Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Nu har jag oxå läst ut den
Mycket underhållande och mkt känslor som väcktes
Vill läsa mer!!
Men, jag har liite svårt att köpa att Mats skulle gå på att sälja hästen inom stallet, eftersom det skulle vara självklart att Ellen hade hjälp av dem. Eller så är jag cynisk..
Nu har jag läst klart boken och hunnit börja om igen
Jag har inte läst på flera år trots att jag är lite av en bokmal å jag är sååååå glad att jag kommit igång igen *tack boken å tråden*
Förövrigt så säger jag som många andra: Skriv mer åt oss
Cilla W: Stället i boken som jag grät när jag skrev det var när Lisbeths lille son ger Ellen sin leksaksbil. Jag snyftade där när jag läste korret också ...
Att man kan bli så rörd över ord man har hittat på själv. Pinsamt, juh!
(men hallå, du är författare! Du ska väl inte skriva "juh"!)
Naaaaaawwww.... Ja, det var fint. Så typiskt för ett barn också
(men hallå, du är författare! Du ska väl inte skriva "juh"!)
Men, jag har liite svårt att köpa att Mats skulle gå på att sälja hästen inom stallet, eftersom det skulle vara självklart att Ellen hade hjälp av dem. Eller så är jag cynisk..
Författare får bryta mot ALLA skrivregler bara de vet vad de gör. Det är ju därför man blir författare, fattar du väl?
Om man läser i trådarna här så är det ändå Ellen som verkar beröra minst vilket i sig är farcinerande eftersom hon ändå framställs som "lite mer" än den andra.
Trots hennes öde känns hon för mig mest grå av den alla.
Det funderade jag också över när jag läst klart. Trots att Ellen har den svåraste och mest gripande situationen så är det henne jag lär känna minst, konstigt nog.
Det funderade jag också över när jag läst klart. Trots att Ellen har den svåraste och mest gripande situationen så är det henne jag lär känna minst, konstigt nog.
INGEN får skriva det hemska ordet. INGEN
Jag tror att det har att göra med att Ellen inte vill avslöja sin situation för någon. Hon håller ju uppe en fasad för de andra i boken och eftersom hon gör det så håller hon också uppe en fasad för läsarna. Ingen får veta hur Ellen egentligen mår eftersom hon inte släpper någon inpå livet.
Jag tänkte mig det faktiskt som att Ellen har suddats ut. Hennes jag har lösts upp även för henne själv, hon vet inte vem hon är längre, vet inte vad som är rätt eller fel eller sant eller falskt. Hon finns knappt längre och det är därför hon inte syns.