Bukefalos - ett forum för nätkärlek.

Jag är ju också lite periodare men just nu är jag hyfsat aktiv! Men U tiden glömmer man ju inte. Är imponerad äver att @ullo inte slängde ut oss allihop haha. Det var nog @Stefffie och hennes mad ps skills som gjorde det! Annars så var det ju laika, Murre och bladlus som var med oss och flamsade runt mest. Sedan var det ju hon från norrland? Squarepants eller något? Och hamilton såklart. Sen börjar mitt minne bli lite dåligt också..

Herregud vilket bra namnminne du har! @squarepants är inte från norrland dock, om hon inte flyttat sedan jag var och jagade hos henne för en vecka sen :D Men jag vet vem du tänker på, S-nånting.. Bodde långt upp i Norrland, pratade med lite finsk brytning och älskade HIM vill jag minnas :p

Så himla komiskt, när jag flyttade till Stockholm visade det sig att jag och @bladlus bodde bara en gata ifrån varandra. Vi umgicks rätt friskt under de 5 åren jag bodde där, och hörs fortfarande :)
Laika träffade jag på buketräffen där bl a @Red_Chili och Lady_Hamilton var med typ.. 2005? Visst var det några fler bukare med då? Var det Murre som tävlade/tävlar fälttävlan? Har för mig att hon var med.. Att vi var hemma hos henne t om?
Vi var i Stockholm på klassresa i nian i alla fall och våra lärare var så oroliga för att vi skulle träffa "några vi bara skrivit med på nätet" :D

Herregud vilket bra namnminne du har! @squarepants är inte från norrland dock, om hon inte flyttat sedan jag var och jagade hos henne för en vecka sen :D Men jag vet vem du tänker på, S-nånting.. Bodde långt upp i Norrland, pratade med lite finsk brytning och älskade HIM vill jag minnas :p

Så himla komiskt, när jag flyttade till Stockholm visade det sig att jag och @bladlus bodde bara en gata ifrån varandra. Vi umgicks rätt friskt under de 5 åren jag bodde där, och hörs fortfarande :)
Laika träffade jag på buketräffen där bl a @Red_Chili och Lady_Hamilton var med typ.. 2005? Visst var det några fler bukare med då? Var det Murre som tävlade/tävlar fälttävlan? Har för mig att hon var med.. Att vi var hemma hos henne t om?
Vi var i Stockholm på klassresa i nian i alla fall och våra lärare var så oroliga för att vi skulle träffa "några vi bara skrivit med på nätet" :D

@Murray tavlar falttavlan ja, och jag tror hon var med pa buketraffen, for jag vill minnas att jag fick nagra fejkade fylleSMS typ klockan fyra en lordagseftermiddag fran henne :angel:

Kom på en grej till som varit jättebra med Buke för mig personligen: jag har lärt mig massor om NPF. Både av det folk berättat om det och av när jag ser hur de som har något NPF resonerar och reagerar i trådar här.

(Blir i några fall irriterad när folk hackar på några som inte berättat om NPF, kanske inte är diagnosticerade eller ens utredda - men som ändå uppenbart har lite knutar när det gäller det sociala spelet. De förtjänar inte att hackas på men det är ändå några - alltid samma personer - som gärna ger sig på de här personerna alt visar väldigt lite tålamod).

Jag tror förresten att jag har löst gåtan om maffian och innegänget:

När man har hängt här i 10-15 år så har man hittat kompisar. Eller åtminstone ett par likasinnade. Säkert träffat någon av dem också. Jag kan navigera mellan användarna och vet vilka som oftast håller med och vilka som definitivt inte gör det. Vi vet vilka som trollar. Är en vän i nöd så backar vi upp, pushar och lotsar. Det handlar inte om maffia - det handlar om vänskap.

Det är svårt att hänga på samma ställa i 10 år utan att relationer växer fram, och det är tråkigt när nya/andra användare pekar ut gamla rävar som en maffia bara för att de känner varandra. Det är inte en slump att vi skriker rakt ut när @mandalaki försvinner i flera veckor eller att folk ber om lov för att få byta avatar. :o

Jag tänker också att det inom bukekulturen finns en viss status att "vara gammal i gemet", precis som inom många andra kulturer. Efter ett visst antal år eller inlägg så hamnar man där oavsett om man vill det eller inte ;)

@Blueberry Många i tråden tar upp vilka fina vänskaper de odlat. Medan andra tycker att det är fel och maffia för att just sådana vänskaper uppstått. Inte heller jag förstår hur Buke skulle kunna vara undantaget från att det skapas relationer där människor träffas regelbundet.

(Fast att det skreks efter mig har jag svårt att tro.;) Jag hade paus i tio månader, någon gång där fick jag besked om att någon skapat en efterlysningstråd här. Det var nog allt. Och jag tycker att det är skönt och sunt att även den tjatigaste stammis :angel: kan vara borta utan att folk bryr sig nämnvärt. Därför efterlyser jag själv sällan någon när sådana trådar dyker upp, jag tycker att det är naturligt att folk kommer och går här.)

@Blueberry Många i tråden tar upp vilka fina vänskaper de odlat. Medan andra tycker att det är fel och maffia för att just sådana vänskaper uppstått. Inte heller jag förstår hur Buke skulle kunna vara undantaget från att det skapas relationer där människor träffas regelbundet.

(Fast att det skreks efter mig har jag svårt att tro.;) Jag hade paus i tio månader, någon gång där fick jag besked om att någon skapat en efterlysningstråd här. Det var nog allt. Och jag tycker att det är skönt och sunt att även den tjatigaste stammis :angel: kan vara borta utan att folk bryr sig nämnvärt. Därför efterlyser jag själv sällan någon när sådana trådar dyker upp, jag tycker att det är naturligt att folk kommer och går här.)

Någon:( (det var ju jag, du och Niffe var borta!!!!!!!)

Jag är så mycket Florence, jag gillar att veta att folk är borta för att de har annat för sig, jag blir så hypokondrisk annars och tror alla drabbats av dödliga sjukdomar.

Någon:( (det var ju jag, du och Niffe var borta!!!!!!!)

Jag är så mycket Florence, jag hillar att veta att folk är borta för att de har annat för sig, jag blir så hypokondrisk annars och tror alla drabbats av dödliga sjukdomar.
Ja det var du! Fast det visste jag ju inte när jag blev tipsad om tråden. :)

Sjukdomen jag drabbats av var Obegriplicus Modereringus Fatigue. Så jag sjukskrev mig från Buke ett tag. :)

Vad gäller Bukefalister som plötsligt saknas har vi ju tyvärr ett exempel relativt nyligen där hen verkligen hamnat i en hemsk situation. När man umgås så mycket som en del av oss gör här tycker jag det är sunt om man ändå undrar var någon tagit vägen om hen försvinner tvärt.

Om något händer mig kommer några Bukefalister som jag känner IRL också att få veta, särbon har en lista på vilka som ska kontaktas.

Vad gäller Bukefalister som plötsligt saknas har vi ju tyvärr ett exempel relativt nyligen där hen verkligen hamnat i en hemsk situation. När man umgås så mycket som en del av oss gör här tycker jag det är sunt om man ändå undrar var någon tagit vägen om hen försvinner tvärt.

Om något händer mig kommer några Bukefalister som jag känner IRL också att få veta, särbon har en lista på vilka som ska kontaktas.
Sånt här fattar aldrig jag för än det skrivs svart på vitt. Hoppas det ordnade sig?

Jag anvander Buke som bade spraklarare, personlig tranare (Beach-traden), basta kompis och lite allman inspirator sadar. Har lar jag mig hur varlden fungerar, har haller jag svenskan vid liv trots att jag bor utomlands, och har far jag en chans att prata om saker som intresserar mig enormt men som jag kanske inte har vanner som intresseras av. Jag far en rejal skopa perspektiv pa tillvaron och en hel massa intressanta infallsvinklar pa saker och ting, som jag ofta tar med mig ut fran Buke och diskuterar med folk i min bekantskapskrets.

Kande mig ratt Buke-trott for ett tag sedan och skriver nog inte lika mycket nu som jag gjorde ett slag, men jag slinker in nastan dagligen och for att lasa och lata hjarnan fa sin dagliga utmaning! Sa fort nagot stort hander i varlden letar jag mig in pa Buke for att se vad som sags om saken dar. Ar relativt overtygad om att jag hade varit en mycket trakigare, mer obildad och mindre nyanserad manniska om inte Buke fanns.

Precis som en del andra haller jag mig fran att skriva i de allra skarpaste debatt-tradarna, da jag inte riktigt har sjalvfortroendet eller tiden for det, men tycker anda ofta att de ar de mest intressanta och utvecklande tradarna som finns att tillga.

Någon som hört av @Lyan på sistone?

Liknande trådar

• Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Oseriös avel 2023