Bruksprovet 2022 (SWB)

Får man tipsa om var man kan se hingstarna nu innan bruksprovet? Skulle vara kul att se någon, om man får länka?
Vad tänker du på? Ridsport som är bakom betalvägg? Equipe där det inte står så mycket ännu? Annat?

Man får länka till mer officiella ställen som tidningar eller Equipe, men inte till privata hemsidor eller bloggar.

Tja, en vaknar ju av ljudet från plockepinn med bommarna iaf :p

Jag fotade utanför lokala ridhuset när det var unghästtest... det hördes rätt bra när det var någon dressyrstammad inne där :rofl:
Alltså jag funderar på om de verkligen ÄR helt talanglösa med bommar, eller förbereder man helt enkelt inte dressyrstammade hästar på momentet löshoppning?

Alltså jag funderar på om de verkligen ÄR helt talanglösa med bommar, eller förbereder man helt enkelt inte dressyrstammade hästar på momentet löshoppning?
Skulle tro att det handlar mycket om ägarens intresse för att förbereda just det momentet snarare än hästens talang.

Alt att visaren inte har intresse för löshoppning och inte kan stötta hästen tillräckligt bra om den blir osäker eller trasslar till det.

Jag tror det är mestadels förberedelse. Min erfarenhet är att många dressyrstammade kan hoppa rätt bra, men att det inte kommer naturligt utan måste tränas fram. Hoppstammade känns som de vet vad de ska göra så fort de får syn på en bom 😅. Inför bruksprov kanske de med dressyrstammade inte känner att de har ork eller lust att träna så mycket.

Liknande trådar

Avel Årets bruksprov hålls på Strömsholm 17 - 22 mars Anmälningarna till årets bruksprov har öppnats och flera hingstar är redan anmälda. A... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 384
Senast: MissFideli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När bruksprovet drar igång i mars kommer alla avelsintresserade att kunna följa hingstarna under veckan, då SWB och ClipMyHorse sänder...
Svar
0
· Visningar
67
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den tyska dressyrryttaren Ingrid Klimke, som deltog i det tyska laget vid VM 2022 och är tidigare europamästare i fälttävlan, har fått...
Svar
0
· Visningar
100
Senast: Gunnar
·
Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 641
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka