Bruksprovet 2022 (SWB)

Dock alldeles fruktansvärd att hantera, står mer på bakbenen än på alla fyra, bits och vevar med frambenen mot den som leder. Inget jag hade velat avla på 🙈
När hände det? Jag måste ha missat, kollade inte jättenoga när de skrittade på ring men det jag såg var i alla fall någorlunda städat. Vissa hingstar blir ju ganska knäppa av att ha andra män i rummet... :angel:

Dock alldeles fruktansvärd att hantera, står mer på bakbenen än på alla fyra, bits och vevar med frambenen mot den som leder. Inget jag hade velat avla på 🙈
Har inte kollat alls ännu på ngn men håller med. Alla hingstar kan bete sig lite ibland men usch nej på sånt.

Sun of Ibiza, till utseendet lik många andra Ibiza-söner, dvs. uppförsbacke och långa ben med god resning och minimal manke. Ganska "holländsk" hals. Svårbedömd i trav eftersom han skuttar loss om man försöker springa med honom i lite högre tempo.

Blackmail E ser för mig ut att vara kvadratisk, maffig med lite bred hals men nätt koppling mellan nacken och huvudet, god resning. Skritten ser ren ut men pga. spänning och taktande var det svårt att se gångarterna vid hand.

Bäckalyckans Diamant ser ädel ut, lång, välvd hals men övergången mellan nacke och huvudet är grov. Han ser ut att gilla mat. Tillräcklig takt i skritten, normalt övertramp. Blir studsig vid trav vid hand, raka framben i traven.

Superstar E är lik sin bror e. Mr. Vain, ädel, kortlinjerad med god resning på halsen och sött huvud. God skritt med (enligt mig) lagom övertramp, takt och med rörelse genom ryggen. Ser ut att vara något mjuk i sina bakkotor, får se om nämnden kommenterar det vid ev. godkännande. Rörlig trav.

Taktil ser ädel och långbent ut. Väl ansatt hals som kanske kunde haft mer resning. Han ser inte alls lika taggad ut som de flesta hingstarna har gjort. Stor rörlig skritt med takt och genomsläpplighet, en högpoängare tror jag. Ser inte engagerad ut i traven vid hand, bättre under ryttare.

Vitality Hit har vuxit på sig sedan förra årets bruksprov och har nu en antydan till hingstkaraktär. Kort rygg med stram länd, ganska tunn ram hela vägen om, inte så mycket muskulatur. Brett ansatt hals men lätt övergång mellan nacke och huvud. Ren skritt, lätt trav med fin artikulering av frambenen.

Superstar E är lik sin bror e. Mr. Vain, ädel, kortlinjerad med god resning på halsen och sött huvud. God skritt med (enligt mig) lagom övertramp, takt och med rörelse genom ryggen. Ser ut att vara något mjuk i sina bakkotor, får se om nämnden kommenterar det vid ev. godkännande. Rörlig trav.
Pappa menar du väl? 🙂

Dante's Vincero har jag sett på bruksprov så många gånger nu så jag går och lägger mig istället. Kollar på honom riden istället, för jag har för mig att den avkomman han fått "out of wedlock" (han betäckte ett ungsto som tvååring om jag minns rätt) är himla fin.

Dante's Vincero har jag sett på bruksprov så många gånger nu så jag går och lägger mig istället. Kollar på honom riden istället, för jag har för mig att den avkomman han fått "out of wedlock" (han betäckte ett ungsto som tvååring om jag minns rätt) är himla fin.
Han har fått två avkommor, har sett skimmelavkomman flera gr och den är fin om det är samma avkomma du tänkte på?

Är det bara mitt ljud som funkar dåligt på equisport eller är det dåligt ljud ? Har för mig det var dåligt förra året..

Vad tycker ni om Calestro? Har sett honom flera gr på tävling och tyckt att han är fin under ryttare. Känner inte till hans morfar Ballumé så väl och såg att han bara hade 4 SWB reggade avkommor. Någon som vet mer om Ballumé?

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nästa vecka är det dags för Bruksprovet för de hingstar som ska verka inom SWB-avel. Under en veckas tid samlas hingstägare på Ridskolan...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 962

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka