Bukefalisternas Hundar

Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn: Milou
Ålder: 7 år.
Ras: Foxterrier
Övrigtom hunden: Vill alltid ha all uppmärksamhet till varje pris. Är extremt morron trött!

Emeli_90


Emeli_90
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn:Baloo
Ålder:6 i oktober
Ras:Leonberger
Övrigt om hunden:
Sova,sova o åter sova.


Nettanobaloo4.jpg
[/IMG]

Nettanobaloo2.jpg
[/IMG]
Varför gå upp? täcke tack. snark snark
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Min hund!

Namn: Funny
Ålder: 4 år
Ras: Shetland Sheepdog
Övrigt om hunden:Världens mysigaste! Hon är väldigt personlig. Snäll, mysig, lydig, lättlärd, aktiv, rolig, duktig. Tävlas i agility, och är snabb som bara den! :) Dock lite skällig... Men det är ju "Sheltisarna"..
Bilder:finns på min hemsida: www.freewebs.com/appledale

Andra familjemedlemmar:

Namn:Kalle
Ålder:tror han är 8 år..
Ras:Shetland Sheepdog
Övrigt om hunden:Världens vänligaste, mysigaste och keligaste kille! Men han har lite idéer för sig, som att jaga bilar, cyklar mm som kommer förbi huset... Han har nog ganska mycket vallhundsinstinkt i sig.
Bilder: finns på uppfödarens hemsida: www.freewebs.com/missnutts

Namn: Bella
Ålder: ca 3 år?
Ras: Shetland Sheepdog
Övrigt om hunden: Mammas flicka! Hon är otroligt duktig på allt hon gör. Hon är lyhörd, pigg och aktiv, lydig. Mycket glad och ganska orädd.
Bilder: finns på min hemsida: www.freewebs.com/appledale

Namn: Kitty
Ålder: 3 år
Ras: Australian Shepheard
Övrigt om hunden: Busig, glad och en riktig "clown". Orädd och modig. Känns alltid tryggt att ha henne med sig. Hon försvarar en till 110%.
Bilder: finns på uppfödarens hemsida: www.freewebs.com/missnutts
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

va kul att du har en släthårig foxterrier jag har en strävhårig, vad tycker du om deras lynne?
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

oh måste ju uppdatera med min nya hund:love:

Namn: Leo
Ålder: 1 år.
Ras: Jack Russel
Övrigtom hunden: värdens goaste, busig och pigg men ligger och sussar under täcket på natten så mysig, och väldigt lättlärd.

6775262.jpg
:love:
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Jag har tillsammans med min mamma, 8 st (9 på söndag) Långhårig Collie.
Åldern skiljer mellan 12 veckor till 11 år.
Alla är helt underbara o goa. Och dem har alla olika personligheter, ngr är framåt medans andra gärna vill ligga i sovan eller sängen och mysa.:rofl:
Om jag ska sätta in bilder så bli det väldigt många, och sedan vet jag inte hur man gör. Men går in på www.otteys.com där finns bilder på precis alla våra hundar:smirk: Och även den nya hanen vi ska hämta från danmark på söndag:banana: :love:
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn: Bumkpin´s go bananas Zeff
Ålder: 6
Ras: Labrador
Övrigt om hunden: Världens bästa kompis :love:
Bilder: Tagna i lördags, har hur mycket bilder som helst :angel:

img_0614_1170097275.jpg


img_0607_1170097149.jpg


img_0647_1170097425.jpg


img_0624_1170097626.jpg
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn: Jipotimas Temple of Artemis at Ephesus "Leia"
Ålder: 1,5 år
Ras: Boxertik
Övrigt om hunden: Leia är en bestämd tjej som gärna
dominerar när hon leker med sina kompisar. I paradox är hon även
ganska feg för nya hundar, reser ragg och riktigt smyger fram för att
hälsa.
Hon älskar nästan alla människor, undantag är jultomten och en
gubbe i vårt kvarter. Hon är tyst av sig förutom om ngn plingar på, då är det höga skall som gäller.
Hon älskar bollar och pinnar och äggkartonger. När hon var valp
kunde man ofta se henne traska omkring med vinkartonger över
huvet :love:
Hon gillar att plaska i vatten men simma är inte riktigt hennes grej
även om hon djärvt försöker. Dock fattar hon inte hur man ska använda bakbenen :p
Vad kan man mer säga om henne? Hon är en otroligt fin boxer och
blivit placerad alla grr vi ställt ut henne :)

Bilder:

sgg.png

Två veckor gammal

leile.png


img10.png


grg.png
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn:Constancy Fredrik Of Chinoch Tu "Gipson"
Ålder:6½ mnd
Ras:Golden retriever
Övrigt om hunden:Världen gladaste o goaste hun som älskar allt o alla!!
Bilder:
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn Mozart Charmörs Teacher "Mozart"
Ålder: 17v.
Ras: Cavalier king charles spaniel

Övrigt: han är en busig liten valp som charmar in sig typ överallt!:love:
Bilder: http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/07100000-07109999/640x480/7102696.jpg?0

Andra hunden:
Namn Golden eye´s favorite king "Tarzan"
Ålder: 6 år.
Ras: Golden retriever

Övrigt: Tarzan är familjens lilla älskling. Ganska busig och han tkr om att träna lydnad.. men han älskar också att krypa upp i soffan pch se på tv!

Bilder!
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/07100000-07109999/640x480/7102699.jpg?0

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/07100000-07109999/640x480/7102700.jpg?0

(hoppas att länkarna funkar, eftersom dt är första gången jag lägger in bilder!)
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Min Flock :)

Namn: Hollie
Ålder: Fyller 9 i år
Ras: Beauceron
övrigt: Mattes goshund som gärna ligger under filten i soffan och myser.

Namn: Tindra
Ålder: 5 år
Ras: Beauceron:
Övrigt:Stor klumpeduns med massor av charm. Älskar att jobba i lydnad och skydd (där hon tyvärr inte räcker till :cry: )

Namn: Längta
Ålder: 1 år
Ras: Malinois
Övrigt: Mattes senaste tillskott som skall bli Mondioringstjärna :D . Otroligt rolig hund att jobba med där energin aldrig tar slut. Sover gärna med matte och husse i sängen om hon får.

Hollie:
http://www.magix-photos.com/mediapo...0/oma/10/4624A5806AA011DB8A0BE89ED5416589.jpg

Tindra:
http://www.magix-photos.com/mediapo...0/oma/10/98BB4810129111DBA0386DF4D5416589.jpg

Längta:
http://www.magix-photos.com/mediapo...0/oma/10/478D0F206AA011DBACA32361D5416589.jpg

Alla tre:
http://www.magix-photos.com/mediapo...0/oma/10/1BC232F070F211DBA262DFF6D5416589.jpg
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn: Diva
Ålder: Nyligen fyllda 3
Ras: Schäfer
Övrigt om hunden: Omplaceringshund som troligtvis blivit slagen och lämnad ensam långa stunder... Trots att hon har varit och ibland fortfarande är en pina så är hon en underbar hund!!! Hon älskar att åka bil/lastbil, sova i sängen när husse jobbar, gå långa promenader och leka med grannhunden Enzo. Leker endast med andra schäfrar... Gillar inte andra hundraser som det verkar. Hon hatar att vara själv.... Gör som tur är INGA hyss!! Men blir som en extra svans i flera dagar om hon varit själv mer än 1 timma...
Bilder:


 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn: Trollpackans Baryton "Pricken"
Ålder: 6år i sommar
Ras:Parson Russell terrier
Övrigt om hunden: En störtskön kille som älskar att sitta i fönstret å titta, åka bil är hur kul som helst... Och att ligga å mysa under täcket m matte är ett måste...
Bilder:



Namn: Bee Sweet´s Laguna Seca "Milla"
Ålder: Precis 2 år fyllda
Ras:Parson Russell Terrier
Övrigt om hunden: Myshund beskriver henne bäst... Att kramas å mysa under täcket är även för henne ett måste...
Bilder:


Namn:Trollpackans Olliga Olivia "Vilya"
Ålder: Blir 1 år i mars
Ras:Parson Russell Terrier
Övrigt om hunden:Ett litet yrväder som vill mkt.. En helt underbar liten tjej...

dsc02697_1170423800.jpg

Pricken, Milla å Vilya (tyvärr lite suddig bild, men det får gå :smirk: )
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn: Ricky
Ålder: 11 i mars!
Ras: Golden retriver/labrador
Övrigt om hunden: han är helt underbar, så snäll snarare för snäll en riktig fegis :p och bryr sig inte alls om andra hundar.. en riktig ängel :love: :love:
älskar att åka bil men bara det inte är till stallet :angel: :D hästar är ju läskigt...

ricky börjar bli till åren, så vi får se hur länge vi får ha kvar hnm :cry:
7138477.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn:
Nerings Polly aka. Roxy
Ålder:
Fyllde 9 år den 14 januari :bump:
Ras:
Schäfer
Övrigt om hunden:
En mycket pigg och glad dam. Verkar tro hon är valp ännu! :crazy: :D
Älskar att jaga pinnar och sätta fart på katterna och hästarna i stallet!
"Tyvärr" väääääldigt mycket jaktinstinkter i henne som vi inte kunnat arbeta bort
(tog över henne när hon var 3 år) men hon är världens UNDERBARASTE ändå!!! :love:
Bilder:
hstarna103.jpg

Full fart med sin pinne
hstarna107.jpg

roxy4.jpg
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn: Athena
Ålder: Har precis fyllt 3
Ras:Berner Sennenhund
Övrigt om hunden:En riktig gosegris, älskar allt och alla. En hund som älskar att vara i fokus.
Bilder:"En dag på jobbet=)
6002582.jpg

Bara gullig.
7105434.jpg


Så min andra hund,
Namn:Fanny
Ålder:ca 3månader, (13veckor)
Ras:Berner Sennenhund
Övrigt om hunden:Ettrig som en terrier=) Pussglad och enormt kelsjuk. Ett matvrak.
Bilder:
Fanny i snön
7105495.jpg

Såå sööt:love:
7105413.jpg


En gång Berner alltid Berner:love:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag deltar i en rätt intressant diskussion i en fb-grupp nu där man bett om synpunkter på utseendet på en schäfer. Det har lett till en...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
22 743
Senast: purity_666
·
Övr. Hund Hej! Jag känner att jag vill dela med mig av lite bilder på min stallhund Elvis. Han är en Amstaffkille på 1,5 år som verkligen älskar...
2
Svar
26
· Visningar
5 077
Senast: Nominous
·
Övr. Hund För 2 år sen köpte jag en söt liten valp. Enligt uppgift skulle denna söta valp vara en pudel/papillon korsning. Pudel finns det helt...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
27 073
Hundhälsa Min 6-åriga rottweilertik fick förra veckan bortopererat fyra knölar. En under ögat, en på bringan, en på ena bogen och en på nedre...
Svar
5
· Visningar
8 247

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp