitivt inget som drabbar enbart dig.
 
Det kan jag leva med. Det är ett utslag av dålig humor från min sida, och stt det kliar i ögonen på några stör mig inte. Om någon däremot hade konsekvent skrivit att mina åsikter stör dem eftersom jag uttrycker mig rasistiskt eller elakt (osv) hade jag satt mig och allvarligt funderat på vad jag skriver och står för.
Ger det dig rätten att gå in i trådar och försöka trycka till personer, raljera och driva med andras åsikter?

Killen i mellanstadiet tyckte också han va rolig :grin:
 
Ja visst men du får inget svar :sneaky:
Här så visar du att du har en annan nivå på snuskintegriteten än vad andra här på forumet har.
Det kan faktiskt väcka anstöt att kliva över andras snusknivå.
De var vad du gjorde när du frågade efter kupstorleken.

För att kunna tramsa utan att det blir osmakligt så måste man kunna följa tramskoden.
Om man inte gör det så kommer andra i sällskapet/tråden att känna sig illa till mods.
Tro mig, jag vet allt om det då jag har en osmakligt hög nivå för snusktramsande.
Jag måste alltid lägga band på mig för att det inte skall bli osmakligt för andra.
Det var det som jag misslyckades med när jag blev anklagad för att vara snuskgubbe.
Men jag är kvinna, i alla fall biologiskt.
 
Nej det gjorde inte moderator
Hur vet du att moderatorn inte gjorde det? En moderator säger inte till en TS om den varnar andra användare.

Jag har fått en erinran av @tifo vid ett tillfälle då jag kallade en ny användare för trikåtroll, min motivering till trikåtroll fick tummen upp och inlägget fick vara kvar. Det var några cyklister som var inne och tramsade och bl a kallade @Inte_Ung för troll varpå jag tyckte att trikåtroll kunde hålla tyst.

Inte_Ung och jag har verkligen inte alltid dragit jämnt genom åren, men jag respekterar hennes åsikter och jag tycker allt bättre om henne som person även om jag inte åker på några buketräffar. Jag tror vi är inte allt för olika personligheter, kanske därför vi behövt skava lite på varandra genom åren. :D
 
Det finns ju kvinnor här som sitter här o tycker synd om sig själva. Ältar inlägg efter inlägg, tråd efter tråd. Inte sitter vi män o säger att dom kan flytta till nått annat forum.

Men det är hela tiden så att vi män inte ska ha samma rättigheter här som ni kvinnor. Är det så att ni vill att detta forum bara är till för kvinnor
Den frågan tar du lämpligast upp med @Gunnar det är han som äger forumet o det är han som bestämmer.
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 775
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp