Bruksprovet 2022 (SWB)

Nu Àr jag igÄng och tittar pÄ dressyrisarna i alla fall. Fin typ pÄ Lövstas Secret-son och den ser ganska typisk ut för mÄnga av de jag sett pÄ unghingstpremiering i Ger/NL.

Det blir intressant att höra mankhöjd pÄ Brown Fellow. Ser stor och snygg ut, lite brett ansatt hals kanske och i denna vinkel ser hasorna lite raka ut. Jag gillar hans skritt, ren, taktmÀssig och genom ryggen men inte för stor. Mycket bra trav vid hand. Edit: IntÄad? SvÄrt att se men kanske nÄgot.

Diamond Heart E, söt men maskulin, lite kortlinjerad och lik sin far pÄ mÄnga sÀtt. Jag tyckte det glimtade till fin skritt som stördes emellanÄt av spÀnning, traven hade fin sida men var bakom sig vid hand. V.f. ser inte hoven ut att stÄ rakt under kotan men det gÄr inte att se bra pÄ streamen tyvÀrr.

Salvatore Ferragamo tycker jag Àr snygg, maskulin av utmÀrkt typ, vet sen tidigare att hingsten har fin halsansÀttning och god lÀngd frÄn höft till bÀrbensknölen. Ren skritt med visst övertramp.

Zensation Àr lik sin far fast med nÄgot lÀngre linjer. Lite gracil. Maskulin med fin resning. Kort, ren skritt med lite spÀnning. Fin sida i trav. Lite vinklad i sina kotor, frÀmst bak.

Lite kul ÀndÄ att alla GJ och E-hingstarna kommer frÄn samma mödernelinje.

Set the World on Fire GJ: u. Dark Lady GJ - Queen of the Meadow - Ghazzi
Diamond Heart E och Blackmail E: u. ECS Ganesca - Ganesca - Queen of the Meadow- Ghazzi
Superstar E: u. Maffia EG - Machabe - Nike - Ghazzi
Dantes Vincero GJ: u. Queen of the Meadow - Ghazzi

(Americano Junior GJ mÄste ha blivit struken för ett tag sedan, han Àr inte med i Bruksprovskatalogen. Men han har tyskt möderne.)

SÄg lite hopphingstar ocksÄ, och efter att ha sett gravt överviktiga tvÄÄrshingstar (i alla fall pÄ gÄngartssidan) utomlands tycker jag de svenska hingstarna Àr i fint hull hittills.

Lite kul ÀndÄ att alla GJ och E-hingstarna kommer frÄn samma mödernelinje.

Set the World on Fire GJ: u. Dark Lady GJ - Queen of the Meadow - Ghazzi
Diamond Heart E och Blackmail E: u. ECS Ganesca - Ganesca - Queen of the Meadow- Ghazzi
Superstar E: u. Maffia EG - Machabe - Nike - Ghazzi
Dantes Vincero GJ: u. Queen of the Meadow - Ghazzi

(Americano Junior GJ mÄste ha blivit struken för ett tag sedan, han Àr inte med i Bruksprovskatalogen. Men han har tyskt möderne.)
Verkligen!

Valley Àr ju bekant sen tidigare. VÀldigt "typisk" för Vitalis i kombination med Sandro Hit-blod, Àven om det Àr via San Amour denna gÄngen. Det verkar vara en bra kombination med lÄnglinjerat tyskt blod till Vitalis, dÀribland S och F som producerat mÄnga gk hingstar redan.

Liknande trÄdar

Avel Hej! Jag ska betÀcka mitt quarter sto i Är och vill betÀcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll pÄ swb hÀstar och dÀr tycker...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Nikan
·
Avel Lite osÀker om denna trÄden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhÀstar, jag Àr nyfiken pÄ eran Äsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
HÀstnyheter NÀsta vecka Àr det dags för Bruksprovet för de hingstar som ska verka inom SWB-avel. Under en veckas tid samlas hingstÀgare pÄ Ridskolan...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu tvÄ unga lovande hingstar jag vill anvÀnda inom avel för bÄde...
Svar
18
· Visningar
1 962

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

• TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka