Sv: Bruksspår
Vi har också spårat idag! På söndag ska lilljappen gå appellen, så det har varit rätt mycket fältspår på sista tiden (iaf 2-3 i veckan). Idag likaså!
Sami spårade fint, snurrade lite i ett hörn där jag stött upp en hare, men prioriterade rätt och fortsatte spåret. Fina markeringar och alla (4-slut) pinnar in
Kom på att jag ju måste se hur han reagerar på utebliven/mycket mindre belöning för pinnanarna. Det går ju inte riktigt att stå och trycka i honom 15 korvbitar på tävling

Så jag provade att vid sista småpinnen bara berömma muntligt på väg till honom (stå-markering) och ge honom en endaste korvbit och sedan be honom spåra vidare. Lite fundersam blev han. Spårade iväg snällt, men stannade efter 2 meter och tittade på mig med vifftande svans "kommer godiset nu?". Bad honom fortsätta och då gjorde han det. Kompenserade med superbelöning för slutet

Får nog bli någon liknanade övning nästa spår också.
Grimm spårade fint. Väldrigt blåsigt (Öland....

) men han har börjat inse att den bästa strategin är att slå av på farten och jobba noggrannare, istället för att börja springa. Duktigt! Fina markeringar och alla pinnar (1 st 1/4-pinne + 3 st 1/8-pinne +slut).
Vi kör alltså med småpinnar, 1/4 eller 1 /8 av normala spårpinnar, för att öka noggrannheten när det kommer till pinnhittande, han är lite smålat när det kommer till det

Såhär ser de ut: