Bukefalos - ett forum för nätkärlek.

@Blueberry Många i tråden tar upp vilka fina vänskaper de odlat. Medan andra tycker att det är fel och maffia för att just sådana vänskaper uppstått. Inte heller jag förstår hur Buke skulle kunna vara undantaget från att det skapas relationer där människor träffas regelbundet.

(Fast att det skreks efter mig har jag svårt att tro.;) Jag hade paus i tio månader, någon gång där fick jag besked om att någon skapat en efterlysningstråd här. Det var nog allt. Och jag tycker att det är skönt och sunt att även den tjatigaste stammis :angel: kan vara borta utan att folk bryr sig nämnvärt. Därför efterlyser jag själv sällan någon när sådana trådar dyker upp, jag tycker att det är naturligt att folk kommer och går här.)
Fast nej. Jag saknade dig mycket när du var borta, himla märkligt egentligen. Jag menar, jag känner ju knappast nån här IRL men det betyder visst mkt när nån försvinner bara sådär! Så gör helst inte om det! :arghh:

Så himla härliga ni är! @Stefffie @AraSlei och alla från U-tiden. Det var en helt fantastiskt roligt tid och minns fortfarande en del smeknamn för mig, piff o muff o allt.

Jag har inget minne av att vi åt kanelbullar hos mig, inte några fejkade fyllesms heller, haha. Däremot minns jag buketräffarna. En då vi möttes på Donken vid centralen, en fika i park utanför Solna och en lunch i Hötorgshallen då @Red_Chili s kompis åt upp en halväten kvarlämnad kebab för att slippa köpa egen mat :p.

Jag har tom varit så duktig på att inte slarva bort mina telefoner genom åren att jag har något nummer kvar sparat på bland annat @AraSlei , @lovely_piff , L*L, @Hallonsoda mfl :D

Dags för en återträff kanske?

Så himla härliga ni är! @Stefffie @AraSlei och alla från U-tiden. Det var en helt fantastiskt roligt tid och minns fortfarande en del smeknamn för mig, piff o muff o allt.

Jag har inget minne av att vi åt kanelbullar hos mig, inte några fejkade fyllesms heller, haha. Däremot minns jag buketräffarna. En då vi möttes på Donken vid centralen, en fika i park utanför Solna och en lunch i Hötorgshallen då @Red_Chili s kompis åt upp en halväten kvarlämnad kebab för att slippa köpa egen mat :p.

Jag har tom varit så duktig på att inte slarva bort mina telefoner genom åren att jag har något nummer kvar sparat på bland annat @AraSlei , @lovely_piff , L*L, @Hallonsoda mfl :D

Dags för en återträff kanske?

Vi åt kanelbullar hos dig efter att vi varit på lunchen i Hötorgshallen :D Ni bodde väl i ett litet mysigt hus utanför stan?
Minns också @Red_Chili s kompis som åt den där kebaben :rofl: Han var lika glad för det.

Haha, men åh! Jag har faktiskt kvar samma nummer, men har tyvärr tappat bort många nummer längs vägen.

Det hade varit superkul med återträff! Lady_Hamilton befinner sig på andra sidan jordklotet tyvärr, och vägrar komma hem :mad:

Skrattar fortfarande åt den där kebaben :laugh:

Men gud, inget minne av den där fika men ja vi bodde en bit utanför i ett gult stenhus.

Skulle inte sagt det om numret :devil::rofl: @AraSlei

Skrattar fortfarande åt den där kebaben :laugh:

Men gud, inget minne av den där fika men ja vi bodde en bit utanför i ett gult stenhus.

Skulle inte sagt det om numret :devil::rofl: @AraSlei

Med en liten mysig trädgård har jag för mig också, och en liten stentrappa upp? Har för mig att din mamma var hemma också :D

Hahaha, vad paff jag blev! :rofl:

@AraSlei Haha, ja herregud hur minns du detta? Stentrappan med staketet jag stoppade in huvudet emellan som liten och fastnade. Och mamma som till slut fick bända järnpinnarna för att få loss mig, det brukade hon vara duktig på att berätta :p

Haha, roligt, kanske ska busa lite med de andra :laugh:

@AraSlei Haha, ja herregud hur minns du detta? Stentrappan med staketet jag stoppade in huvudet emellan som liten och fastnade. Och mamma som till slut fick bända järnpinnarna för att få loss mig, det brukade hon vara duktig på att berätta :p

Haha, roligt, kanske ska busa lite med de andra :laugh:

Haha, jag vet inte? Ni hade väl en himla fin stentrappa kanske :D
Haha, stackare!

Ja, gör det! :D

Jag är kanske inte jätteaktiv - men Buke har gett mig massor.
Jag läser en hel del till och från även om jag inte skriver själv, och tycker det är underbart hur Buke ställer upp för de som behöver det.:heart
Det känns tryggt på något sätt, att veta att om det händer något så finns alltid Buke där.:heart

Ulvlekarna deltar jag regelbundet i och älskar, en del tramstrådar och så vidare.:love:
Secret Santa och EsterBunny :love:

Minns faktiskt inte varför jag reggade mig från början - men när jag upptäckte ulvlekarna så började jag våga skriva mer, det minns jag. Minns att den första leken jag hittade så var det @Heulwen som var LL, men inte mycket mer:p

Och jag har upptäckt komiker, musiker och böcker tack vare Buke. Adam Hills, Axis of Awsome och Tim Minchin till exempel. Och det faktum att Wierd Al Yankovic gjort så mycket mer än "like a surgeon" och "jurassic park" har jag Buke att tacka för.:)

Vi åt kanelbullar hos dig efter att vi varit på lunchen i Hötorgshallen :D Ni bodde väl i ett litet mysigt hus utanför stan?
Minns också @Red_Chili s kompis som åt den där kebaben :rofl: Han var lika glad för det.

Haha, men åh! Jag har faktiskt kvar samma nummer, men har tyvärr tappat bort många nummer längs vägen.

Det hade varit superkul med återträff! Lady_Hamilton befinner sig på andra sidan jordklotet tyvärr, och vägrar komma hem :mad:
Åh herregud... :rofl: :rofl: :rofl:

@Blueberry Många i tråden tar upp vilka fina vänskaper de odlat. Medan andra tycker att det är fel och maffia för att just sådana vänskaper uppstått. Inte heller jag förstår hur Buke skulle kunna vara undantaget från att det skapas relationer där människor träffas regelbundet.

Nja - det var väl att förenkla det hela väl mycket!

Att några bryr sig om det som är tveksamt och vill bidra till en förbättring är väl ett tydligt bevis på hur mycket vi tycker om att hänga i det här forumet!

Det är inte svart eller vitt! Relationer och kontakter är väl det det bygger på, vänner för livet som en del vittnar om!
Men även en kyrka som Buke kan behöva se över sin religon ibland för att bli ännu mer kärleksfullt - för att skojja till det lite ( hoppas nu ingen tar alltför illa upp).

Nja - det var väl att förenkla det hela väl mycket!

Att några bryr sig om det som är tveksamt och vill bidra till en förbättring är väl ett tydligt bevis på hur mycket vi tycker om att hänga i det här forumet!

Det är inte svart eller vitt! Relationer och kontakter är väl det det bygger på, vänner för livet som en del vittnar om!
Men även en kyrka som Buke kan behöva se över sin religon ibland för att bli ännu mer kärleksfullt - för att skojja till det lite ( hoppas nu ingen tar alltför illa upp).
Jag gissar att du menar bukemobbningstråden nu? Den har jag läst max 25 inlägg i så den kan jag inte säga mycket om. Framför allt inte i den här tråden, det börjar bli larvigt många trådar på samma tema nu.

Jag gissar att du menar bukemobbningstråden nu? Den har jag läst max 25 inlägg i så den kan jag inte säga mycket om. Framför allt inte i den här tråden, det börjar bli larvigt många trådar på samma tema nu.

Är det fler - det har jag missat!

Hur som helst - Buke går att lägga mycket tid på!

Med en liten mysig trädgård har jag för mig också, och en liten stentrappa upp? Har för mig att din mamma var hemma också :D

Hahaha, vad paff jag blev! :rofl:

Jag minns också att jag varit hemma hos @Murray för gud.. kanske 10 år sedan? Eller är det helt galet? Tunnelbanan ut och gult hus!!! hahaha. Sågs vid då? Hade du ett annat nick? Kanske borde uppdatera mitt, det härstammar från samma period som jag kallade mig för cool____fian på lunarstorm eheee.

@Hallonsoda. Hahah, galet att jag själv inte kommer ihåg det. :rofl:
Jag har samma nick och samma avatar tror jag :p
Jag har för mig att vi träffats mer, typ någon mässa, men kan lika gärna ha drömt det. Vi har ju varandra på FB iaf ;)

Liknande trådar

• Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama