Sv: Bukeboken Du och Jag och Vi- tråden för oss som läst boken
Läs inte den här tråden om du inte läst boken. Här diskuterar vi saker du kanske inte vill veta.
Ni som skriver i tråden ombedes ändå vara försiktiga med vad ni skriver, det kan hända att någon ramlar in...
Och så vill vi väl att så många som möjligt köper, lånar och läser boken?
Jag sprang ner på min favoritbokahandel och köpte mitt exemplar som jag sedan stäckläste klart samma natt.
Det är en bra bok, en mycket bra bok, även om slutet är lite problematiskt. Men å andra sidan finns det grund till en uppföljare där.
Annars tycker jag att det är lite Guillou över boken. Karaktärerna är lite grovt tillyxade, men ska så vara och man vet att det kommer att sluta mer eller mindre lyckligt.
De kursiva delarna bidrar med ett större djup och det är lite intressant att det tar lång tid innan läsaren vet vilket som kommer att vara boken "stora drama" och vem som kommer att drabbas.
Men läsaren tillåts vara smartare än författaren och där det väl dyker upp, så är man lika lycklig som när man hittat mördaren i en deckare innan författaren avslöjad det.
Ibland, men bara ibland känns det som författaren tryckt in en post-it lapp.
-just det djävlar, måste ha med lite hästprateri, vem ska säga det? Men gissningen är att det snarare är massor av post-it lappar som istället strukits.
Jo.. karaktärerna är lite tillyxade. Det gäller de kvinnliga. De manliga är målade med grov schablon. Men det är underhållande det med.