Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Nu har jag inte läst hela tråden.

Om man som mig 'Ny, inte många inlägg, inte värst bra att uttrycka sig i skrift osv, ändå vill skriva vad man personligen känner inom ett ämne vare sig det är häst,hund, vuxen eller en annan het disskution. Så får man alltid vara väldigt försiktig om ens egen åsikt går emot en välkänd användare annars har du snart en hel drös med folk efter dig som knappt ens läst vad du skrivit.
Och vänder man på det och man håller med en ''bukekändis:p'' så får blir man med i ''hemliga klubben'' för en dag.

Man måste alltid skriva, som jag lärde mig i en annan het tråd, ''jag tror'' ''jag tycker'' typ tio gånger varje mening, för då kan folk inte hoppa på dig på samma sätt.
Det känns nära på alltid som om folk här inne vill vrida och vända på vad man skriver för att få det till något dåligt. Vill dom vara bror duktig eller ''sätta dit någon''. Ska inte bara läsa vad folk skriver, och om det är dåligt uttryckt försöka förstå vad hen menar istället för att haka upp sig på en dålig mening.

Jag kan diskutera friskt men användare och sedan hålla med dom i en annan fråga. Man behöver inte hysa agg bara för att X inte höll med mig här.
Kommer inte ihåg vad frågan var om men jag och en användare var oeniga om något i en tråd samtidigt som vi skrev i en annan om bästa sätt att få bort hår på fiffin:o

Det man ska akta sig för är att få sin åsikt att verka allmängiltig.

Det är därför man bör vara noga med "jag tror". Eller för den delen "jag vet" men då med lämplig källhänvisning.

Vi är många som ramlar i den gropen med jämna mellanrum, det är bara att klättra upp, borsta av sig och göra om.

Jag tycker det har varit grym träning inför mina tråkiga måste-kurser på komvux, jag tar utmaningen i att övertyga läraren om att jag har rätt :D Läser på distans så det är mycket skriftligt.

Hur man framför sina argument här är viktigare än på många andra forum och det tror jag beror på den stora andelen högutbildade :) Jag gillar utmaningen!
 
Nu har jag inte läst hela tråden.

Om man som mig 'Ny, inte många inlägg, inte värst bra att uttrycka sig i skrift osv, ändå vill skriva vad man personligen känner inom ett ämne vare sig det är häst,hund, vuxen eller en annan het disskution. Så får man alltid vara väldigt försiktig om ens egen åsikt går emot en välkänd användare annars har du snart en hel drös med folk efter dig som knappt ens läst vad du skrivit.
Och vänder man på det och man håller med en ''bukekändis:p'' så får blir man med i ''hemliga klubben'' för en dag.

Man måste alltid skriva, som jag lärde mig i en annan het tråd, ''jag tror'' ''jag tycker'' typ tio gånger varje mening, för då kan folk inte hoppa på dig på samma sätt.
Det känns nära på alltid som om folk här inne vill vrida och vända på vad man skriver för att få det till något dåligt. Vill dom vara bror duktig eller ''sätta dit någon''. Ska inte bara läsa vad folk skriver, och om det är dåligt uttryckt försöka förstå vad hen menar istället för att haka upp sig på en dålig mening.

Jag kan diskutera friskt men användare och sedan hålla med dom i en annan fråga. Man behöver inte hysa agg bara för att X inte höll med mig här.
Kommer inte ihåg vad frågan var om men jag och en användare var oeniga om något i en tråd samtidigt som vi skrev i en annan om bästa sätt att få bort hår på fiffin:o
Det ska egentligen inte behöva vara så, att man ska behöva vara försiktig med vilken åsikt man har.
Tyvärr verkar det som några hellre vill tjafsa än att diskutera, fast det är då ignorera knappen kommer till användning så man slipper dom. Lite synd på ett sätt att det ska behövas, men men..
 
Nu har jag inte läst hela tråden.

Om man som mig 'Ny(har lurkat samt haft en annan användare sen typ 2007), inte många inlägg, inte värst bra att uttrycka sig i skrift osv, ändå vill skriva vad man personligen känner inom ett ämne vare sig det är häst,hund, vuxen eller en annan het disskution. Så får man alltid vara väldigt försiktig om ens egen åsikt går emot en välkänd användare annars har du snart en hel drös med folk efter dig som knappt ens läst vad du skrivit.
Och vänder man på det och man håller med en ''bukekändis:p'' så får blir man med i ''hemliga klubben'' för en dag.

Man måste alltid skriva, som jag lärde mig i en annan het tråd, ''jag tror'' ''jag tycker'' typ tio gånger varje mening, för då kan folk inte hoppa på dig på samma sätt.
Det känns nära på alltid som om folk här inne vill vrida och vända på vad man skriver för att få det till något dåligt. Vill dom vara bror duktig eller ''sätta dit någon''. Ska inte bara läsa vad folk skriver, och om det är dåligt uttryckt försöka förstå vad hen menar istället för att haka upp sig på en dålig mening.

Jag kan diskutera friskt men användare och sedan hålla med dom i en annan fråga. Man behöver inte hysa agg bara för att X inte höll med mig här.
Kommer inte ihåg vad frågan var om men jag och en användare var oeniga om något i en tråd samtidigt som vi skrev i en annan om bästa sätt att få bort hår på fiffin:o
Det handlar inte om att hoppa på. Om du skriver att "jag tycker att blå är en ful färg" så betyder det just att det är din åsikt och din syn på det hela. Om du skriver att "blå är en ful färg" då framför det som en sanning eller ett fakta. Om du framför något som om det är ett fakta då kommer du troligen få underbygga det med referenser och källor. Om det är din åsikt så behövs inga referenser eller källor eftersom du är den enda som kan veta vad du tycker. Fakta och åsikter väger olika tungt i en diskussion.
 
Senast ändrad:
Det behöver jag inte, du gör det så bra själv. :idea:
Men se där nu begick du ett fel mot mig beroende på att jag är man och det kan du inte erkänna så då kontrar du med en spydig kommentar istället.

Om jag däremot eller nån annan man här hade börjat sitt inlägg med till dig eller nån annan kvinna här med "Lilla gumman,...." så hade du/ni kvinnor skrikit i högan sky och kallat mig eller den man som skrivit Lilla gumman för sexistisk, mansgris eller dylikt. Men är du kvinna som säger lilla gubben till mig då är det bara helt ok eller hur. Återigen ett exempel på att likabehandling INTE gäller beroende på kön. Å det var ju faktiskt nån som hade skrivit lilla gumman och det gillades minsann inte av en kvinna här och innegänget kom till undsättning för att ytterligare trycka ner den man som skrev detta
 
Det man ska akta sig för är att få sin åsikt att verka allmängiltig.

Det är därför man bör vara noga med "jag tror". Eller för den delen "jag vet" men då med lämplig källhänvisning.

Vi är många som ramlar i den gropen med jämna mellanrum, det är bara att klättra upp, borsta av sig och göra om.

Jag tycker det har varit grym träning inför mina tråkiga måste-kurser på komvux, jag tar utmaningen i att övertyga läraren om att jag har rätt :D Läser på distans så det är mycket skriftligt.

Hur man framför sina argument här är viktigare än på många andra forum och det tror jag beror på den stora andelen högutbildade :) Jag gillar utmaningen!
(delvis kl)

Jag håller med dig! Diskussionerna här håller ofta en väldigt hög nivå för att vara ett internetforum. Uttrycker man sig klumpigt så kan man räkna med att någon pekar ut det och frågar hur man tänkte där. Är man inte van vid det så känns det säkert onödigt hårt! Jag tycker som du att det är trevligt, och är man med på noterna så är det väldigt givande att delta i diskussioner på buke. Jag är inte speciellt aktiv men har delat mina åsikter i några trådar, där jag har fått motrepliker som verkligen fått mig att tänka till och fundera över vad jag egentligen tycker och hur jag ska uttrycka mig. Jag uppskattar det!
 
Men se där nu begick du ett fel mot mig beroende på att jag är man och det kan du inte erkänna så då kontrar du med en spydig kommentar istället.

Om jag däremot eller nån annan man här hade börjat sitt inlägg med till dig eller nån annan kvinna här med "Lilla gumman,...." så hade du/ni kvinnor skrikit i högan sky och kallat mig eller den man som skrivit Lilla gumman för sexistisk, mansgris eller dylikt. Men är du kvinna som säger lilla gubben till mig då är det bara helt ok eller hur. Återigen ett exempel på att likabehandling INTE gäller beroende på kön. Å det var ju faktiskt nån som hade skrivit lilla gumman och det gillades minsann inte av en kvinna här och innegänget kom till undsättning för att ytterligare trycka ner den man som skrev detta
Nu tramsar du igen, klart man inte kan ta dig på allvar när du själv inte är seriös i dina inlägg.
 
Men se där nu begick du ett fel mot mig beroende på att jag är man och det kan du inte erkänna så då kontrar du med en spydig kommentar istället.

Om jag däremot eller nån annan man här hade börjat sitt inlägg med till dig eller nån annan kvinna här med "Lilla gumman,...." så hade du/ni kvinnor skrikit i högan sky och kallat mig eller den man som skrivit Lilla gumman för sexistisk, mansgris eller dylikt. Men är du kvinna som säger lilla gubben till mig då är det bara helt ok eller hur. Återigen ett exempel på att likabehandling INTE gäller beroende på kön. Å det var ju faktiskt nån som hade skrivit lilla gumman och det gillades minsann inte av en kvinna här och innegänget kom till undsättning för att ytterligare trycka ner den man som skrev detta
Fast hon skrev ju lilla gubben i ett avsnitt som visade på vad det innebär med härskartekniker.
Du måste ju läsa inläggen innan du kritiserar
 
Men se där nu begick du ett fel mot mig beroende på att jag är man och det kan du inte erkänna så då kontrar du med en spydig kommentar istället.

Om jag däremot eller nån annan man här hade börjat sitt inlägg med till dig eller nån annan kvinna här med "Lilla gumman,...." så hade du/ni kvinnor skrikit i högan sky och kallat mig eller den man som skrivit Lilla gumman för sexistisk, mansgris eller dylikt. Men är du kvinna som säger lilla gubben till mig då är det bara helt ok eller hur. Återigen ett exempel på att likabehandling INTE gäller beroende på kön. Å det var ju faktiskt nån som hade skrivit lilla gumman och det gillades minsann inte av en kvinna här och innegänget kom till undsättning för att ytterligare trycka ner den man som skrev detta

Poängen som @Mia_R så klart och tydligt försökte förmedla flög rakt över huvudet på dig va? Eller skiter du bara i resten av inlägget? :grin:


(såg nu att jag inte var först på den bollen)
 
Man kanske inte alltid ska tolka allt så bokstavligt talat. Det finns ju dom som både skämtar och använder sig av ironi/sarkasm i sina texter och tolkar man det då bokstavligt är det inte undra på att det blir fel. Just saying. :sneaky:

Om man försöker skämta, och ens läsare inte blir roade eller ens fattar att det är det man försöker göra, så skulle jag nog börja fundera på hur det står till med min komiska förmåga. Och kanske börja markera med smileys när jag skämtar, om jag vet med mig att folk inte ser skillnad på när jag skämtar och när jag menar allvar.
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 774
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp