Bukefalisternas Hundar

Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn: Tjabo
Ålder: fyller 9 månader den 12 februari.
Ras: Nova Scotia Duck Tolling Retriever (tollare)
Övrigt om hunden: tjabo är otroligt söt, busig och matglad. älskar att träna och bada.
Bilder: http://moatoa.bilddagboken.se/ - gå till 10 december så finns bilder. :)
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

knappis

Namn: Icelund's Carl Philip "Ville"
Ålder: född 94 så 13 år
Ras: Islänskfårhund
Övrigt: Väldigt snäll hund som gillar att prata. Är väl egentligen pappas hund, men han har alltid funnits dära. Slutade sin karriär som renhund när han råkade ramla av skotern och fasnade med tassen i skotermattan och krossade lite ben i tassen. Men han tillfrisknade hyffsat, färdas inte som förr men han är gammal och stel också. Är nu gårdshund i Lillåfors på heltid.
Bild:
6623189.jpg

7176437.jpg


Namn: SeaSprites Eider-Queen "Mimmi"
Ålder: född 98 så 9 år
Ras: Golden Retriver
Övrigt: Här pratar vi om hunden med hundögonen, vi köpte henne när hon var fyra år från umeå. Hon är lugn, snäll och hyffsat lydig. Iallfall när hon får vara med Rolle. Hon hoppar gladeligen ner i älven efter pinnar på sommaren. Men mest av allt så gillar hon att äta, ta det lugnt och bli kliad. Riktig sällskapshund som är lätt att ha med sig överallt. Dock så har hon en förkärlek till att rulla sig i skit. :crazy:
Bild:
4655110.jpg

7110347.jpg



Namn: Sappo
Ålder: född 06 så snart 1 år
Ras: Border Collie/Finsk Lapphund/Kelpie/Wachtelhund
Övrigt: Helvild blandras, men folkkär som få:) Han vill inget annat än att vara tilllags. Valla småfåglar kan man göra på dagarna, om man inte får vara och jobba i skogen säg, vilket är det roligaste han vet. Åka skoter och mata renar :) Kvick och glad, med jätte öron :)
Bild:
6998484.jpg

7175258.jpg
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn: Bamse
Ålder: 6 år
Ras: Blandras schäfer 20%/rottis 80%
Övrigt om hunden: Våran ständiga huvudvärk, fast ändå den mest underbara.
Bilder:
Ni ser mig inte, jag ligger inte i soffan


 
Sv: Bukefalisternas Hundar

fin hun du har helt underbara är dom....
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn: Pelle
Ålder: 6 år
Ras: Svart mellanpudel
Övrigt om hunden: omplaceringsvovve , med både förstorat hjärta och fel på en körtel som ja inte kommer ihåg va den heter. Otroligt mysig , ska vara nära hela tiden :)
Bilder:
Hans pose , så fort man kommer me kameran åker rumpan ner och han tittat rakt in , den lilla fjäskisen :)


Jag och han :love:


På favoritplatsen :D


Hallå , jag ser inget !! :D



Bildbomb...:angel:
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn: Snuffe (Kennelnamn: Exet. Kan inte minnas kennelns namn)
Ålder: 9 år i mars.
Ras: Tax, korthårig.
Beskrivning: Världens gulligaste hund, är familjens lilla kelgris. Är även jaktchampion inom rådjursjakt.
I maj kommer min alldeles egen hund :banana:


Bild på Snuffe
Snuffe.jpg
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn: Tilly
Ålder: 8 år
Ras: 75% Husky, 12,5% Vorsteh, 12,5% Pointer
Övrigt om hunden: En äkta knähund! Tror att hon är mindre än hon är, då hon gärna sitter i knät eller gör sig liiiiten liiten brevid en i soffa/säng :) En underbar personlighet och lugn som en filbunke, men har fart när det gäller :)
Bilder

Står fint :)

Ser nått? :)

Flyyyger Fram! :D
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

*knapp*
Namn: Solbo's Thindra
Ålder:
Ras: Renrasig Engelsk Cocker Spaniel
Övrigt om hunden:
Världens sötaste & när man lär känna henne gör hon allt för en :love: Är lite reserverad mot främlingar & tycker inte om barn så mkt, men gör dock inte mot dem.
Bilder:
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/05240000-05249999/640x480/5247689.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/05240000-05249999/640x480/5247721.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/05140000-05149999/640x480/5142272.jpg
5247759.jpg

5118548.jpg

5680402.jpg


:love::love:
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn: Freja
Ålder: 2
Ras: Hamilton Stövare/Jämthund
Övrigt om hunden: Glad, snäll och lydig.
Bilder:


Freja
Bild006.jpg



Systern Kira
Kira1.jpg


Brodern Sky
Sky.jpg
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn:Kvasneset´s Against All Odds (Kia)
Ålder:1 år
Ras:Papillon
Övrigt om hunden:Har en otrolig personlighet och hon vet hur man charmar folk. Jätteduktig med det mesta och väldigt lättlärd!
Bilder:
7516018.jpg

7516019.jpg




Namn: Sox
Ålder:10 månader
Ras:Aptb/amstaff
Övrigt om hunden:En jättgo och snäll kille. Älskar allt och alla och vill väldigt gärna vara med hela tiden!!
Bilder:
6400315.jpg

6400316.jpg

7516016.jpg
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Aptb, är det Amercian Pitbull ??

Fina var dom i alla fall :love:

Japp, american pitbull...tack vad snäll du är! trodde jag skulle få massa dumma saker skrivna om honom när jag skrev att han var aptb/amstaff. många ogillar ju tyvärr dessa hundar. kanske inte så konstigt efter allt man hör i media osv. Men våran gosse är helt underbar!
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Jag vet ;)..Väntar bara på något om mitt sk rasval :D

Fast jag har en hemskt lydig och väluppfostrad hund. Även om en arbetskamrat sa: Va ? Är det Stövare i henne, jamen då kan du inte ha henne lös :angel: . Det har jag nästan jämt sa jag. Va sa hon, kommer i håg när vi hade en Stövare, det gick ju inte alls, han bara stack och det spelade ingen roll vad vi gjorde. Så fort han fick upp spår så stack han.

Jamen sa jag, jag har tränat mycket..Ja, det gjorde vi med...men inte funkade det inte.

Det är skillnad på träning och träning märker jag. Visst VET jag min hund är jakt, så dum är jag inte. MEN det är ju ändå jag som bestämmer hur och när saker ska ske..inte hon.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag deltar i en rätt intressant diskussion i en fb-grupp nu där man bett om synpunkter på utseendet på en schäfer. Det har lett till en...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
22 743
Senast: purity_666
·
Övr. Hund Hej! Jag känner att jag vill dela med mig av lite bilder på min stallhund Elvis. Han är en Amstaffkille på 1,5 år som verkligen älskar...
2
Svar
26
· Visningar
5 077
Senast: Nominous
·
Övr. Hund För 2 år sen köpte jag en söt liten valp. Enligt uppgift skulle denna söta valp vara en pudel/papillon korsning. Pudel finns det helt...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
27 073
Hundhälsa Min 6-åriga rottweilertik fick förra veckan bortopererat fyra knölar. En under ögat, en på bringan, en på ena bogen och en på nedre...
Svar
5
· Visningar
8 247

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp