Bukefalos - ett forum för nätkärlek.

Vi var ett gäng som hade sjukt kul på Ungdom runt 03-04, sedan vågade man så smått börja läsa på ÄU och kunde sitta uppe och sträckläsa i timmar eftersom det fanns så mycket spännande saker där :angel:

Du var typ min idol 03-04. Jag tror det var för att jag tyckte ditt användarnamn var coolt. Vad lättimponerade man var.

Jag kom till buke redan på stallet tiden, då under annat nick. Sedan dess har jag vart fast, jag har skrattat, gråtit, älskat och hatat tillsammans med buke.
Jag träffade kärleken genom buke, det tog dock slut efter 1år. Men fick i samma veva många nya vänner och bekantskaper. Träffade även min andra kärlek genom buke (en sporthojare som blev hitlurad för tjejerna)

Idag är jag kvar här för diskussionerna men även för föräldraforumet. När jag började var det knappt man vågade läsa, än mindre svara på trådar på ÄU :eek: Det finns många bukare jag saknar idag, några är här med nya nick och andra är spårlöst försvunna.
Den kompetens som buke besitter, ingen fråga är en dum fråga. Jag har lärt mig otroligt mycket om mig själv, växt i mitt skrivande och tyckande. Jag använder idag buke som en social del av mitt liv, då jag som nyinflyttad ännu inte hunnit få något ordentligt socialt liv. Sedan förgyller buke min mammaledighet.

Det finns många trådar jag aldrig kommer glömma! Den blå micron och blåbärets ocensurerat tråd är två av dom.

Jag tog mig igenom min cancer med operation, cellgifter och strålning med bukes stöd och hjälp. Vet ärligt inte om jag fixt det lika bra annars.

Helt okända människor som peppade, bollade insikter, stöd och värme.
Vet inget annat ställe på nätet där det skulle kunnat ske

Buke är unikt.

Självbevarelsedrift:love:
Det är magiskt det. Själv var jag tvungen att tugga på en pelargon i morse. Det var inte gott.
Du skulle ju ha bakat pelargonkakan ju! Eller jö som min dotter säger. Jag har hängt på buke sedan stallet-tiden och jag bara älskar det, egentligen främst för att det är kvinnodominerat och att här finns folk som jag inte möter annars, då de flesta jag känner IRL har liknande åsikter och liv som jag själv.

Jaa, men du är ju kvar ännu :D Jag tänkte mer på dom som inte verkar finnas kvar längre, deras nick minns jag inte :)

Jag är ju också lite periodare men just nu är jag hyfsat aktiv! Men U tiden glömmer man ju inte. Är imponerad äver att @ullo inte slängde ut oss allihop haha. Det var nog @Stefffie och hennes mad ps skills som gjorde det! Annars så var det ju laika, Murre och bladlus som var med oss och flamsade runt mest. Sedan var det ju hon från norrland? Squarepants eller något? Och hamilton såklart. Sen börjar mitt minne bli lite dåligt också..

Jag blev hitsläpad av YH för elva år sedan nu tror jag. I början så var det mest på grund av underhållningen men på senare år så har även Buke blivit mer av ett forum att lära sig och vigda vyerna på. Jag förlorade intresset ganska stort i några år, men efter att mitt liv totalt brakade ihop i våras så kände jag ett stort behov av att skriva av mig. Jag fick ett otroligt stöd i den hittills mörkaste perioden i mitt liv och det fick mig att hitta tillbaka till Buke. Är otroligt tacksam för alla människor jag fått i mitt liv genom Buke. :heart

:pBörjade hänga här för 15 år sedan när jag skaffat egen häst. Det kändes nästan obligatoriskt som nybliven hästägare att vara här. ;)
Hade ett annat användarnamn då och var mest på hästsidorna.
Kom ihåg att det var givande och man kunde få mycket tips och råd när det gällde allt från foder och täcken till ridning mm.

Blev hästlös 2006, fick barn och hade ett långt uppehåll tills 2015 då jag reggade mig i mitt nuvarande namn som är en av mina favoritblommor, därav användarnamnet.

Sen dess har jag hängt i stort sett bara på vuxna, hem&hobby och förälder.

Jag har läst och skrivit mycket i relationstrådarna.
Jag tycker dom är mest intressanta och givande. Jag tycker om känslan av att kunna skriva något bra som kan hjälpa någon som mår dåligt eller behöver hjälp med något. :heart

Jag har blivit hudflängd och utskälld med rätta några gånger. :o
Har varit mer än osmidigt i vissa trådar och haft en del kommentarer som uppfattas som helknasiga. :o :p

Men, jag har lärt mig och blivit bättre på att uttrycka mig i skrift (tror jag).

Jag har blivit feminist och väldigt mycket mer medveten om patriarkala strukturer och hur viktigt det är med jämlikhet och att det fortfarande finns så mycket att kämpa med och mot i dom frågorna.
Jag har lärt mig mycket, särskilt från dom användare som brinner för dom frågorna och det har berikat mig och fått mig mycket mer medveten och kunnig. :bow:

Sist, och allra mest, jag har upplevt det där totala stödet som jag sett andra användare fått och där även jag varit delaktig tidigare i diverse trådar.

Det har nog betytt allra mest för mig här på Buke. :bow: Det stödet, dom kunskaperna och dom infallsvinklarna har och håller på att förändra hela mitt liv.
Jag har blivit bekräftad, stöttad, hjälpt och tröstad och fått så många oändligt kloka kommentarer och råd vilket har känts helt fantastiskt. :love:
Och trots att jag käftat en hel del mot många av er :o, så finns ni ändå där och hjälper mig. Jag blir ärligt talat tårögd.....:love::love::love:
Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att JAG var värd all den där hjälpen och omtanken, men jag har blivit bevisad motsatsen. Tack! :bow:

Glömde säga också, allt tramsade har varit oerhört kul, särskilt när man är ledsen.
Har skrattat högt hemma åt @mandalaki och hennes roliga, kvicka kommentarer och @Dentaku som är ett alldeles underbart, skickligt poesiluder.:D
Det är kul att skriva rövhatt också. :p

Senast ändrad:
:pBörjade hänga här för 15 år sedan när jag skaffat egen häst. Det kändes nästan obligatoriskt som nybliven hästägare att vara här. ;)
Hade ett annat användarnamn då och var mest på hästsidorna.
Kom ihåg att det var givande och man kunde få mycket tips och råd när det gällde allt från foder och täcken till ridning mm.

Blev hästlös 2006, fick barn och hade ett långt uppehåll tills 2015 då jag reggade mig i mitt nuvarande namn som är en av mina favoritblommor, därav användarnamnet.

Sen dess har jag hängt i stort sett bara på vuxna, hem&hobby och förälder.

Jag har läst och skrivit mycket i relationstrådarna.
Jag tycker dom är mest intressanta och givande. Jag tycker om känslan av att kunna skriva något bra som kan hjälpa någon som mår dåligt eller behöver hjälp med något. :heart

Jag har blivit hudflängd och utskälld med rätta några gånger. :o
Har varit mer än osmidigt i vissa trådar och haft en del kommentarer som uppfattas som helknasiga. :o :p

Men, jag har lärt mig och blivit bättre på att uttrycka mig i skrift (tror jag).

Jag har blivit feminist och väldigt mycket mer medveten om patriarkala strukturer och hur viktigt det är med jämlikhet och att det fortfarande finns så mycket att kämpa med och mot i dom frågorna.
Jag har lärt mig mycket, särskilt från dom användare som brinner för dom frågorna och det har berikat mig och fått mig mycket mer medveten och kunnig. :bow:

Sist, och allra mest, jag har upplevt det där totala stödet som jag sett andra användare fått och där även jag varit delaktig tidigare i diverse trådar.

Det har nog betytt allra mest för mig här på Buke. :bow: Det stödet, dom kunskaperna och dom infallsvinklarna har och håller på att förändra hela mitt liv.
Jag har blivit bekräftad, stöttad, hjälpt och tröstad och fått så många oändligt kloka kommentarer och råd vilket har känts helt fantastiskt. :love:
Och trots att jag käftat en hel del mot många av er :o, så finns ni ändå där och hjälper mig. Jag blir ärligt talat tårögd.....:love::love::love:
Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att JAG var värd all den där hjälpen och omtanken, men jag har blivit bevisad motsatsen. Tack! :bow:

Glömde säga också, allt tramsade har varit oerhört kul, särskilt när man är ledsen.
Har skrattat högt hemma åt @mandalaki och hennes roliga, kvicka kommentarer och @Dentaku som är ett alldeles underbart, skickligt poesiluder.:D
Det är kul att skriva rövhatt också. :p

Fy tusan så fint:)

Liknande trådar

• Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama