Bruksprovet 2022 (SWB)

Jag hoppas att testridningen av hopphingstar sker på fredag fm så jag hinner både det och gå på konsert på kvällen

Biljetter införskaffade. Känns väldigt roligt att kunna se det på nästan hemmaplan och slippa köra 60 mil till Skåne!

Var det någon numrerad sittplats på biljetten eller bara ospecificerad läktarplats? Vi är några som ska gå ihop och jag funderar på om vi kan köpa biljett var för sig eller om det spelar roll.

Jag ska till Herning på Dansk Varmblods hingstekåring veckan efter Bruksprovet och kan inte hjälpa att jämföra vad man får för biljettpriset. I Herning kan du lösa messebiljett för runt 150 dkk och få tillgång till den enorma mässan, den arena unghingstinspektionerna sker på, boxarna där hästarna står, området runt hingstarenan där man kan prata ed de stora hingsthållarna och lite annat. Full sittplats kostade 400 dkk plus en administrativ avgift och då har man tillgång till tre hallar med separata evenemang samt allt som ingår i messebiljetten. På bruksprovet kostar det 220 kr för att få gå in i vad jag minns som ett ganska råkallt ridhus och sitta på en bänk.

Jag ska till Herning på Dansk Varmblods hingstekåring veckan efter Bruksprovet och kan inte hjälpa att jämföra vad man får för biljettpriset. I Herning kan du lösa messebiljett för runt 150 dkk och få tillgång till den enorma mässan, den arena unghingstinspektionerna sker på, boxarna där hästarna står, området runt hingstarenan där man kan prata ed de stora hingsthållarna och lite annat. Full sittplats kostade 400 dkk plus en administrativ avgift och då har man tillgång till tre hallar med separata evenemang samt allt som ingår i messebiljetten. På bruksprovet kostar det 220 kr för att få gå in i vad jag minns som ett ganska råkallt ridhus och sitta på en bänk.
Jag blev förvånad över priserna och att det kostade varje dag. Tidigare har det varit typ fredag och lördag som har kostat och då har det inkluderat testryttarna.

Har också varit i Herning och vill verkligen tillbaka. Älskade det!

Jag blev förvånad över priserna och att det kostade varje dag. Tidigare har det varit typ fredag och lördag som har kostat och då har det inkluderat testryttarna.

Har också varit i Herning och vill verkligen tillbaka. Älskade det!
Ja precis, helgen har varit avgiftsbelagd men jag kan svära på att det kostat mindre förut. Begränsar min närvaro till ena dagen och lägger krutet på danmark istället, typ det enda jag saknat under Corona :D

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nästa vecka är det dags för Bruksprovet för de hingstar som ska verka inom SWB-avel. Under en veckas tid samlas hingstägare på Ridskolan...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 962

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka