Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken

kl

Även jag har nu äntligen läst denna fantastiska bok :love: Känner igen mig i olika sidor av tjejerna, och även om jag kan hålla med om att Ellen till viss del var "svår att komma inpå livet", så kan jag se vissa tendenser i mig i henne :angel: Har inte varit i samma situation, och hoppas jag slipper, men samtidigt är jag nog en sån person som skulle kunna hamna/hamnat i ett sådant förhållande med :crazy:

Önskar boken var längre, och gillade verkligen det kursiva! Gillar när man som läsare får "tänka själv" och klura lite :D

Tack för läsupplevelsen Miran :bow:

KL

Jag hoppas verkligen på en uppföljning av den här boken eller att du skriver fler hästböcker för vuxna!

KL

Visst var den bra, "Du och jag och vi", men .... Miran, den slår inte DALSLANDSDECKARNA! Vilka böcker! Min dotter har just upptäckt dem och det blev en snabb färd till biblioteket och sen hem med hela traven (tror jag). Två hade vi sen tidigare, men det räckte ju inte långt.

Jag säger bara, Dalslandsdeckarna! De måste läsas! Dottern är salig!

Ska du skriva fler i serien?

KL

Visst var den bra, "Du och jag och vi", men .... Miran, den slår inte DALSLANDSDECKARNA! Vilka böcker! Min dotter har just upptäckt dem och det blev en snabb färd till biblioteket och sen hem med hela traven (tror jag). Två hade vi sen tidigare, men det räckte ju inte långt.

Jag säger bara, Dalslandsdeckarna! De måste läsas! Dottern är salig!

Ska du skriva fler i serien?

:D

Det finns redan 14 böcker i den serien så dottern har lite att tugga sig igenom ...
Håller på med den 15:e just nu, riktigt ruggig!:D

Förresten, en grej jag tyckte var kul. En av min mans kompisar hade gett sin mamma Du och jag och vi i julklapp. Och när hon läst ringde hon honom och undrade förfärat "Är det verkligen sånt här du vill att jag ska läsa - en massa sex och snusk!" Känns inte riktigt som en adekvat beskrivning av min bok, va?:D

Undrar om han råkade ge henne Femtio nyanser ... i stället?!

Var är gillaknappen när man behöver den? :banana::bump:

Jag läste ut Du och jag och vi förra veckan men har fortfarande inte smält den riktigt än. Eller rättare sagt, jag tycker att den tog slut för fort och det finns definitivt material för en uppföljare! Jag har redan svävat iväg i tankarna ;) I framtiden kommer ju Ellen och Lisbeth att köpa hus ihop där de bor i varsin lägenhet i huset så tillsammans men ändå eget, och hjälper varandra med hästar och barn. Linn kommer ju också att slå sig fri och skapa en egen framtid! Ja, du hör ju, jag är förskräcklig ;) Men allvarligt Miran, tack för en underbar bok! :love: Du fick mig att sitta och gråta på stockholmspendeln kl 6:30 på morgonen :D

Jag läste ut Du och jag och vi förra veckan men har fortfarande inte smält den riktigt än. Eller rättare sagt, jag tycker att den tog slut för fort och det finns definitivt material för en uppföljare! Jag har redan svävat iväg i tankarna ;) I framtiden kommer ju Ellen och Lisbeth att köpa hus ihop där de bor i varsin lägenhet i huset så tillsammans men ändå eget, och hjälper varandra med hästar och barn. Linn kommer ju också att slå sig fri och skapa en egen framtid! Ja, du hör ju, jag är förskräcklig ;) Men allvarligt Miran, tack för en underbar bok! :love: Du fick mig att sitta och gråta på stockholmspendeln kl 6:30 på morgonen :D

Åh vad härligt, blir alldeles rörd av att höra sånt!:love:

Du förfärades inte av tantsnusket då?:D

Bah, jag snodde syrrans Harlequin-böcker när jag var i 10-årsåldern. Jag är härdad :D Dessutom så kommer det ju bli snusk på riktigt i uppföljarna eftersom alla utom Annika ska skaffa sig nya karlar, iaf dejta lite :angel:

Bah, jag snodde syrrans Harlequin-böcker när jag var i 10-årsåldern. Jag är härdad :D Dessutom så kommer det ju bli snusk på riktigt i uppföljarna eftersom alla utom Annika ska skaffa sig nya karlar, iaf dejta lite :angel:

Den där bekantens mamma måste ha varit ovanligt klen. Mina barn reagerade på några ord i den (men MAMMA då ...:D), men jag tycker själv att jag var rätt pryd.

Den där bekantens mamma måste ha varit ovanligt klen. Mina barn reagerade på några ord i den (men MAMMA då ...:D), men jag tycker själv att jag var rätt pryd.

Inte pryd kanske, men jag har ju inte sorterat boken som erotika i hyllan, det har jag inte.

När min kompis debuterade som romanförfattare, kallade förläggaren bokens enda antydan till sex för "litteraturhistoriens mest diskreta sexscen". Jag har trots tre genomläsningar inte ens lyckats identifiera den. :p Där kan man snacka om pryd. :D

Inte pryd kanske, men jag har ju inte sorterat boken som erotika i hyllan, det har jag inte.

När min kompis debuterade som romanförfattare, kallade förläggaren bokens enda antydan till sex för "litteraturhistoriens mest diskreta sexscen". Jag har trots tre genomläsningar inte ens lyckats identifiera den. :p Där kan man snacka om pryd. :D

:rofl:

Oj då, där ligger man i lä, alltså ... Makens kompis mamma kanske hade rätt, trots allt. Att folk svor gillade hon inte heller!:)

Nähe, jag läser just nu Sound of music av Maria von Trapp, dvs orginalboken som ligger till grund för den överdådiga musikalen som blev film. Där kan vi snacka om prydhet!
Jag tog dem med mig allihop, och när vi satt framför lekstugan i parken, berättade jag för dem att Gud skulle ge dem en liten syster eller bror någon gång efter jul.
...
Och Martina sade: Hur kan du då veta det nu?
Så jag berättade det för dem.

Detta var en av de sällsynta stunder då himlen tycks vidröra jorden, då det knyts ett fast band mellan hjärtana.

Det där är det enda stycke i boken som ens har ett uns antydan till sex :D Men trots att det är en ganska enkelt skriven bok så lyser Marias ungdomliga oskuldsfullhet igenom texten hon skriver som vuxen och det träffar mig rätt i hjärtat :love:

Så, nu ska jag sluta svamla OT ;)

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
83
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 919
Senast: Squie
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 636
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
515
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama