Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Ja om man använder en härskarteknik.
Lilla gubben, nu har du allt glömt att ta dina mediciner igen. Du ska inte försöka förstå eller förklara för oss bättre vetande hur saker och ting fungerar eller hänger ihop, sitt på ditt rum och titta på gamla svartvita repriser istället och överlåt tänkandet till oss som kan det bättre. Så, så, inte drägla och tänka på småflickor som är alldeles för unga för gamla gubbslem, torka dig om munnen och händerna på täcket.

Om jag hade skrivit om dig så hade jag kallat det för härskarteknik, att förminska och dumförklara sin motståndare.

Är jag seriös om jag skriver så? Nej.
Är det ett sånt klimat jag vill ha på forumet? Nej
Tycker jag så? Nej.
Tar jag hänsyn till dina känslor och åsikter? Nej.
Är det mobbing? Ja.
 
Vissa 'outar' sig själva genom att referera till sitt kön, tex @Gammeln hade väl en tråd om någon kvinna h(a)n träffat och ville vet hur h(a)n skulle gå vidare. Vad jag kunde se var det ingen
som raljerade eller tryckte ner h(a)n? .
Jo det var Nebraska som raljerade över att jag var rasist och misogyn i den första tråden där jag hade span på en kvinna och några gillade detta. Men den tråden togs bort så det var därför du inte såg nått om detta. Den andra tråden var som du påpekade trevlig :)
 
På vilket sätt använder hon en härskar teknik, hon riktar sig ju inte ens till en specifik person, hur kan det möjligtvis vara en härskarteknik?
Jag har gått härskarkursen och det behöver inte vara riktat på en specifik person det kan lika gärna vara riktat mot en grupp
 
Ger det dig rätten att gå in i trådar och försöka trycka till personer, raljera och driva med andras åsikter?

Killen i mellanstadiet tyckte också han va rolig :grin:

Om du tycker att jag jag går över gränsen hoppas jag du anmäler mina inlägg. Sen kan jag tycka att du borde vara lite ödmjukare, jag har hittills inte lyckats bli bannad eller varnad en enda gång. Man ska inte kasta sten i glashus.
 
Senast ändrad:
Kan inte du hämta fram de inläggen?
Jag är jättenyfiken faktiskt för det är ett intressant fenomen.

Så någon kopierade ditt inlägg och postade under sitt eget namn i samma tråd? :crazy: Var det ingen som reagerade på att inlägget var en kopia?

Vad är det för tråd och inlägg vi pratar om egentligen? Lättaste sättet att förstå vad som hände skulle ju vara om man kunde se inläggen.
Tyvärr har jag inte kvar länkarna till trådarna och glömt bort exakt vilka trådar det är, men det har inträffat och det är därför som jag undrar. Var ju ett tag sedan det hände, så inget som händer så ofta som tur är.
 
Nu har jag inte läst hela tråden.

Om man som mig 'Ny(har lurkat samt haft en annan användare sen typ 2007), inte många inlägg, inte värst bra att uttrycka sig i skrift osv, ändå vill skriva vad man personligen känner inom ett ämne vare sig det är häst,hund, vuxen eller en annan het disskution. Så får man alltid vara väldigt försiktig om ens egen åsikt går emot en välkänd användare annars har du snart en hel drös med folk efter dig som knappt ens läst vad du skrivit.
Och vänder man på det och man håller med en ''bukekändis:p'' så får blir man med i ''hemliga klubben'' för en dag.

Man måste alltid skriva, som jag lärde mig i en annan het tråd, ''jag tror'' ''jag tycker'' typ tio gånger varje mening, för då kan folk inte hoppa på dig på samma sätt.
Det känns nära på alltid som om folk här inne vill vrida och vända på vad man skriver för att få det till något dåligt. Vill dom vara bror duktig eller ''sätta dit någon''. Ska inte bara läsa vad folk skriver, och om det är dåligt uttryckt försöka förstå vad hen menar istället för att haka upp sig på en dålig mening.

Jag kan diskutera friskt men användare och sedan hålla med dom i en annan fråga. Man behöver inte hysa agg bara för att X inte höll med mig här.
Kommer inte ihåg vad frågan var om men jag och en användare var oeniga om något i en tråd samtidigt som vi skrev i en annan om bästa sätt att få bort hår på fiffin:o
 
Senast ändrad:
Jag antar att det är viktigt för dig med gillande eftersom du skriver ovan att du ser det när du scrollar genom trådarna. Jag tänker inte ens på det sättet dvs om jag scrollar en tråd ser och tänker jag inte ens på gillande.
Och jag har aldrig funderat på varför andra fått fler gillanden än mig.
Nej det är inte viktigt för mig, jag brukar bara lägga märke till detaljer utan att ens tänka på det. Sen gillar jag att diskutera saker utan att de är viktiga för mig som person.
 
Går det ens att läsa ett inlägg utan att tolka det? :confused: Varför skriva något om ingen får tolka det?
Mvh Uppriktigt Förbryllad Forumläsare
Man kanske inte alltid ska tolka allt så bokstavligt talat. Det finns ju dom som både skämtar och använder sig av ironi/sarkasm i sina texter och tolkar man det då bokstavligt är det inte undra på att det blir fel. Just saying. :sneaky:
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 773
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp