Började hänga här för 15 år sedan när jag skaffat egen häst. Det kändes nästan obligatoriskt som nybliven hästägare att vara här.
Hade ett annat användarnamn då och var mest på hästsidorna.
Kom ihåg att det var givande och man kunde få mycket tips och råd när det gällde allt från foder och täcken till ridning mm.
Blev hästlös 2006, fick barn och hade ett långt uppehåll tills 2015 då jag reggade mig i mitt nuvarande namn som är en av mina favoritblommor, därav användarnamnet.
Sen dess har jag hängt i stort sett bara på vuxna, hem&hobby och förälder.
Jag har läst och skrivit mycket i relationstrådarna.
Jag tycker dom är mest intressanta och givande. Jag tycker om känslan av att kunna skriva något bra som kan hjälpa någon som mår dåligt eller behöver hjälp med något.
Jag har blivit hudflängd och utskälld med rätta några gånger.
Har varit mer än osmidigt i vissa trådar och haft en del kommentarer som uppfattas som helknasiga.
Men, jag har lärt mig och blivit bättre på att uttrycka mig i skrift (tror jag).
Jag har blivit feminist och väldigt mycket mer medveten om patriarkala strukturer och hur viktigt det är med jämlikhet och att det fortfarande finns så mycket att kämpa med och mot i dom frågorna.
Jag har lärt mig mycket, särskilt från dom användare som brinner för dom frågorna och det har berikat mig och fått mig mycket mer medveten och kunnig.
Sist, och allra mest, jag har upplevt det där totala stödet som jag sett andra användare fått och där även jag varit delaktig tidigare i diverse trådar.
Det har nog betytt allra mest för mig här på Buke.
Det stödet, dom kunskaperna och dom infallsvinklarna har och håller på att förändra hela mitt liv.
Jag har blivit bekräftad, stöttad, hjälpt och tröstad och fått så många oändligt kloka kommentarer och råd vilket har känts helt fantastiskt.
Och trots att jag käftat en hel del mot många av er
, så finns ni ändå där och hjälper mig. Jag blir ärligt talat tårögd.....
Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att JAG var värd all den där hjälpen och omtanken, men jag har blivit bevisad motsatsen. Tack!
Glömde säga också, allt tramsade har varit oerhört kul, särskilt när man är ledsen.
Har skrattat högt hemma åt
@mandalaki och hennes roliga, kvicka kommentarer och
@Dentaku som är ett alldeles underbart, skickligt poesiluder.
Det är kul att skriva rövhatt också.