Buke trivia

• Har du träffat bukefalister IRL?
  • Ja
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
  • Nej
  • Har du träffat en partner på Buke?
  • Nej
  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
  • Nej
  • Har du någonsin skickat ett sådant?
  • Nej
  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
  • Nej
  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
  • Ja
  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
  • Ja
  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
  • Nej
  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
  • Nej
  • Har du någon på Ignore?
  • Nej
  • Vet du någon som ignorerar dig?
  • Ingen aning
  • Har du någonsin blivit varnad?
  • Nej
  • Har du någonsin blivit bannad?
  • Nej

Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
En gång.
Jag har också blivit igenkänd själv en gång. En stallkamrat utbrast glatt att hon visste vem jag är på Buke, men vägrade länge att avslöja sitt eget nick... :mad:
Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
Nej
Jag hade ett dubbelnick en gång för massor av år sedan då jag ville prata av mig om en svår situation och vara lite extra anonym. Det tog @Inte_Ung mindre än 5 minuter att känna igen mig enbart på mitt sätt att uttrycka mig. :o

Det är verkligen inte schyst. Säger man till någon att man känner igen henne härifrån bör man tala om vem man själv är också. Annars kan man hålla tyst, tycker jag.

Ja det tycker jag med!
Om jag inte har lust att tala om vem jag är så säger jag inte heller till den jag möter att jag vet vem det är. Vilket för övrigt är hypotetiskt för alla buke-människor jag mött har jag träffat med buke som nån sorts grund.

• Har du träffat bukefalister IRL?
Ja
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
Ja
  • Har du träffat en partner på Buke?
Nej jag har kvar min partner som jag träffade på stenåldern dvs före buke

• Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
Oönskade men inte oförskämda. På den tiden jag var aktiv hästmassör fick jag ofta PM från personer som ville ha råd men inte betala för dem.

• Har du någonsin skickat ett sådant?
Ett oönskat PM? Ja, förmodligen men inte skälligt, oförskämt eller sliskigt hoppas jag

• Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
Nej, det tror jag inte. Om jag behöver be om ursäkt gör jag det i tråden.

• Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
Inte det senaste året.

• När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
Ja om jag har tid

• Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
Ja, det har hänt

• Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
Inte kopplat in myndigheter på eget initiativ men däremot kan det ha hänt ibland i samråd med den person det gäller

• Har du någon på Ignore?
Nej

• Vet du någon som ignorerar dig?
Nej men förmodligen finns det någon

• Har du någonsin blivit varnad?
Jag tror det har hänt någon enstaka gång

• Har du någonsin blivit bannad?
Nej

Jag har också blivit igenkänd själv en gång. En stallkamrat utbrast glatt att hon visste vem jag är på Buke, men vägrade länge att avslöja sitt eget nick... :mad:
Jag hade ett dubbelnick en gång för massor av år sedan då jag ville prata av mig om en svår situation och vara lite extra anonym. Det tog @Inte_Ung mindre än 5 minuter att känna igen mig enbart på mitt sätt att uttrycka mig. :o

Har man varit här ett tag behöver man en spökskrivare om man inte ska kännas igen ;)

• Om någon verkar vettig och pålitlig - döda henom genast! :cautious:
  • Det gör ingenting om du har ihjäl någon på fel sida, det gör så att fienderna har färre att gömma sig bakom :up:
  • Vad du än säger och gör kommer någon att tolka dig fel - förmodligen med avsikt, så det är säkrast att döda dem! :sneaky:
  • Var inte rädd för att dö, det gör inte ont - för det mesta är det en enorm lättnad! :angel:
  • Håll koll från början, läsa om hela tråden dag fyra för att kolla nåt du tror du kanske minns, eventuellt, fast du är inte säker på vem som sa det? Det är ingen höjdare... :meh:
  • Allvarligt. Var inte rädd för att dö. Vi skola alla den vägen vandra...
  • Se till att ha tröstregler typ punkt 3 redo för när du har fel. Du har alltid fel. Och har du mot förmodan rätt kommer en fiende att döda dig innan du hinner göra något åt det. Eller en vän... :banghead:
  • Spela!
Visste inte att ni var så blodtörstiga!
Men om man blir dödad, kan man inte gå igen då? Eller är det mot reglerna? Ett spöke följer väl inte några regler? :angel:

Visste inte att ni var så blodtörstiga!
Men om man blir dödad, kan man inte gå igen då? Eller är det mot reglerna? Ett spöke följer väl inte några regler? :angel:

Jodå, jag brukar spöka rätt friskt efter jag dött! :banana: Men tyvärr blir det problem med reinkarnationen om man irriterar Gud (=LL) för mycket, så helt fri från regler är man inte som spöke heller. :arghh:

När varulvslekar ändå är på tapeten så måste jag erkänna att jag gjort det pinsamma misstaget att som lekledare förstöra hela leken en gång. Skämdes så jag dog och funderade på att försvinna härifrån för alltid :angel:

Någon talade om för mig att varulvslekarna är i princip samma sak som det förhatliga maffia. Jag dog nästan av besvikelse. Jag trodde bukefalisterna var fiffigare än så! ;)

:D

Har för mig att jag var sjukt stressad och att det skulle hända något med en specialroll som sedan skulle få immunitet. På något sätt sjabblade jag bort det i stressen, dödade specialrollen och lyckades i mitt räddningsförsök avslöja något som tillintetgjorde leken :o
:rofl: :rofl:

Hahahaha åh vad kul att du dödade specialrollen :rofl:

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·
Tjatter (Föreslår copy+paste på frågorna så att inte allt hamnar i citat) Har du någon gång bytt nick? Har du/har du haft dubbelnick? PM-ar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
8 145
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar