Bruksprovet 2022 (SWB)

Diamond Heart E ser fin ut tycker jag. Kul att se honom riden sen.
Till vackert ackompanjemang av en kameraman som blåser in i micen O_o eller vad det nu är som händer. Alltid lika spännande att se på Equisports evenemang, man vet aldrig vad man får höra eller se. Förra året var det samtal i mobilen och filmning av ridhussanden under pågående bedömning.

Diamond Heart E ser fin ut tycker jag. Kul att se honom riden sen.
Till vackert ackompanjemang av en kameraman som blåser in i micen O_o eller vad det nu är som händer. Alltid lika spännande att se på Equisports evenemang, man vet aldrig vad man får höra eller se. Förra året var det samtal i mobilen och filmning av ridhussanden under pågående bedömning.
Jag tyckte så mycket om honom att jag filmade. Får inte in filmen nu, lägger in i kväll.

B. Diamant ser ut att ha svårt att få frambenen uppåt och framåt även i hoppningen. Det blir lite upp som en sol och ned som en pannkaka, även om själva uppgiften inte verkar ge honom huvudbry.

Då borde han haft det redan när han kom dit om han verkligen skulle ha fått lymfangit av att bli klippt för nästan 2 veckor sedan. Tycker inte man ska beskylla ev hästskötare när man fkt inte vet.
Ja låter ju jättekonstigt. Aldrig hört att en häst fått lymfangit av att klippas?

Ingen av dressyrhingstarna är något att ha i SWB. Kan ex Lövsta köpa bättre hingstar så u-landet Sverige ur avelsynpunkt kan producera bättre hästar?

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
481
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nästa vecka är det dags för Bruksprovet för de hingstar som ska verka inom SWB-avel. Under en veckas tid samlas hingstägare på Ridskolan...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka