Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Som i Filet Mignon - "minjång" ungefär. Det tog mig halva boken innan jag insåg att det inte var Mignon det stod där...

Ja, jo, det fattar jag ju, men ett sådant ord skulle JAG ha hakat upp mig på i min läsning, och eftersom det är jag som skriver så är det jag som bestämmer!:D

Jag tycker Migon är ett fint namn, jag!

Fint är det - ifrågasätter inte ditt val alls - lite Bukevarning på att det missuppfattas som ett klagomål ;-). Men jag snubblar på det. Som sagt var ett I-landsproblem. Men nu tror jag att jag vet hur det ska uttalas. Tack Miran.

Jag tyckte också att Migon var knepigt, Mignon hade varit mer logiskt för mig! Läste men-va-fan istället varje gång:angel:;)

Å andra sidan, i min värld är Fagri-Blakkur fra Heklefjell ett fullt logiskt namn, så...

Jag tyckte också att Migon var knepigt, Mignon hade varit mer logiskt för mig! Läste men-va-fan istället varje gång:angel:;)

Å andra sidan, i min värld är Fagri-Blakkur fra Heklefjell ett fullt logiskt namn, så...

DET namnet lär jag i alla fall inte knycka i första taget ....:D

För att balansera upp detta lite vill jag bara säga att jag gillade namnen på alla hästarna. Namnen sa massor om både hästarna och deras mattar.
Migon uttalas såklart "migånn"! :idea:

För att balansera upp detta lite vill jag bara säga att jag gillade namnen på alla hästarna. Namnen sa massor om både hästarna och deras mattar.
Migon uttalas såklart "migånn"! :idea:

Äntligen någon som kan läsa ordentligt!:)

Ni kan välan inte sitta och skriva emot Författaren!?
Författaren (och jag) har alltid rätt! :cool:

Jag fick boken i julklapp av min bästa vän, vilket var en mycket uppskattad julklapp. Jag sträckläste den! Så nu får hon låna den och läsa :)

Jag har själv många gånger tänkt tanken att man borde kunna skriva en bok om alla konstiga människor som finns i ett stall. Nu är jag ju ingen författare så jag är väldigt glad att Pia skrev denna! Karaktärerna finns i alla stall helt klart! Jag kände igen flera stycken ;) Vet inte riktigt vem jag själv är mest lik, tror nog att det lutar åt Linn...

Hoppas på en fortsättning på temat! Kanske kan någon flytta till ett större stall där det finns fler karaktärer? Inte vet jag men jag tror att det går att bygga vidare hur mycket som helst på det här :)

Tack Pia för en mycket bra bok! Jag fick inget vettigt gjort på hela annandagen... Mer än tagit hand om mina hästar förstås ;)

På annandagen fick jag äntligen egentid och kröp ned i sängen med en påse gelehallon och fick äntligen läsa klart boken. Känner så väl igen en och annan Annika, liksom mött en och annan Lisbeth också. En mycket bra och intressant bok, det tog tid för mig innan jag greppade det kursiva och det var liksom klurigt att gissa vem som var vem i detta så det uppskattades av mig som läsare. Det skall inte vara lätt att lista ut allt direkt! :bow:

Det jag saknade är en karaktär som ställer till ett jäkla liv och oreda i stallet :D För såna har jag mött i varenda stall, här verkade de ju rätt lugna och stabila.:D Ja jag har ju till och med varit med om hyresgäster som släpper ut mina ponnier och ringer och säger att de rymt, men letar inte själv...

Fick den i julklapp och har hunnit igenom halva och jag bara fullkomligt älskar den! :laugh: Ser fram emot fortsättningen också.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
83
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 919
Senast: Squie
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 636
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
515
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama