Bückeburger Skolsadel

_Smulan_

Trådstartare
Är det någon som har testat denna?
Efter vad jag har läst så verkar den ju ha flera fördelar som att man tex kan ställa in den så att den passar varje enskild häst likaså om hästen förändrar sig i muskulaturen. Även om den vad jag har förstått det som tillverkats främst för PRE och liknande, breda raser med kort rygg.

Så...vad är era tankar om denna (i min mening;)) extremt vackra sadel?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bückeburger Skolsadel

Har precis köpt en Deuber & Partner barocksadel med ultraflex bom och steglöst inställbart framvalv. Sadeln på bilden som jag tror är en D&P den med ska gå att få beställt i samma utförande. Det är jätteenkelt att justera bomvidden med hjälp av en insektsnyckel som kommer med. Sadeln ligger bra på mitt varmblod som är av en ganska smäcker model. Hade hjälp av en sadelutprovare när jag provade ut den. Har inte kunnat rida så mycket i den ännu, men den är verkligen jätteskön att sitta i.

Kul med svar!:)

Ja, det ska vara en D&P. Så kul att den även verkar passa på andra hästar med!
Vet du vad det finns för olika storlekar som grund?

På bl.a. Gesta gårds hemsida (www.gesta.se) finns ganska så utförlig info om D&P sadlar, där kan du ladda ner produktblad över de olika sadelmodellerna och vilka bomvidder och olika bomalternativ de kan fås med.
Sadlarna har en bred anläggningsyta som fördelar trycket bra.

:)

Den är ju så snygg!!!! :love:
Min absoluta dröm sadel just nu! Men jag får väl nöja mig med just det drömma :cry:

Den är ju inte gratis tyvärr.;) O andra sidan så är det nog en investering om den visar sig vara lika bra som den verkar!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 376
Senast: mamman
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 695
Utrustning Har läst bland en hel del trådar här. Men sitter ändå fast! Jag har en haflinger korsning. Han är som en haflinger i kroppen. Söker...
Svar
0
· Visningar
599
Senast: Indigo15
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 412
Senast: WSLPZF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama