Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Jag känner igen detta! Det var länge sedan nu, minns inte vad tråden handlade om, men jag skrev ett inlägg som gick förbi obemärkt, sen, någon sida längre fram, skrev en annan samma sak som jag hade skrivit och det blev massor av gillningar och positiva kommentarer. Jag orkar inte bry mig, men observerade fenomenet.
Innegänget
 
@Gammeln Jag kunde inte bry mig mindre om du är man eller kvinna. Men dina inlägg är till 90 % tramsinlägg, de flesta uttrycker också en människosyn och som få delar här, så det vore märkligt om du inte stötte på motstånd. Nu kan det ha ändrats senaste tiden, det är sällan jag öppnar dina inlägg nu för tiden.
Återigen försök nu begripa vad jag skriver. Jag bryr mig inte om jag får mothugg det är ju detta man får räkna med här. Däremot vill jag ha samma rättigheter att tramsa i trådar skapade av kvinnor samma rättigheter som kvinnor tramsar i trådar skapade av kvinnor UTAN att få skit för det. Förstår du vad jag menar nu. Om kvinnor inte behöver ta skit för sitt tramsande i trådar skapade av kvinnor varför ska jag behöva det då som man. Jag vidhåller att det beror på kön och att ni tycker det är ok att en grupp kvinnor gör ner en man men att det inte är lika ok att göra ner en kvinna. För då begår man ett "brott" mot sitt eget kön. Å det ser inte bra ut
 
Återigen försök nu begripa vad jag skriver. Jag bryr mig inte om jag får mothugg det är ju detta man får räkna med här. Däremot vill jag ha samma rättigheter att tramsa i trådar skapade av kvinnor samma rättigheter som kvinnor tramsar i trådar skapade av kvinnor UTAN att få skit för det. Förstår du vad jag menar nu. Om kvinnor inte behöver ta skit för sitt tramsande i trådar skapade av kvinnor varför ska jag behöva det då som man. Jag vidhåller att det beror på kön och att ni tycker det är ok att en grupp kvinnor gör ner en man men att det inte är lika ok att göra ner en kvinna. För då begår man ett "brott" mot sitt eget kön. Å det ser inte bra ut
Menar du att du inte FÅR skämta med andra användare eller att de inte förstår att dina skämt är skämt?
 
Där de kan frodas och tycka synd om sig själva, liksom?
Det finns ju kvinnor här som sitter här o tycker synd om sig själva. Ältar inlägg efter inlägg, tråd efter tråd. Inte sitter vi män o säger att dom kan flytta till nått annat forum.

Men det är hela tiden så att vi män inte ska ha samma rättigheter här som ni kvinnor. Är det så att ni vill att detta forum bara är till för kvinnor
 
Återigen försök nu begripa vad jag skriver. Jag bryr mig inte om jag får mothugg det är ju detta man får räkna med här. Däremot vill jag ha samma rättigheter att tramsa i trådar skapade av kvinnor samma rättigheter som kvinnor tramsar i trådar skapade av kvinnor UTAN att få skit för det. Förstår du vad jag menar nu. Om kvinnor inte behöver ta skit för sitt tramsande i trådar skapade av kvinnor varför ska jag behöva det då som man. Jag vidhåller att det beror på kön och att ni tycker det är ok att en grupp kvinnor gör ner en man men att det inte är lika ok att göra ner en kvinna. För då begår man ett "brott" mot sitt eget kön. Å det ser inte bra ut
Fast det behöver ju verkligen inte handla om kön, snarare att man har olika relationer till olika människor och därmed olika förhållningssätt. Om min arbetskollega jag känt sen jag började och som jag gillar väldigt mycket lägger armen om mig och säger: Hej snygging så är det helt okej. När min nya kollega, som jag knappt känner och som kommit en timme försent gör samma sak är det bara obehagligt och inställsamt oavsett kön. Om jag "känner" en användare, har en förståelse för hur personen brukar skriva och uttrycka sig är det betydligt enklare att läsa in något som ett skämt än från en användare som brukar "skämta" genom att fråga om bröststorlek.
 
Det finns ju kvinnor här som sitter här o tycker synd om sig själva. Ältar inlägg efter inlägg, tråd efter tråd. Inte sitter vi män o säger att dom kan flytta till nått annat forum.

Men det är hela tiden så att vi män inte ska ha samma rättigheter här som ni kvinnor. Är det så att ni vill att detta forum bara är till för kvinnor
Finns det ett "vi män" och "ni kvinnor" här alltså? Du tror inte att ditt problem är att du utalar dig konsekvent utifrån perspektivet "jag som man" snarare än "jag som individ". Du gör dig till talesperson för alla män på det här forumet just nu vet du verkligen exakt vad de tycker?
 
Finns det ett "vi män" och "ni kvinnor" här alltså? Du tror inte att ditt problem är att du utalar dig konsekvent utifrån perspektivet "jag som man" snarare än "jag som individ". Du gör dig till talesperson för alla män på det här forumet just nu vet du verkligen exakt vad de tycker?
Precis som kvinnor i grupp här när dom tycker det är ok att trycka ner en man men inte en kvinna för samma åsikt eller samma trams. Det är så jävla irriterande o smaklös
 
Om en person ständigt bli angripen för "sina åsikter" av ett helt drev, då är det mobbing
Kalla det va du vill

Det finns människor som är känsliga för den typen av behandling på nätet

Det är ju det jag funderar över.
Angripen för sina åsikter - dvs folk håller inte med utan argumenterar för sin ståndpunkt. Jag begriper inte riktigt hur man kan vara känslig för det eller kalla det för mobbning. För mig går gränsen solklart vid personangrepp.

Du får hemskt gärna förklara hur du menar att en diskussion med olika ståndpunkt utan personangrepp kan bli till mobbning eller att man är känslig för att andra har andra åsikter. Jag fattar nämligen inte det
 
Det är viktigt för en del kvinnor här. För dessa är det tabu att i en grupp kvinnor trycka ner en annan kvinna för dess åsikt medans det är ok att en grupp kvinnor trycker ner en man för samma åsikt

Trycka ner?
Det finns ju tex både män och kvinnor som tycker att SD är toppen. De argumenteras emot på precis samma sätt oavsett kön. Eller menar du att kvinnliga SD sympatisörer behandlas på annat vis?
 
Återigen försök nu begripa vad jag skriver. Jag bryr mig inte om jag får mothugg det är ju detta man får räkna med här. Däremot vill jag ha samma rättigheter att tramsa i trådar skapade av kvinnor samma rättigheter som kvinnor tramsar i trådar skapade av kvinnor UTAN att få skit för det. Förstår du vad jag menar nu. Om kvinnor inte behöver ta skit för sitt tramsande i trådar skapade av kvinnor varför ska jag behöva det då som man. Jag vidhåller att det beror på kön och att ni tycker det är ok att en grupp kvinnor gör ner en man men att det inte är lika ok att göra ner en kvinna. För då begår man ett "brott" mot sitt eget kön. Å det ser inte bra ut

Det du har missat är att om du tex frågar om kupstorlek så är det är ett övertramp även om du menade det som trams. Kan du fatta att det är ett övertramp?
 
Menar du att du inte FÅR skämta med andra användare eller att de inte förstår att dina skämt är skämt?
Håll inte på och slingra dig nu. Lyssna nu på vad jag säger: Ni tycker det är ok att en grupp kvinnor gör ner en man men att det inte är lika ok att göra ner en kvinna. För då begår man ett "brott" mot sitt eget kön. Å det ser inte bra ut
 
Fast det behöver ju verkligen inte handla om kön, snarare att man har olika relationer till olika människor och därmed olika förhållningssätt. .
Jo faktiskt, här handlar det om just kön (eftersom det anses bland vissa användare här) att detta forum är till för kvinnor och att detta forum är deras andningshål
 
Nej, för att de uttalar sig inte för alla kvinnor, utan utifrån ett jämställdhetsperspektiv vilket är två helt olika saker.
Finns inget jämställt alls i det hela när ni kvinnor tycker att det är ok att trycka ner en man men inte en kvinna för samma åsikt eller samma trams
 
Det är ju det jag funderar över.
Angripen för sina åsikter - dvs folk håller inte med utan argumenterar för sin ståndpunkt. Jag begriper inte riktigt hur man kan vara känslig för det eller kalla det för mobbning. För mig går gränsen solklart vid personangrepp.

Du får hemskt gärna förklara hur du menar att en diskussion med olika ståndpunkt utan personangrepp kan bli till mobbning eller att man är känslig för att andra har andra åsikter. Jag fattar nämligen inte det
Vet du vad, nästa gång jag ser det hända, då taggar jag dig så kan du själv avgöra om debatten är schysst eller ej.
 
UGH ... 6-4 till Cubs (bottom of 8th inning) ... nu gar jag ut!

Jag fattar noll och ingenting om baseball (brännboll american style
Och jag då.
P.g.a. sömnstörning.
Jag sover när jag blir trött och är vaken när jag sovit färdigt.
Och det kan bli litet hur som helst under dygnet.

Säg till nästa gång så kan vi vara sömnlösa tillsammans! :)

PS. Jäklar att Cubs vann, en legend är död.:mad:
 
Trycka ner?
Det finns ju tex både män och kvinnor som tycker att SD är toppen. De argumenteras emot på precis samma sätt oavsett kön. Eller menar du att kvinnliga SD sympatisörer behandlas på annat vis?
Mitt resonemang har inget med SD eller politik överhuvudtaget att göra
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 136
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 775
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp